Dekentjes Baby's Only

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Prinsesss, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsesss

    Prinsesss Lid

    30 dec 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Half februari verwacht ik mijn eerste kindje :)
    In het begin van mijn zwangerschap heb ik (heel enthousiast) 2 mooie dekentjes van het merk Baby's Only gekocht; één wiegdeken en één ledikantdeken, beide in de teddy uitvoering.

    Nu ik alles een beetje aan het ordenen, passen e.d. ben, kom ik tot de conclusie dat de dekentjes wel heel erg groot zijn, ook al zijn het gewone wieg- en ledikantmaten. Ik lees dat veel moeders de deken nog een keer dubbel vouwen, maar ik vraag me af of de dekentjes van Baby's Only met teddy uitvoering dan niet te warm worden....
    Als ik ze gewoon enkel gebruik, zijn ze echt te groot en ligt het matras heel raar omdat er zoveel deken onder ligt. De wiegdeken past dan wel mooi in het ledikant (dwars).

    Wat is jullie ervaring met de dekentjes van Baby's Only?
    Is de teddy uitvoering te warm?
    Hebben jullie ook wel de gewone uitvoering (dus zonder teddy, alleen kabel) dubbel gebruikt? Is dat warm genoeg voor de winter?

    Kortom; hoe hebben jullie het gedaan en wat is jullie ervaring?

    Groetjes,
    Anita
     
  2. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als je de deken plat op de lattenbodem legt en je matras er weer op legt en dan het benodigde deel deken gewoon opdekken. Dan heb je geen prop onder je matras en ligt het mooi strak.

    Vind het echt prachtige dekens. Ben nog even in afwachting of het een jongen of meisje wordt maar dan komt er hier echt een deken van Baby´s only. Maar dan wel een enkele aangezien die van mij in de zomer geboren wordt. Al vind ik die met Teddy nog mooier.
     
  3. Prinsesss

    Prinsesss Lid

    30 dec 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben inderdaad ook helemaal verliefd op de dekens!
    Helaas, ook als ik de dekens plat op de bodem leg, matras er weer op en dan goed instoppen, blijf ik echt veel overhouden. Hm.... volgende week intake kraamzorg, ga het dan ook wel even vragen.

    Jewe, ga je de gewone uitvoering zonder teddy enkel of dubbel gebruiken?

    Zou de teddy-uivoering dubbel te dik zijn?
    Zou de kabel-uitvoering zonder teddy dubbel te koud zijn?

    Groetjes
     
  4. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn kindje wordt in de zomer geboren dus in het begin gebruik ik de deken zonder de teddy dubbel en dan kort opgemaakt. Bij mijn eerste deed de kraamhulp het dekentje zelf al dubbel vouwen zodat hij niet te veel moeite hoefde te doen om zijn temp op peil te houden. Na een aantal weekjes ga ik hem enkel gebruiken en als het echt koud gaat worden/winter dan wil ik hem onder de teddy deken leggen.

    Denk dat in het begin en je kindje wordt in de winter geboren je hem best wel dubbel mag hebben met die teddy erin vooral in het begin.
     
  5. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik ben stapelverliefd op alles van baby's only!
    Maar wat is het duur...

    Hier ook een groot dekentje, ik pas er zelf bijna onder haha!
    Ik vouw hem ook dubbel, in het begin kunnen ze zich toch nog lastig warm houden. Maar als het wat minder koud wordt en de baby zich goed warm kan houden, zal ik dat niet meer doen en leg ik de helft van de deken onder het matras.
     
  6. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je een winter-kindje krijgt dan is een dubbelgevouwen dekentje geen overbodige luxe hoor! Wij hebben een november-baby en hebben de eerste maanden wel meer als 1 dubbelgevouwen dekentje op haar wiegje gelegd. En inderdaad, als je kindje pas net in het ledikant slaapt dan is een wiegdeken overdwars erg fijn in het ledikant!
     
  7. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik ben kraamverzorgende en ik heb nu in mijn kraamgezin een duo deken dubbel erop liggen. Dus kindje ligt onder 4 lagen deken en temp blijft goed. Niet te warm.

    Ik zou dus voor de winter de teddy doen en evt. kan je dan nog een extra deken erbij doen(een goedkopere), die kan je altijd wel ergens voor gebruiken. Als dekentje voor in de box bijv. of in de wandelwagen.
     
  8. Prinsesss

    Prinsesss Lid

    30 dec 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn al die reacties!

    Goed om te horen dat de teddy-variant dubbel ook goed te gebruiken is. In het ledikantje is de teddy enkel wel te doen maar in het kleine wiegje niet. Ik denk dat ik de enkele dekentjes ook nog koop (heb nog bonnen om aan Baby's Only te besteden, lucky me) en dan wel kijk.

    MamavanJordy, fijn om te horen dat er in de praktijk goede ervaringen zijn. In de winkel vertelde ze me dat de teddy-variant dubbel veeel te zwaar zou worden... en ik, als zwangere van de eerste (onzeker dus), neem dat dan over.

    Ik hoef dus niet bang te zijn dat m'n dekentjes uiteindelijk niet gebruikt zullen worden... Ik was bang dat er halsoverkop tijdens de kraamtijd andere dekentjes aangeschaft zouden moeten worden....

    Dank voor jullie reacties!
     
  9. Jep

    Jep Niet meer actief

    Ik heb ook de dekentje van Baby only de Teddy variant. Mijn zoontje is in september geboren en ligt vanaf die tijd onder de dubbel gevouwen teddy uitvoering. De eerste weken ook nog een flanelle doek om hem heen gedaan zodat hij zich goed warm kon houden.

    Nu ligt hij 's nachts in een winterslaapzak met de dubbel gevouwen deken en houd hij zich lekker warm. Dus geen zorgen dat je de dekens niet dubbel kunt gebruiken.

    Mijn kraamhulp heeft de eerste week ook een grote handdoek onder het matras gedaan zodat het matras recht blijft liggen. Als we dit niet deden lagen de beentjes hoger dan zijn hoofdje.
     

Deel Deze Pagina