De zesde ziekte...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Heeft er iemand ervaring met de zesde ziekte? Mijn kindje heeft een aantal dagen hoge koorts gehad en sinds gisteren verschenen er op romp, rug en gezicht rode vlekjes. Nu is de koorts al een dag of 3 weg...

Vanavond zouden we bij mijn oma gaan eten met onze familie, maar ik twijfel nu of ik hem wel mee kan nemen? Of zullen we maar thuis blijven?

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Jep. Hier een tijdje terug gehad. Ook eerst koorts en vlekjes over haar hele lijf. Ze had er gelukkgi geen last van. Als jij je er goed bij voelt, zou ik gewoon lekker weg gaan hoor!
    Veel kindjes krijgen het.

3. Momfulness

@Rianne, bedankt. Mooie naam heeft je meisje.

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb weleens gehoord dat het leed al geleden is zodra de vlekjes verschijnen.( ik weet niet of dat zo is want ik heb er bij de andere 2 nooit mee te maken gehad. het is weer 1 van de vele nieuwerwetse ziektes van de laatste jaren.) als het klopt dan zou je inderdaad gewoon kunnen gaan lijkt me.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Men spreekt echt al heel lang van de 5de en 6de ziekte hoor, is niets nieuwerwets. Je kind hoeft het alleen niet te krijgen.

Hier heeft mijn dochter het wel gehad, koorts heb ik niet veel van gemerkt, ze was wel wat hangerig en opeens verschenen er vlekjes en was het zo goed als voorbij.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het klopt toch dan dat het voorbij is als je de vlekjes ziet. ik had dat ook gehoord op het cb.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.781
    3.320
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja, dat klopt volgens mij ook Yinte, van de vlekjes hebben ze volgens mij meestal weinig last. Het ziet er alleen zielig uit :) - maar dat is het verder niet - hier niet in elk geval --> ik zal voor ons zelf spreken :p

8. Momfulness

Bedankt!

Ik neem hem mee en we zien wel hoe hij zich voelt. Als het niet gaat, zitten we zo weer in de auto.

Hij is niet meer ziek, alleen nog wat hangerig.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik heb het opgezocht en er staat dit:De incubatietijd is 10 tot 15 dagen. De ziekte is besmettelijk tot het moment dat de uitslag is verdwenen.

Dus als er andere kindjes bij zijn zou ik toch oppassen want je kindje kan het dus wel doorgeven.

10. Momfulness

Alles is goed gegaan. De uitslag is ook bijna weggetrokken. Helaas is Juliën het enige kindje in de familie van mijn kant ;), dus niemand aangestoken.

Deel Deze Pagina