Bij onze kinderwagen hoort standaard een dekbedje. Maar nu vinden wij dat wat eng ivm verstikkingsgevaar onder een dekbedje. Wij hebben de kinderwagen dus opgemaakt met een lakentje en een dekentje. Het enige nadeel is dat een dekentje en lakentje voor d wieg zelfs nog veel te groot is voor de kinderwagen. Ik heb geprobeerd 'm goed onder het matrasje te stoppen, maar het is eigenlijk helemaal niet ideaal. Hoe doen jullie dat?
Ik heb altijd voor de kinderwagen een nestje gebruikt. Dit is zoveel handiger, geen gedoe met een dekentje en lakentjes. Heb even een plaatje voor je opgezocht op marktplaat dan heb je beetje een idee http://link.marktplaats.nl/187367364
Eerst vouwde ik het dekentje dubbel, maar nu het wat warmer is is dat te warm voor haar. Ik heb mijn schoonmoeder gevraagd om zowel het dekentje in tweeen te knippen, als het lakentje. (Zij is wel handig met een naaimachine). Hopen dat het dekentje precies door de midden kan, dan heb ik in de winter twee dekentjes. Zo'n nestje is dat net zoiets als de voetenzak van de maxi-cosi? En kun je die ook kopen bij babyzaken, zoals prenatal ofzo? Bedankt in elk geval voor jullie reacties.
Ja die nestjes kan ook je ook zo kopen! Ik vond het echt ideaal. Ook als je ergens heen gaat en dan kan je je kind ook makkelijk even weg leggen om te laten slapen, zonder dat je de hele kinderwagen bak op moet tillen.
Zullen ze leuk vinden hier thuis! Kunnen we van de week weeeer naar prenatal. Nu om een nestje te kopen.Kunnen we geijk even kijken bij de leuke kleertjesIk heb in elk geval een goede reden om te gaan.. BEDANKT voor de tip!
Pas met het warme weer gebruikt ik een lakentje en een molton laken voor in het bedje als deken. Dan had ze toch wat over dat warm is, maar niet zo dik. En die moltons zijn ook niet zo groot. Je moet wat... maar ideaal is het niet. Dat dekentje van de hema, is dat zo'n gehaakte?
Wij hadden gewoon het dekentje van de wieg en dan 1 keer dubbel gevouwen. *EDIT* Ow ik zie net dat je dat te warm vind . Uhm, tja dan zou ik kijken om het dekentje door te knippen ofzo. Zo een nestje lijkt me ook niks, dat is namelijk ook best warm. *EINDE EDIT* Liefs, Hanneke!
Zo'n dekentje heb ik nu ook alleen dan niet van de Hema. Zijn die van de Hema kleiner? Die van Prenatal zijn ook voor de wieg, maar die moet ik dubbel doen om 't fatsoenlijk in de kinderwagen te proppen. Ik denk dat ik er toch maar een door laat knippen. En binnenkort even kijken naar zo'n nestje. Wij hebben hier geen babywinkel in de buurt. Handig.. de dichtsbijzijnde is 30 km verderop.