Definitief geen 2e kindje......?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Maayaa, 9 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Het onderwerp zegt het eigenlijk al....

    Ik merk dat ik soortgelijke verhalen aan het zoeken ben en een soort van troost dat er meerdere mensen hier zijn die 1 kindje hebben en geen 2e kindje meer hebben kunnen krijgen. Of hoopvolle verhalen van dames die op latere leeftijd alsnog spontaan zwanger zijn geworden.

    Hoe gaan jullie hiermee om. Vind het zo erg dat m'n kind "alleen" is en blijft. Ze heeft genoeg neefjes en nichtjes maar dat is anders dan een eigen sibbling.

    Ik weet dat ik niet mag klagen, blij mag zijn dat ik een kind heb en er genoeg mensen zijn die nog geen kinderen hebben en daarmee worstelen.

    Ik heb na een IVF traject in 2021 een gezond kindje gekregen. Ik had 3 cryo's over, waarvan er 2 goed zijn ontdooid en er eentje met 8 weken een miskraam is geworden helaas.... Dit was mijn allerlaatste kans om via de medische weg in NL zwanger te worden. Spontaan lukt het niet om, nooit een reden gevonden maar nu speelt mijn leeftijd uiteraard ook een rol (43).....

    Ik merk dat ik er best mee zit dat mijn kind geen broertje of zusje krijgt, heel stiekem hoop ik toch nog spontaan zwanger te worden al weet ik dat de kans super klein is......

    Wie praat er met mij mee? ♡
     
  2. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ja ik snap je. T is het wheel of fortune en voelt zo oneerlijk. Ik heb er nul, dat blijven er misschien nul. Jij 1 en dat blijft er 1. Waarom een ander dan wel? T voelt zo machteloos vaak. Er zit geen logica in het inderdeel kinderen krijgen. Of je rookt, of je een goed mens bent, of je wel of niet de boel op orde hebt. Of je een grote of megakinderwens hebt... Er zit geen logica of eerlijkheid in.

    Als het lichamelijk niet lukt of er is geen hele fijne stabiele relatie met twee ouders die dolgraag een kindje willen dan kan het niet.

    Ik voel je verdriet!!!
     
  3. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Dank je voor je lieve reactie, ondanks jouw struggles en verdriet. Niet makkelijk wat jullie doormaken.
    Hoop voor jou dat je diepste wens in vervulling wordt gebracht ♡
     
  4. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    Ik ben bewust alleenstaande moeder en heb ook besloten het bij één kindje te houden. Ik heb lang getwijfeld, ook inderdaad met het idee dat het zielig zou zijn. Mijn zoon is nu 7 en ik ben 35 en heb nu echt besloten dat er geen kindje komt. Er is nu een fijne balans in ons leven: we doen leuke dingen samen, genieten van de rust thuis, fijne oppas, structuur in de week en ook weer wat vrije tijd voor mezelf. Als er een baby bij zou komen wordt dat allemaal weer overhoop gegooid.

    Ik heb zelf een zusje en ons contact is minimaal en ook toen we jonger waren hadden we echt niks met elkaar gemeen. Zo ken ik wel meer mensen die geen fantastische band met hun broers/zussen hebben, het is in het echt echt niet zoals in de films.
    Bij mijn zoon merk ik dat hij heerlijk alleen speelt en vooral buiten ook veel contacten zoekt met andere kinderen. Een band met een goede vriend(in) kan dierbaarder zijn dan die met een broer of zus.
     
    Maayaa vindt dit leuk.
  5. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Maar to en ik doen het niet bewust he? Wij hebben beiden factoren waardoor het niet kan of heel lastig wordt. Terwijl we DOLGRAAG willen.

    Ik persoonlijk kan me niet voorstellen dat ik bewust bv 1 of nul kinderen zou willen.

    Ik zou er wel 10 willen maar dat verdraaide wheel of fortune
     
  6. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    He
    Heel lief
     
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Herkenbaar…
    Wij zijn na 4,5 mmm (7 ICSI pogingen, 4 miskramen) overgestapt op eiceldonatie en daaruit is onze zoon geboren.
    Ik had er ook heel graag nog eentje willen hebben, maar inmiddels net 44 geworden, zelf ruim 30K aan het mmm en eiceldonatie traject uitgegeven, maar toch blijft het kriebelen.
    Wij gaan ook niet meer het traject in, maar vooral ik hoop op nog een wonder via de natuurlijke weg, al weten wij ook ik wel dat de kans heel klein is…
     
    Maayaa vindt dit leuk.
  8. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    #8 Maayaa, 10 mei 2023
    Laatst bewerkt: 10 mei 2023
     
  9. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Hey @Kramertje, wij hebben in 2020/2021 in dezelfde groep gekletst hier op ZP.... Weet jouw verhaal nog heel goed ♡

    Het is niet eens voor mezelf maar vooral voor mijn kind dat ze iemand heeft om mee op te groeien. En voor later als het minder goed gaat met ons, dat ze elkaar hebben of zo.... weet niet maar er gaat zoveel in mij om wat dat betreft.

    Voelt enerzijds zo verdrietig maar dan merk ik dat ik dan weer vind dat ik niet verdrietig mag zijn omdat ik toch een kind heb gekregen.
     
  10. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Dank je voor je bijdrage.
    Fijn indd als je er 100% achter staat en het hoeft zeker niet zielig te zijn. Het is wat we er zelf van maken en dat dragen we weer over op onze kinderen.
    En tegenwoordig zijn er veel kinderen zonder broertjes en zusjes.
    Daarom wil ik dit zo graag accepteren en ermee om kunnen gaan.

    Ze heeft veel neefjes en nichtjes maar toch die "maar" en "wat als".
    Ik heb zelf meerdere zussen en wij hebben een hechte band. Dat is dan weer mijn referentiekader.

    In mijn geval dus zeker niet bewust, maar ja als het aan mij had gelegen was ik voor m'n 25e moeder geworden. Helaas voor mij kwam mijn man op latere leeftijd pas op mijn pad :rolleyes:
     
  11. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Precies wat ik hierboven zei. We kunnen zoveel willen he..... waarom de ene wel na 1 blik zwanger wordt en de ander pas na een ellenlange traject of helemaal niet.... Loslaten zeggen ze, hoe dan??

    Als het aan mij had gelegen was ik voor m'n 25e moeder geworden. De wheel of fortune heeft bepaald dat ik mijn man laat heb ontmoet.....
     
  12. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ja precies. Daarom word ik zelf altijd zo naar van reacties van o maar 2 kinderen is echt niet zo leuk als je denkt hoor, die van mij kunnen helemaal niet goed opschieten bv.
     
  13. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Ja klopt inderdaad.
    Maar dat hebben wij precies zo hoor, het gevoel het vervelend te vinden voor het kind dat het "alleen" opgroeit. Maar ik denk dat, dat gewoon ons gevoel is want in de praktijk is dat natuurlijk niet zo. Ook wij hebben best veel neefjes en nichtjes van dezelfde leeftijd en een vriendin die ook een zoontje heeft van dezelfde leeftijd.
    Maar ook die wens is er nog wel voor een 2e.... maar we zien het gewoon niet zitten om weer helemaal naar Spanje te gaan, weer ruim 15K neer te leggen (en wei zegt dat et in een keer lukt) en dan ook die leeftijd nog.....
    Dus wij hopen ook op een spontaan wonder, hoe klein ook... en verder proberen we het een plekje te geven dat het er toch bij eentje blijft.
     
  14. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ik zou zelf sws nooit een kind via een donor willen of bewust 1 kind (tenzij er bv opeens een van de ouders ernstig ziek zou worden dan vind ik het wat anders)

    Geef mij er maar 10!!!
     
  15. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Ik zou er ook wel 10 willen maar dat is nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd.
    Dus ik dank God op mijn blote knieën dat wij na bijna 5 jaar mmm, een hoop ellende met miskramen ed., middels eiceldonatie een gezonde zoon hebben mogen krijgen, die naar alle waarschijnlijkheid enig kind zal blijven.
     
    Saar1988, Snoepjes, Asil en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ja dat bedoel ik ook niet he. Ik zal dat ook doen als ik er 1 mag krijgen god op mn blote knieën danken.

    Het gaat om iemand die bewust 1 kibd wil omdat "het toch niet perse zo is dat 2 kinderen het goed met elkaar kunnen vinden".

    Bewust 1 kind willen DAT snap ik dus niet (bij complicerende factoren wel hoor zoals bv ziekte of oorlog)

    Dat is wat anders dan jij schrijft over met moeite 1 kind krijgen daar heb ik t niet over
     
  17. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    Misschien is het dat je bericht wat oordelend overkomt. Ik denk dat niemand enkel het bij één kind houdt omdat "het toch niet perse zo is dat 2 kinderen het goed met elkaar kunnen vinden".
    Ik heb een kindje van een donor en bedacht toen niet persee dat het bij eentje zou blijven. Soms loopt het leven zo en is het ook helemaal oke om te zeggen: voor mij is het zo goed.
     
    Zuul, Snoepjes, Asil en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ja dat mag en kan toch, ik kan me er alleen niks bij voorstellen, dat mag ook toch? Tuurlijk zal ik straks onwijs blij zijn mocht ik 1 kind krijgen mocht dat überhaupt lukken. Maar ik ben ook feen donorkindtype dus iedereen is anders dat blijkt maar weer. Als onze kinderwens strandt dan komt er geen kind. Geen donor voor ons.
     
  19. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh wat verdrietig kramertje, wat is er met de cryos gebeurd, niet gelukt :( ?

    TO: ik denk dat je je door leeftijd niet moet laten tegenhouden. Zoveel vrouwen die in hun 40's nog moeder worden. Ik was zelf nog net geen 41 toen we uiteindelijk toch nog de 2e kregen. Was wel de laatste keer dat ik het nog aan wilde gaan (telkens maanden ziek vd zwangerschap en maanden herstellen vd miskramen) maar wilde het in ieder geval geprobeerd hebben om later geen spijt te krijgen. Ik weet natuurlijk niet wat er bij jullie speelt/waarom ivf maar als het gewoon echt nog niet klaar voelt, is er dan toch niet een optie voor nog een poging? Misschien dat je het daarna ietsje beter een plekje kunt geven...(of het lukt nog een keer wat natuurlijk ook gewoon kan)
     
    Asil en Maayaa vinden dit leuk.
  20. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Bij ons was het "onverklaarbare infertiliteit". Op mijn 41e ben ik voor het eerst moeder geworden. Waarom het spontaan niet lukt echt geen idee...

    Als we nog een poging willen dan zouden we het betaald moeten doen en dan in het buitenland. Hier geen recht meer op ivm leeftijd..... Heb er wel over nagedacht maar weet niet of ik het zie zitten.... Maar voelt indd niet klaar of zo....

    Hoop echt dat het nog spontaan lukt....

    Wat fijn voor jullie dat het wel gelukt is ♡
     
    Asil en vlinderCN vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina