voor zingen de kerk uit

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door cindy34, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy34

    cindy34 Lid

    29 sep 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Ik heb vorige week 23 september seks gehad en mijn sekspartner is niet in mijn klaargekomen . Ik heb rond 24 september mijn eisprong gehad. Is het dan mogelijk om zwanger te raken? Ik gebruik geen anticonceptie op het moment. Ik lees namelijk tegenstrijdige verhalen op het internet. En heeft iemand hier ervaring mee?

    Bij voorbaat dank voor de reactie(s)
     
  2. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Je hebt in je meest vruchtbare periode van de maand sex gehad. Dus: Ja zeker heb je kans op een zwangerschap. In voorvocht kunnen ook zaadcellen zitten.
     
  3. fluitekruid

    fluitekruid Fanatiek lid

    5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja je hebt kans dat je zwanger bent. Misschien een condoom volgende keer?
     
  4. Aiseria

    Aiseria Bekend lid

    22 jul 2014
    876
    3
    16
    Het is nou niet echt de meest betrouwbare vorm van anticonceptie.. dus ja je hebt kans dat je zwanger raakt. Natuurlijk is die kans niet extreem groot, maar je zal maar net een extreem vruchtbare combinatie zijn en je hebt het wel op een super vruchtbaar moment gedaan ;)
     
  5. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik heb nog NOOIT gehoord dat dit veilig is, dit is echt niet zo. zorg dat je goed voorgelicht bent voordat je straks per ongeluk zwanger bent terwijl je dit misschien helemaal niet wilt..
     
  6. Coach

    Coach Actief lid

    8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Veilig is het niet, maar dat er zaadcellen in voorvocht zitten is bij mijn weten niet 100% wetenschappelijk bewezen. Voorvocht komt uit de klieren van Cowper en die zitten ver weg van de zaadjes. Soms blijft er van een vorige ejaculatie nog wat restsperma over, maar in de meerderheid van de gevallen worden koppels zwanger omdat de man zich gewoon te laat terugtrekt.
     
  7. Hondagirl25

    Hondagirl25 Fanatiek lid

    23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    waarom niet veilig doen als het alleen je seks partner is ? en kans op soa's ?
     
  8. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Voor het zingen de kerk uit is totaal geen anticonceptie methode en wie dat nog denkt??

    Lijkt me logisch dat als je rond je eisprong seks hebt onbeschermd dat je zeker zwanger kan raken want in voorvocht zitten ook genoeg zaadcellen!

    Je hebt het sowieso over je sekspartner dus ga ervan uit dat het niet je levenspartner is? Ooit erbij stil gestaan dat als het alleen voor de seks is die man ook met andere vrouwen het bed kan delen en je behalve zwanger raken ook nog SOA's kan oplopen?
     
  9. Drieka

    Drieka Niet meer actief


    Lees dit artikel maar eens, daar staat duidelijk in, dat in voorvocht wel degelijk zaadcellen aanwezig zijn,

    Zwanger door voorvocht | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

    Dacht dat dat ook wel algemeen bekend? Dacht dat iedereen dat wel wist?
     
  10. Springday

    Springday Fanatiek lid

    20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Het kan zeker. Bij ons dan wat anders, door 'verkeerd' gebruiken van een condoom maar in principe is dat hetzelfde. Pas omgedaan voor 'het' moment zeg maar, en daarvoor ook niks gebruikt.... resultaat was zwanger ;)
     
  11. maliro

    maliro Niet meer actief

    Hebben wij ook een keer zo gehad. Mijn dochter is inmiddels twee jaar :D

    maar ff voor de duidelijkheid, wij wisten dat een zwangerschap mogelijk was en hadden er ook geen bezwaar tegen. DL is dus geheel gewenst!
     
  12. Coach

    Coach Actief lid

    8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Wel, dat is dus niet met wetenschappelijke zekerheid bewezen. Er zijn namelijk ook studies gedaan die aantonen dat er helemaal geen zaadcellen in voorvocht zitten (zie bijvoorbeeld Researchers find no sperm in pre-e... [Contracept Technol Update. 1993] - PubMed - NCBI). Maar goed, we zijn het er allemaal over eens dat het geen goede methode is.
     
  13. mamavjulia

    mamavjulia Fanatiek lid

    13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Meest onbetrouwbare anticonceptie die er is. Daar worden jaarlijks toch heel veel vrouwen zwanger van.
    Daarnaast in je meest vruchtbare periode seks gehad.
    Dus...

    Zoiezo begrijp ik het niet dat als je alleen seks met iemand deelt en verder niets dat je dan geen condooms gebruikt.

    Geen veroordeling trouwens ;)

    Ieder zijn eigen manier van leven.
     
  14. Miepske1980

    Miepske1980 Fanatiek lid

    29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Natuurlijk kun je zo zwanger worden! Dacht dat dit wel algemeen bekend was, ik heb het iig al vroeg geleerd op de middelbare school bij seksuele voorlichting.
     

Deel Deze Pagina