December 2017 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jairy0811, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Hier kunnen we nu gezellig verder kletsen over onze knapperds! :D
     
    Monet en Prettykitty vinden dit leuk.
  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Yeah! I'm in. Leuk @Jairy0811 :D

    Goede tips voor het spugen @Boedah en @Jairy0811 ik zal ze uitproberen. :D

    Waar ik trouwens van schrok. Nog even en onze mini kan zich omdraaien. :rolleyes: De vk en kraamhulp hadden al gezegd dat hij z'n sterk kind is. Maar dit is wel bizar snel hoor.
    Hoop dat het toeval was, en hij nog even wacht.
    Geniet 100000% van elk moment met hem nu hij zo lief klein is. (Daarna natuurlijk ook haha, maar vind de (newborn) babytijd zo speciaal.
     
  3. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik ben er ook! bedankt voor het aanmaken :thumup:

    @Jairy0811 de nr 2 speen gaat hier nog veel te hard, echt wel een stuk harder dan de 1e! Maar voor 6,- ofzo heb je er 2, en je gaat ze toch een x gebruiken, dus je kunt het proberen..

    Omdraaien: ons meisje draait ook al (onbewust) op haar zij als ze op de bank ligt. Maar toen ze 3 weken geleden geboren werd (vandaag alweer 3 weken joh!!) tilde ze ook haar hoofd al op om haar hoofd naar de andere kant te draaien. Super sterke nek!

    @Prettykitty , ik had nu al gewild dat ik er meer van had genoten, ipv steeds zorgen te maken. Het echte kleine hulpeloze baby is er gewoon alweer af nu! Geniet er dus echt maar flink van. Knap je zelf ook weer een beetje op?
     
  4. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Dan ga ik toch eens kijken voor de nummer 2 speen. Als het goed is, is het centrum hier vandaag nog open dus dan haal ik ze, net wat je zegt uiteindelijk heb ik ze toch nodig.

    Omdraaien: hier draait ie ook al naar zijn zij, beide kanten op (al dan wel nog onbewust) en gisteren lag ie ineens half op zijn buik. Zijn hoofdje draaide/tilde hij ook al vrij snel na geboorte zelf om.
    Het enige wat ie niet zo leuk vind is op zijn buik liggen, tenzij het bij mij of mijn vriend is want dan slaapt ie zo, maar dat doen we elke dag toch even tijdens het wassen/na het badje.

    Prettykitty, lekker van genieten want het gaat inderdaad zo snel! Vooral nu ze zo klein nog zijn lijkt het soms extra hard te gaan.

    Ik kan hier ook echt genieten van de babytijd, het is zo'n heerlijke periode, maar het kan ook een onzekere zijn.
     
  5. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Ik ben ook present! Hier een drama nacht gehad, veel wakker en enorm last van dr buikje. Ik heb Sab Simplex besteld uit Duitsland, schijnt echt een wonder middeltje te zijn, maar dat is natuurlijk nog niet binnen. Hopelijk kunnen we t ff overbruggen met infacol, dat is manlief nu aan het halen.
    Wel even wennen zo'n oudjaarsdag binnen zitten, we gaan normaal altijd even bij t carbidschieten kijken, dat doen ze hier veel in de buurt. Wil met C er niet uit vandaag, arm kind zou een gehoorbeschadiging oplopeno_O
    Manlief gaat straks met I wel even kijken. Heb van die roze gehoorbeschermers gekocht voor dr, is ze helemaal blij mee :D
     
  6. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ahh sneu @JG1986 !

    Hier ook een dagje binnen.. na ook een drama nacht. Maar ik weet niet waar ze hier last van had :p Eerst heb ik een poos met dr op mn borst gezeten, en man geslapen, en daarna heeft hij haar over genomen en heb ik nog een poosje geslapen. Mn moeder bood aan dat ze best binnenkort een nachtje daar mocht slapen zodat wij een nachtje kunnen bijtanken, maar daar voel ik me te slecht onder Hahaha.

    Gelukkig wel alle flessen tot nu toe al leeg gedronken :thumup:
     
  7. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Haha zo ging het hier ook. Ik denk altijd dat t alleen bij ons zo gaat, maar (gelukkig) niet dus ;)
    Ik wil haar ook niet wegbrengen hoor, de oudste ook niet trouwens, voelt altijd als dumpen...
     
  8. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Haha, ik dacht ook; hoe dan andere dit dan?! Maar 'gelukkig' lees ik dan hier dat we niet de enige zijn. Ook frustrerend.. overdag slaapt ze als een prinsesje van voeding tot voeding.. en snachts is ze dan zo aan het draken. Maar wakker houden overdag lukt ook niet.
     
  9. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    JG1986, hier hielp de infacol in het begin erg goed! Inmiddels lopen we bij een osteopaat en na diens behandeling zijn de krampen zo goed als weg.


    Hier gisteren ook lekker binnen gezeten, wel een paar keer buigen geweest om te helpen met opzetten van de tent, maar voor de rest niks en lekker warm binnen.

    Ik breng de kleine ook niet voor een nachtje weg, de oudste twee ook niet (of ze gaan echt een nachtje logeren, maar ook dat gebeurd zelden :oops:).
    Ik heb de kids gewoon graag lekker thuis en in hun eigen bed, al denkt de kleine man daar iets anders over en slaapt hij graag naast mama, maar dat doen we met liefde; zelfs als wij daardoor wat minder slapen ;)


    Allemaal nog een heel gelukkig nieuwjaar!! Op naar een mooi gezond jaar voor ons en onze kleintjes ♡
     
  10. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Allemaal een gelukkig nieuwjaar samen met al onze mooie baby'tjes <3.

    Hopelijk kunnen we hier nog lang en gezellig kletsen!
     
  11. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!
    Heerlijk he zo het nieuwe jaar in gaan, met z'n prachtig kindje.

    Baby heeft ons vannacht in totaal 6 uur laten slapen, wel in etappes natuurlijk. . Dus dat is best wat!

    Ik overweeg ook om naar de osteopaat te gaan met baby, al is het maar om gewoon te checken.

    Hij ligt nu op mijn borst.
    Straks lekker in bad :D.
     
  12. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Hier een fles om 23:30, toen 3:30 en vanmorgen om 8:00 weer.

    Heerlijk!
     
  13. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Lange wimpers! :D

    @Boedah wauw! Dat is heerlijk.
    Knap van haar.
     
  14. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Hier een fles om 00.25, toen om 2.30 nog een keer en daarna om 6.55. Kleintje is wel wat onrustig geweest en wat uit zijn hum, troosten gaat ook even alleen door mama en niemand anders (lang leve al die prikkels gisteren).

    Prettykitty, ik raad een osteopaat echt aan! Hier ga ik er voor het kleintje naar toe omdat ik het vermoeden had dat hij last had van de bevalling nog, en dat bleek ook zo. Hierdoor werd ook een zenuw nog erger geprikkeld die zijn krampjes nog heviger maakte. Voor het bezoek had hij meerdere keren flinke krampen op een dag en sinds het bezoek, nu twee weken geleden, heeft hij nog maar 2x krampen gehad!
     
  15. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Wow dat is echt een hele verbetering @Jairy0811
    En ben je op eigen houtje naar de osteopaat gegaan? Of doorverwezen? Of hoe pak je dat aan?
    Maakt opzich niet uit of ik 70 euro moet betalen. Maar zou chill zijn als je het vergoed krijgt ofzo?
    Het was hier sowieso een helse bevalling. Hij kwam paars ter wereld, dus denk dat hij er ook wel baat bij kan hebben.

    Hier ook echt een mama's boy hoor. Vandaag vind hij in zijn box liggen niks. Hij wil alleen bij mij op mijn borst.
    (Tussendoor paar keer in zijn box gelegd, maar na een kwartier ofzo is hij weer wakker en wilt hij per se bij mij op mijn borst liggen)
     
  16. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Heb trouwens zelf even gekeken. Hier kost een consult 105 euro.
    Dus ga morgen gelijk even bellen voor een afspraak.
    Zag ook dat je geen verwijzing nodig hebt, dus dat is ook fijn!
     
  17. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Prettykitty vindt dit leuk.
  18. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik heb inderdaad zelf gebeld om een afspraak te maken, zonder verwijzing. Qua vergoeding krijg ik ongeveer de helft vergoed en moet ik de declaratie zelf invoeren. Dat ik die andere helft zelf moet betalen boeit me niet zo, dat zou 45 euro per behandeling zijn, maar het ventje heeft er echt baat bij en dat is het me meer dan waard.

    Ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen!
     
  19. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    #19 Prettykitty, 2 jan 2018
    Laatst bewerkt: 2 jan 2018
    Ja een mooie jongen is hij zeker haha. Hij begint sinds vandaag wat meer vet in zijn gezichtje te krijgen,wat dikkere wangetjes. Zo schattig!


    Helemaal top @Jairy0811
    Ik had sowieso altijd al in gedachten om te overwegen hem door een osteopaat na te laten kijken. Al is het meer een beetje een check up!
    Als hij er wat aan heeft is het fantastisch, en zo niet dan weet ik dat het met hem allemaal in orde is. :D

    Ja precies, de 105 euro kan me ook gestolen worden.
    Maar ik wist niet precies hoe het zat. Maar het is natuurlijk alternatieve geneeswijze, dus dan heb je geen doorverwijzing nodig! :D

    Lijkt me echt een uitkomst om te zien dat jullie mannetje er zoveel baat bij heeft.

    @Chats @Monet @Lies1611 @boedie
    Hoe is het met jullie? En de kleintjes? :D


    Ik zit trouwens alweer een aantal uren met onze zoon op mijn borst, af en aan.
    Soms wilt hij even in zijn box, maar liever bij mama.

    Wel stom eerder had hij helemaal geen last van spugen. We hebben niets anders gedaan qua voeden en opeens heeft hij vaak de hik en geeft hij soms wat voeding over!

    Ik houd hem al een tijdje omhoog na de voeding, ook laat ik hem zelfs nu 2x tussendoor nog even boeren. (Wat super goed werkt, want dan komen er echt harde boeren uit zijn kleine lichaampje)
    We schudden zijn fles ook nooit bijvoorbeeld.

    Wel is hij best gulzig, want hij heeft echt heel erg honger als hij eindelijk zijn fles mag.
    Maar sinds vanmorgen drinkt hij hem ook leeg (90 mocht hij al even, maar hij nam meestal 80)
     
  20. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Wow dit heb ik even helemaal gemist :roflmao:

    Hier gaat t zn gangetje. Mevrouw is de laatste 2 dagen wat onrustiger, slaapt slechter en huilt meer/harder. Zal er wel bij horen. Ik merk dat ik er tot nu toe iets beter mee om kan gaan maar hoop wel dat het beter gaat als ik weer ga werken. Stom eigenlijk dat ik daar nu al over na denk :rolleyes:
    Morgen naar cb! Ben benieuwd. Moet ook meteen voor de oudste, die krijgt een prikje..
     

Deel Deze Pagina