Deel je BBQ recepten.

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 1 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Ik ben wel benieuwd wat jullie allemaal maken? Wij hebben een boretti kolen bbq gekocht maar verder dan vlees kom ik niet:roflmao:

    Vooral ook bijgerechten ben ik benieuwd wat je maakt. Lekkere vlees gerechten mag uiteraard ook. Wij zijn niet zo van het kant en klare vlees uit de supermarkt
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik lees mee en ben vooral benieuwd naar bbq dessert recepten. Vorig weekend wat geprobeerd met marshmallows, chocolade en Maria biscuit maar dat was niet lekker!
     
  3. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.172
    516
    113
    Plakje suikerbrood op de BBQ en daarna bolletje ijs erop. Zo lekker..
     
    Huismuisie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.819
    1.673
    113
    Vrouw
    Groene asperge-tips inwrijven met olie. Strooien met grof zeezout en 2 tenen knoflook kneuzen en er tussen leggen.
    In zo'n allu bakje op de bbq, totdat asperges beetje knapperig zijn.

    Grote champignons (steeltje verwijderen) vullen met geraspte kaas. Iets van 4 stuks op een vel allu-folie. Tussen die 4 een dikke klodder kruiden roomkaas en wat zout en peper overheem strooien. Allu-folie een beetje dicht vouwen zodat je een pakketje hebt.

    Grote garnalen die je zelf moet pellen marineren met olie, veel knoflook, zout en chilivlokken. Spiesjes van maken.

    In allu folie pakketje maken van aardappelblokjes, rasp kaas, mozzarella, zout en italiaanse kruiden. Je kan er ook nog een beetje tomatensaus bij doen. Dichtgevouwen pakketjes op de bbq laten garen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. woez

    woez Fanatiek lid

    19 sep 2009
    1.111
    201
    63
    Bloemkoolbol.
    Bloemkool dik bekleden met gekruid gehakt en daarover heen plakken ontbijtspek.

    middels slowcooking garen.

    exacte recept en graden zijn wel op internet te vinden.
     
  6. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.988
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Ik heb vorige week picanha gemaakt. Ik vind de kipsaté van bbq helden.nl ook erg lekker.

    @GossipGirlxoxo
    Als toetje, banaan open snijden. Chocolade pastilles (smelt chocolade) erin stoppen. Beetje bruine rum eroverheen en op de bbq , echt heerlijk! (kan ook zonder de rum voor kinderen bijvoorbeeld).
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Vrienden van ons deden wel eens bananen met chocolade van de bbq. Zij vonden het erg lekker, ik niet want hou niet van bananen :p
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    dat doen wij ook weleens. Of bananen Met de schil een beetje open met wat bruine suiker erin en als ze klaar zijn met vanille ijs en chocolade saus en slagroom. Maar ik wil graag wat meer variatie! Op internet zien al die marshmallow van de bbq er heerlijk uit maar het is mij nog geen 1 keer gelukt met marshmallows een lekker toetje te maken. Had er laatst ook 1 met marshmallow, kleine blokjes chocolade, mini fudge blokjes en op het einde kleine stukjes aardbei. Maar ook die was echt niet lekker. De chocolade word te hard en de marshmallow veels te plakkerig.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Wij grillen vaak cherry tomaatjes op de bbq in zo'n aluminium bakje.. met kruiden en knoflook (geen idee wat precies, mijn man maakt het altijd klaar)

    Ook wel eens gepofte aardappel en dan serveren met room en bieslook.

    Ik vind de bijgerechten altijd lekkerder dan het vlees :o: ik ben niet zo'n vlees eter.
    Of gewoon gamba's van de bbq, dat vind ik wel écht heerlijk. (De kinderen ook trouwens)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    kook je die aardappelblokjes eerst gaar voor je ze in die pakketjes doet?

    wat hier altijd een succes is zijn portobello’s uitgehold en dan gevuld met mozzarella, tomaat, plakjes olijf, wat verse basilicum en wat balsamicocreme in de alufolie op de bbq (duurt wel een half uurtje). Of een Alu schaal met champignon, puntpaprika (die ontvel ik al eerder uit de oven), aubergine, courgette, rode ui, alles mixen met olijfolie wat peper, zout, knoflook en wat chilivlokjes of paprikapoeder en dat op de bbq tot alles gaar is.

    van de bbq ben ik vaak meer fan van de groente, salades, bijgerechten, broodjes met smeersels, fruitsalade, dan van het vlees. Ik eet hoogstens 2 kipsatetjes en voor de rest veel bijgerechten.
     
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Qua salades heeft mijn man een recept om zelf aardappel salade te maken met o.a. krieltjes, spekjes, zure room/creme fraiche en bieslook.

    Wat ik ook erg lekker vind bij de bbq is een spinazie salade (baby leaf) met tomaatjes, paprika, komkommer, appel, feta, en een zelfgemaakte dressing.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. lavender

    lavender Actief lid

    30 jan 2015
    172
    144
    43
  13. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.819
    1.673
    113
    Vrouw
    Ja, even voorkoken. Anders duurt t een eeuwigheid.
     
  14. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben vandaag deze op:
    Ik eet vandaag: BBQ s’mores met aardbeien en chocola https://www.ah.nl/r/1195096

    Was heerlijk. 26D5D982-BA86-4C5C-830F-B66078ADB988.jpeg
     
    NiVa0230, GossipGirlxoxo en Huismuisie vinden dit leuk.
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oef deze is niet goed voor de lijn, maar het ziet er wel heel lekker uit.
     
    Oilell en nelta vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ziet er goed uit, bij ons was de chocolade ipv gesmolten keihard geworden. Wij hadden het in kleine bakjes gedaan, volgende keer een pan proberen!
     
    nelta vindt dit leuk.
  17. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De chocolade was zeker niet hard. Ik heb de marshmellows eerst in de pan gedaan en de chocolade ertussen en dan een minuut of 5 op de BBQ. Pas toen de BBQ uit was de aardbeien en biscuits erin gedaan.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    upload_2022-7-3_22-52-7.jpeg
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    OT :D

    Aluminium bakjes van de Action en vullen met groenten die je lekker vindt.
    C en ik doen bijvoorbeeld altijd een bakje met groene asperges, blauwe kaas, walnoten, knoflook.
    Ies heeft een bakje met boontjes, paprika, cherry tomaatjes, geraspte kaas.
    Luc neemt broccoli, komkommer (vraag me niet waarom want dat wordt snot onder de bbq) en geraspte kaas.

    Sowieso hebben wij nooit gemarineerd vlees. Ik marineer zelf. Dat maakt ook veel verschil.

    En als toetje heb ik ooit een ananas in blokjes gesneden, daar kokosolie overheen gedaan en stukjes witte chocola ertussen gepropt. Witte spekjes heel fijn geknipt en die erover heen gestrooid.
    Plak maar op m’n dijen toetje, maar wel erg goed!
     
  20. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Zalm insmeren met een mengel van mosterd, honing en tijm. En in aluminiumfolie afbakken.
     

Deel Deze Pagina