Dekentjes en lakentjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Annelies03, 24 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    In november ben ik uitgerekend voor mijn eerste kindje:)

    Het volgende heb ik

    Ledikantje: een dekentje, 3 lakentjes en 2 hoeslakens.

    Wat heb ik dan nog nodig?voor wiegje en kinderwagen? :)
     
  2. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Je hebt aparte hoeslakens, dekens en lakens voor wiegjes, die kunnen ook in de kinderwagen. Mijn kinderen gingen al snel in een slaapzak slapen (bij 6 weken ongeveer) dus dekens en lakens in het ledikant heb ik niet tot weinig gebruikt. In het wiegje dus een week of 6 dus had 2 wiegdekens, die kan je ook in de kinderwagen gebruiken.
    Je kan natuurlijk ook de lakens en dekens die je voor je ledikant hebt omvouwen maar ik vond dat niet zo mooi en onhandig omdat een wiegje maar klein is.

    Hoeslakens in het algemeen zijn wel handig om er wat meer van te hebben. Een van mijn kinderen spuugde veel en altijd langs het hydrofiel (ook genoeg van kopen ;)) en de ander poepte vaak langs de luier aan de bovenkant haha dus dat ging dan door kleding, slaapzak en hoeslaken :rolleyes:
     
  3. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Voor wiegje had ik genoeg aan 2 hoeslakens, en had ook 2 moltons. Onder hoofdje hydrofiele doek. Spugen viel bij ons mee in de wieg, en ook geen spuitluier ervaring. Dat kan dus ook wisselen per kindje lees ik haha.

    Dekentjes, ik heb 3 lakentjes en ik hou van dekentjes dus heb echt van allerlei materialen en diktes dekentjes. Die ik ook voor ledikant kan gebruiken.

    Kinderwagen had ik maar 1 hoes voor, gebruikte deze heel weinig! Ik had een draagzak en daar nam ik haar sneller in mee.
     
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik heb voor de kinderwagen bij de Hema heel simpel 2 hoeslakens gekocht (formaat wieg) en een gebreide deken :) Qua formaat kan dat ook in een wiegje.
     
  5. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    In voor de kinderwagen en dus ook gelijk wieg dan molton, hoeslaken en dekentje of moet je dan ook nog lakentjes, sorry ben echt een leek haha!
     
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Voor kinderwagen had ik zo’n badstof hoes voor verkleed kussen. Paste perfect.

    verder al veel gezegd. Grote hydrofiele doeken idd voor onder hoofd
    1 dekentje voor het bedje is wat weinig denk ik. Als die vies is heb je geen reserve
    Ik had volgens mij ook 2 hoeslakens. Maar dan wel altijd hydrofiel onder hoofd
     
  7. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Ja ook lakentjes (voor de wieg, niet voor de kinderwagen). Er staat op YouTube een handig filmpje over hoe je het bedje moet opmaken. Oke ik erger me altijd aan de manier waarop ze praten, alsof je achterlijk bent maar is wel handig om te zien wat je nodig hebt :p
     
  8. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Foutje heb dus:

    Ledikantje:2 dekentjes, 3 lakentjes, 2 molton en 4 hoeslakens

    En dan haal ik nog

    Wieg/kinderwagen
    2 dekentjes, 2 lakentjes, 2 molton en 3 of 4 hoeslakens:)
     
  9. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ik had voor de kinderwagen in wieg formaat:
    2 waterdichte onderleggers
    2 molton hoeslakens
    2 leuke hoeslakens
    2 lakentjes
    2 dekentjes
    2 molton luiers

    Voor de wieg:
    2 waterdichte onderleggers
    2 molton hoeslakens
    2 leuke hoeslakens
    2 lakentjes
    2 dekentjes
    2 molton luiers

    Voor het ledikant:
    4 waterdichte onderleggers
    4 molton hoeslakens
    4 leuke hoeslakens
    4 dekbedovertrekjes (of lakens)
    4 dekentjes
    4 molton luiers

    Ik gebruik dus molton luiers onder het hoofdje tegen het spugen i.p.v. hydrofiele. De molton zijn iets dikker en gaat het spuug wat minder snel doorheen

    Ik heb dus dekbedovertrekjes in het ledikant. Moet je zelf even kijken wat goed voelt want de 1 zegt is onveilig omdat ze er in kunnen komen met hun hoofd maar grootste gedeelte ligt onder het matras en ze liggen er bovenop. En bovendien is 1 laag van het overtrek net zo dik als een lakentje.
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik had 3 lakens, 3 hoesakens en 1 deken.
    En voor de kinderwagen 2 dekens ( 1 gekregen als kraamcadeau), en 2 hoeslakens en 2 lakens.
    Ik heb alles minimaal gekocht, bij kopen kan altijd. En ik had een kindje wat niet spuugde.


    Nog een tip ivm winterkindje, leg dikke kranten onder matrasje ter isolatie.
     
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Wij hadden een vrij grote kinderwagenbak en hoeslaken van de wieg paste niet mooi. Ik deed een molton onderlegger en dan vouwde ik een XL hydrofiel om het matrasje heen en dan nog een aparte gewone hydrofiel onder het hoofdje. In de kinderwagen vaak ook alleen een gehaakt dekentje, maar hier zomerbaby's. Wieg maakte ik hetzelfde op als ledikant en had voor beiden 3 hoeslakens en dan 2 of 3 lakens en dekens.
     

Deel Deze Pagina