December 2018 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door KakieLakie, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Jeetje, het is al zwaar met een kleintje en als je er dan nog een hebt die moeilijk doet... heftig!
     
  2. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik kon zelf vroeger ook wel pittig zijn als peuter en als ik het echt te bond maakte ging ik met mijn kop onder de koude kraan :rolleyes:
    Heeft wel geholpen en heb er geen trauma aan overgehouden ;) Gewoon even om af te koelen :p
     
    Lalalola en Katsje vinden dit leuk.
  3. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    F85FD23E-E8CF-47E8-9B2F-44203F894427.jpeg C9681094-542E-4920-BCF3-FCD5E87F8719.jpeg DFB36CFA-F59A-4F08-B4FF-8DCBE477F58F.jpeg Ah vervelend als ze zo klieren, hier vandaag gelukkig even lieve kindjes (tot nu toe ;))
     
    Haagsmeisje, Lalalola, Stormpy en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.830
    1.661
    113
    Leerkracht
    België
    Hier wil ik even op reageren met een dikke knuffel en 'weet dat je niet alleen bent'- verhaal.

    Na onze eerste dochter had ik ook dat gevoel en ben ik ook in therapie gegaan. Dat heeft mij wel heel erg geholpen.

    Vooral dat zinnetje: terwijl ik eigenlijk een heel lieve en makkelijke baby heb is herkenbaar, bij mij was dat: "ik wilde dit al zolang, waarom ben ik niet gewoon blij' dus dan voelde ik me ook nog eens schuldig over mijn eigen gevoelens. Nergens voor nodig.
    Ik heb veel geleerd over mezelf toen en heb nu bepaalde dingen anders aangepakt en dat helpt.
    Succes

    Lieve meiden allemaal, ik lees wel mee maar heb te weinig tijd om op iedereen te reageren, dikke knuffel voor jullie allemaal
     
    Lalalola, Stormpy, Katsje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Dank je wel juf1987.
    Ik voel me inderdaad ook nog eens schuldig over mijn eigen gevoelens omdat ik dit al zo lang wilde en altijd erg verdrietig was als er weer iemand zwanger was. Na ivf toch zwanger en dan voel ik me niet op en top gelukkig en zie ik alleen nog maar dingen die ik NIET meer kan terwijl ik juist moet genieten van wat er nu wel is en dat is een hele lieve kleine meid die veel aandacht wil, weinig slaapt overdag, mijn energie opzuigt, me geen me time meer geeft, maar me heel dierbaar is....
    Gemixte emoties dus. Denk dat ik ook nog eens heel erg last heb van de hormonen.
    Mijn man zegt ook: geef het de tijd, maar ik ben zo’n perfectionist die zichzelf geen tijd geeft om te wennen aan de nieuwe situatie. Dat had al gemoeten voor mij, al is het fijn te horen dat ik niet de enige ben en dan meerdere langere tijd nodig hadden om te wennen.....
     
  6. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.593
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    @mroz peuter is idd even oud als die van jou: ze is van 24-09-2015
    Ik weet dat t een fase is, maar hij duurt nu pas 2 dagen en vaak duren fases een aantal weken. Door omstandigheden was t deze week ook een hele drukke week met veel afspraken buiten de deur (ikzelf ha, kleine man kinderarts, tandarts en dan nog iets ruilen in de winkel die niet in de buurt is waardoor je een hele ochtend weg bent), waardoor we echt van afspraak tot afspraak hebben geleefd.
    Ik heb nog 2 weken verlof, heb mezelf gezegd dat ik die 2 weken zo min mogelijk wil doen, waardoor ik tijd heb voor t huishouden maar ook voor peuter!

    Gelukkig wilde ze wel dat ik haar een verhaaltje ging voorlezen voor t slapengaan, dus ben toch niet zo’n boevrouw!!!

    @Jackie333 @juf1987 ik herken t ook en heb ook hulp gezocht (tot 2x toe zelfs). Heb toen een aantal behandelingen gehad bij de POH-GGZ.
    Tis zeker geen schande om hulp te zoeken, tis daarentegen veel ‘knapper’ dat je die stap durft te zetten: dat is de belangrijkste stap naar het geluk! Heel veel succes!!
     
  7. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Het is echt niet vreemd, je hoort toch meestal vooral de positieve dingen van anderen en als je fantaseert over hoe het zal zijn met een kindje heb je uiteraard alleen een rooskleurig beeld. Geef jezelf inderdaad de tijd en ja die hormonen doen ook echt bizar veel en het is dan soms moeilijk om te weten wat nou iets is wat jij écht voelt en wat nou veroorzaakt wordt door hormonen (ik heb zelf toen de oudste minder begon te drinken en mijn cyclus weer probeerde op te starten een paar weken lang me zo ontzettend ongelukkig gevoeld en dan zat ik elke dag twee uur te huilen en daar was toen echt geen oorzaak voor behalve die stomme hormoonschommelingen, maar het feit dat je dat weet zorgt niet dat je je minder rot voelt). Je mag gewoon voelen wat je voelt en je mag best moeite hebben om te wennen aan je nieuwe leven en balen van sommige dingen
     
  8. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Helaas zijn die fases meestal niet zomaar voorbij, nee. Gelukkig komen ze ook niet altijd even heftig bij je binnen, kan me voorstellen dat als je zon drukke week hebt dat je dan ook minder geduld kan opbrengen. Goed idee om de komende 2 weken te proberen wat minder afspraken te plannen zodat wat tijd en daarmee aandacht thuis hebt voor allebei de kindjes.
     
    Katsje vindt dit leuk.
  9. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Jep heel wat mensen hebben haar niet gezien. Maar er komt niemand meer we hebben zowieso maar weinig visite gehad buiten de ouders en broer en Zus hebben we maar 3x visite gehad. Ik heb der ook nier door iedereen laten vasthouden tis mijn baby bij de oudste wel gedaan en veel spijt van Gehad.
     
  10. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde en zag ook zelfde leeftijd mijne is van 2-9-15. Ze is echt vreselijk momenteel ik heb er toen me schoonouders vrij waren 2 lange weekenden daar gelaten. Wel tussen door gezien hoor we eten daar dan vaak haha. Maar me sm zegt altijd ach valt wel mee maar ze waren kapot ze hadden haar nog nooit zo gezien dag 1 ging nog maar dag 2 werd ze verschrikkelijk. Ik vind ook lastig ze wil nergens mee spelen. Ze wil of filmpje kijken en als dat niet mag gaat ze me kasten beetje leeghalen en mee rommelen. Tasjes vullen met spatels en zeggen ik ga naar het strand. Ik laat het dan maar even. Ben altijd even blij als ze smiddags in slaap valt kan ik weee even bijkomen ervan:roflmao:
     
  11. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.593
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Wel fijn dat je dr ff weg kon brengen. Ze kan hier alleen bij sm slapen, en laat die nou ook niet echt lekker in dr vel zitten. Een middagje vindt ze al genoeg, laat staan een heel weekend!
    Die van ons slaapt ook niet ‘s middags, al is ze nog zo moe. Ze roept weleens: ik ben zo moe. Dus dan geef ik dr geen aandacht in de hoop dat ze ff gaat liggen (hetzij op de bank hetzij op dr bed), maar ze doet t gewoon niet. Na 5 tellen zitten/hangen is ze alweer actief....
     
    Stormpy vindt dit leuk.
  12. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Ja kwam een keer zo uit dat hun beide vrij waren en wij in de buurt. Nu is ze voorlopig weer gewoon bij ons. Geen logeerpartijtjes :roflmao:
    En hier soms met filmpje dan valt ze om maar 9/10x staat ze op en is ze ook indd weer actief. En als ze smiddags slaapt is het savonds een mega drama. Gelukkig ondanks dat ze zo dwars is tegen ons is ze heel lief voor lizzy
     
  13. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.593
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Lijkt wel of ik het verhaal van ons gezin lees!!! Echt alles is precies hetzelfde....
    Was jij nou ook diegene die in R’kerk woont???
     
    Stormpy vindt dit leuk.
  14. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Nou woont niet echt ik vaar op een schip maar ik ben daar wel ingeschreven dus ik kom daar wel elke keer zowieso cb
     
    Katsje vindt dit leuk.
  15. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie woorden dames. Enerzijds fijn te lezen dat veel meer moeders dit hebben (gehad). Ik probeer het ook los te laten en mezelf te vertellen dat het echt niet allemaal perfect hoeft te zijn in huis en de tijd nemen om samen door te brengen met de kleine.
    Gisteren op visite geweest met vier nieuwe mensen. Maar ze deed het super. Heeft hele tijd bij 1 van hun op schoot gezeten (is ook een oma). Dat vond ze prima. En na de fles in haar armen in slaap gevallen.
    Vandaag naar cb geweest. Weegt nu 5110 gram en is 58,6 cm lang.
    Gewoon verder gaan met de voedingen zoals we doen.
    Van de week had ze om 18.00 uur een fles van 60cc omdat ze te moe was, maar ze sliep wel tot 04.00 uur. Dus prima.
    En haar 2e prik gehad. Even huilen en toen weer over. Ze ligt nu even lekker in haar bedje te slapen. Duurde weer even, maar ze slaapt (en niet ingebakerd vanwege vaccinatie). Trots op de kleine meid:)
     
    Stormpy en Katsje vinden dit leuk.
  16. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Op hoeveel fles zit je nu dan? Gelukkig huilde ze niet lang het is altijd zo zielig
     
  17. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met de rest van de kleintjes? Word hier wel wat stiller

    Hier zitten we denk ik in een sprongetje. Ze huilt meer wil vooral hangen en opeens meer fles willen.
    Ze maakt ook steeds meer geluid bij het lachen. Zo schattig!
    ik heb een maxi cosi geluid ding de oudste vond dat toen leuk maar lizzy vind hem niet leuk ze moet er van huilen. Zoo zielig pruil lipje.
    Nu net een fles gegeven zo hopenlijk nog slapen ben moe geloof dat ze me even verwend had met tijden rond half 8
     
  18. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Hier gaat het eigenlijk heel goed. We hebben nu 3 dagen flesje op 11 uur s avonds gegeven en daarna komt ze pas weer om half 7/7 uur!! Vandaag gaat ze voor het eerst naar de kinderopvang, ben benieuwd hoe het gaat en hoe ze erop reageert. Volgende week weer werken, pff. Zal wel weer even wennen worden, maar merk dat ik er wel aan toe ben weer iets voor mezelf te hebben. Helaas is de oudste weer ziek, had eigenlijk vandaag een rustig dagje in mn eentje gehad maar helaas... Hopelijk vrijdag als de oudste weer beter is.
     
    Stormpy vindt dit leuk.
  19. cherubin

    cherubin Bekend lid

    8 sep 2014
    549
    360
    63
    NULL
    NULL
    Spannend @mroz voor het eerst naar de opvang!

    @Stormpy zo leuk al die geluidjes, hier ligt ze volop te kletsen :D en dr handjes te ontdekken!

    Wat vervelend al die spanningen met de peuters. Hier is ze gelukkig heel lief op het moment, hebben onze portie wel gehad. Nu vooral heeeel veel energie dus af en toe even zoeken naar manieren om haar uit te laten razen en tegelijkertijd rust en regelmaat in te bouwen bij die kleine :)

    Kraamvisite krijgen we hier wel nog steeds, maar dat kwam gewoon heel laat op gang, en we plannen het zelf alleen in de weekenden en 1x per dag omdat we dat meer dan genoeg vinden.

    Hier hebben mijn ouders gisteravond voor het eerst opgepast omdat wij naar een condoleance moesten en het ging supergoed incl het op bed leggen van beide meiden. Dus nu gaan we even een date plannen om binnenkort weer eens samen uit eten te gaan :D
     
    Stormpy vindt dit leuk.
  20. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.593
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Hier gaat ook alles zn gangetje! Ook meneertje maakt geluidjes bij t lachen en hij lacht heel veel!!!
    Ondanks dat ie weinig drinkt, is ie erg tevreden en komt ie aan!! Volgens de richtlijnen van t CB zou de minimale inname 150ml x zn gewicht: in ons geval is dat 150x5,8=870ml per dag! Nou hij krijgt in totaal 850 per dag aangeboden (5x170ml), maar drinkt nooit alle flessen leeg! Maar hij regelt t zelf goed, ben benieuwd wat ze volgende week op t CB te zeggen hebben...
    Het ritme zit er op zich ook goed in qua tijden van de flesjes, dus ook dat zit wel snor...alleen wil ie overdag niet meer zo goed slapen...is gewoon veel wakker!

    @mroz spannend eerste dag naar de opvang!!! Ook voor jou! Ben benieuwd hoe het gegaan is...

    @cherubin lekker hoor dat alles goed gegaan is...zeker snel een date plannen!!!
     
    Stormpy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina