Ik voel de baby nu nog minder dan voorheen. Hij was al zo rustig. De VK zei dat als ik me ongerust maakte ik weer voor een echo en ctg mag gaan. Maar vorige week vond ik het niet zo nodig. Een paar weken terug was toch ook alles goed, maar nu vind ik het toch wel weer vervelend. Misschien dat ik vanavond ff bel of ze toch niet een nieuwe afspraak wil maken voor me. Ik ben zo blij als ie straks geboren is en ik kan zien dat verder alles in orde is. Die framboosbladthee lijkt me wel handig. Ga ik ook proberen met 37 weken. Vandaag mijn laatste werkdag. Is wel raar hoor. Van de ene kant ben ik er aan toe, eindelijk mijn dingentjes doen die ik nog van plan ben. Maar van de andere kant is het raar om mijn collega's niet meer iedere dag te zien. Maar ze zeggen, dat je je werk snel vergeet als je eenmaal thuis bent. Wij hebben gelukkig geen klossen nodig. Onze boxspring is al 60 cm hoog, we leggen er gewoon nog een extra matras op. De box heeft toen we hem net hadden even in de woonkamer gestaan. Maar de kat gaat er gewoon in liggen. Ik denk dat ze dat straks toch gaan doen, als je er niet bent of 's nachts. Ik denk dat ik het boxkleed dan maar steeds moet opvouwen. Weet anders ook niet hoe ik ze daar weg krijg. Kan het ze nu wel afleren, maar ik vraag me af of dat uiteindelijk goed blijft gaan.
Hallooo, Ik hoor jullie er veel over dat jullie babys minder bewegen. Nou hier lijkt het soms alleen maar drukker te worden!? Nynke: Je hebt precies dezelfde kinderwagen als mij! Zelfde kleur, zelfde type. Ik zag net een foto in je album. Grappig zeg! Heb je ook zo'n zin in straks lekker te gaan wandelen? Over katten in de box: Wij hebben de box nog niet staan maar dat gaat binnenkort gebeuren. Hoop dat ze er niet de hele tijd in springen... Dan maar weer met de plantenspuit aan de gang ofzo. Gr Otje
Nou Otje, mijn beeb is ook echt niet rustig hoor!. Ik wordt er af en toe niet goed van.... vannacht slecht geslapen. Iedere keer dat ik op mijn zij draaide (links of rechts) knelde er iets af, waardoor ik een slapend arm of been kreeg. Denk dat beebje ergens op drukt. Nu.... maar een beetje rustig aan doen vanochtend, want vanmiddag en vanavond moet ik weer naar cursus. Dit blijf ik zo lang mogelijk proberen te doen op de woensdag.... We zullen zien tot wanneer dat goed gaat. Karin
Die kleine van mij lijkt ook steeds drukker te worden. Vooral als ik 's avonds even lekker voor de tv zit. Dan gaat m'n buik echt te keer Denk dat het gewoon verschilt per baby. Zou me dus niet druk maken als je een rustiger kindje hebt. Word langzamerhand wel een beetje chagrijnig van het slechte slapen. Ben er overdag echt moe van en das niet fijn @Vales: mijn buik is aan de bovenkant ook harder. Vind sowieso dat m'n buik de laatste tijd harder is dan normaal. Heb echter niet het idee dat dat harde buiken zijn. Volgens mij ligt die kleine gewoon heel dicht tegen m'n buikwand aan. Zal het volgende week toch es vragen aan de vk.
Wij hebben de box al staan en we hebben er aluminiumfolie in gedaan, net als in de wieg. Dit werkt echt goed. 1 van de katten (de muizenjaagster) sprong er in en er ook gelijk weer uit en die ander (is meer een sul) snuffelt er aan en komt er dan ook niet in. Het ziet er nu niet zo leuk uit, maar het werkt wel! Ik voel de kleine juist ook veel meer bewegen en ik heb ook steeds vaker last van harde buiken, terwijl ik toch echt niet druk doe.
@Eve ja ik voel gewoon zijn kont aan de bovenkant maar ze heeft me ongerust gemaakt om dat te zeggen. Ik heb het al een tijdje en hij ligt gewoon met zijn kont daar,de rest van me buik is wel normaal namelijk dus ik snap niet waarom ze dat zei. Die kleine bij mij is soms een dag heel rustig en moet ik hem echt ff wakker tikken en soms is hij heel erg druk,het ligt dus echt aan zijn dag. Ik heb echt een heerlijke droom gehad over die kleine van mij Hij was echt heel snel en opeens geboren en hij was zo mooi en hij lag lekker in zijn wiegje te slapen.....die dromen zijn niet goed voor mij ik word er heel ongeduldig van nu kan ik helemaal niet meer wachten tot het zover is. De box staat bij ons al een tijdje. @Daphne heb je al gebelt voor de Blije doos?
ik heb bij mijn dochter de laatste weken om de dag een ctg gehad. ik voelde haar alleen in de avond tegen 8 uur ietsiepietsie bewegen. toen ben ik gelijk naar de gynacoloog doorgestuurd, en die vond het beter om om de dag te komen. mijn zoon bewoog nog minder,maar toen gingen ze wat tegen mijn buik duwen en dan bewoog die wel. alleen toen die geboren was bleek dat de placenta helemaal verkalkt was (er vielen bijna gaten in) mischien dat ze daarom met mijn dochter voorzichtiger waren. zaterdag was ik hele dag op sjouw geweest, en zondagmiddag had ik nog niets gevoeld. savonds was die er ineens weer, maar toch een heel stuk minder dan ik gewend was. vanaf maandag was het weer als vanouds. maar ik vind het wel fijn dat als ik het niet vertrouw ik mag komen. maar nu beweegt het gewoon goed, dus vind ik het nu niet nodig. wij hebben de box al een heeele tijd staan, voor mijn neefje. maar ineens vond de kat het ook leuk. vond ik natuurlijk minder leuk. en de wieg wou die ook ineens in, terwijl die ook al weken in de kamer stond. folie hielp niets, want dat vond die reuze interessant. nu staat de wieg op het kamertje, en daar mag die niet in. maar het blijft opletten. trouwens over het testen van de blaasontsteking. de gynacoloog zei dat er in een week veel veranderen kon, dus op het moment dat je een goede uitslag hebt, kan het zo zijn dat je dan ineens wel een ontsteking hebt. er zit natuurlijk wel een week tussen. en vooral in een zwangerschap ben je vatbaar en moest je volgens hem vaak testen. ik voel de harde buiken nu wel aankomen, het word dan eerst gevoelig beneden, net niet pijnlijk. en dan word die buik een harde voetbal. gister ben ik weer wat bezig geweest met het kamertje, en het word steeds leuker. ook ben ik goed bezig met opruimen, en dat geeft wel een lekker gevoel. ik hoop alleen dat ik niet teveel weggooi ik heb gister even een ontwerpje voor een plankje voor boven de commode gemaakt. en mijn mannetje heeft dat vandaag mee naar het werk. hopen dat het van de week klaar is.
je bent zeker gegroeid vales maar wel super mooi hoor. Gisteren zaten er allemaal paarse strepen op mijn heupen (balen ) Bij ons staat de box ook al een week of 4 eerst had de kat geen intresse en ineens lagen er haren in. dus nu liggen er mooie ballonnen in en tot nu toe geen klap gehoord of haren gevonden. Ga zo weer even plat, mijn man heeft vanavond een afscheid van een muziekvereniging, en ik moet ook mee aangezien ik in die vereniging speel. ik weet niet hoe laat het gaat worden. Nog 1 concert op 17 nov. en dan stop ik ook met spelen. De kleine is bij mij wisselend druk, kan er geen ritme of momenten in vinden. Otje: morgen zijn we 35 weken en moeten we nog 35 dagen leuk getal he? Tot straks!
Ik met mijn grote mond dat onze katten niet in de box komen. Ik kom net beneden, ligt 1 van onze katten in de box, heerlijk in het hoekje waar net geen folie ligt!
Ik heb ook weer een foto in mijn album gezet, is van vorige week, nu is mijn buik nog weer ietsie dikker!
Leuk zeg! Das idd wel grappig zo met die getallen. Ik zit nu al eventjes achter de pc en die kleine is me toch druk aan het bewegen. Mijn buik voelt echt pijnlijk aan nu. Ik ga even liggen.... Morgenavond gaat mijn dochter bij opa en oma slapen en gaan wij met zn tweetjes uit eten en naar de bios. Ik heb er helemaal zin in! Nog even lekker samen weg voordat de baby er is! Molly en Vales: Mooi die buikjes! Gr Otje P.s. Wat vinden jullie van mijn babykamer? Foto's staan in mijn album.
haha ja zo had ik dat ook, hij lag nergens in. tot ik hem ineens kwijt was en zijn koppie uit de wandelwagen bak kwam. en de rest had die ook ontdekt.
molly en vales, mooie buikjes hoor! en otje, mooie kamer! hoe kom jij aan die schaapjes? die knuffeltjes. ik zoek me helemaal gek, maar kan geen leuke vinden. het schijnt meer een lente item te zijn. ik ben net weer een stukje verder gekomen met poetsen. onze kamer eens grondig onder handen genomen. dan hoef ik van de bovenverdieping alleen de kamer van mijn zoon nog, en dan is boven alles grondig gedaan, hoeft het alleen nog bijgehouden te worden. geeft weer een rustig gevoel. ik ga straks even langs prenatal. ik had zo`n leuke wikkeldeken gekocht, maar er het lijkt net of aan de binnenkant het stiksel los gaat.
Noura: Ik heb zelf wat schaapjes gekocht bij V & D. Ook sommige dingen gekregen. En op dat gele plankje zie je ook 2 schaapjes langs elkaar. Dat zijn slofjes van happy horse. Errug lief vind ik zelf.
ja die zijn leuk! geweldig! wij hebben hier geen v&d wie weet kom ik nog in de buurt van apeldoorn of deventer binnenkort, dan ga ik weer op schapenjacht (mijn man word helemaal gek van mij) ik las net in de krant dat iedereen volgende week 52 euro terug krijgt ter compensatie van de energieprijs. in vergelijking met de prijsstijgingen is het natuurlijk niets, maar ja, beter iets dan niets.
Ik heb bij iemand in de fotoalbum leuke plak dieren gezien, leek op van die schuimrubberen dingen, ik kan veel van winny de pooh, prinsessen en mickey mouse vinden maar niet van boerderijdieren, weet iemand waar ik ze wel kan vinden? Liefs XXX
Arwen: Ik heb niet die foamstickers maar wel boerderijdierenstickers. Maar ik weet waar ze allebei te koop zijn; bij Praxis! Je kan ook kijken op http://www.jerma.nl/ en ze daar bestellen. Je moet even op die site klikken op "decokids" en dan staat er ergens een plaatje van een kip en daaronder vind je de collectie van boerderijdieren. Noura: Bij ons in Venlo is de V & D ook niet meer... baal er wel van. Maar ik kom nogal eens in Eindhoven en dan ga ik daar naar de V & D. Gr Otje