Demonstratie Amsterdam

Discussie in 'Corona forum' gestart door Mamalizzy, 1 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Zwaar gestoord dit. Hoe kan Halsema dit goedvinden?
     
    MariTheresa vindt dit leuk.
  2. Syl72

    Syl72 Bekend lid

    14 mrt 2008
    816
    176
    43
    Dit kan idd echt niet! Dit moet consequenties voor haar hebben!
     
  3. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Zij moet echt aftreden. Ongelofelijk. Zo respectloos naar zoveel mensen.

    Ze hadden ook digitaal kunnen demonstreren ja t is ff niet anders.

    En Halsema had zelf geen mondkapje!!!
     
    Daydreamy en Yellowsun vinden dit leuk.
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja en dan over een maand weer applaudisseren voor de zorgmedewerkers die door deze achterlijke mensen weer vol aan de bak moeten om hen en hun geliefden in leven te houden.

    Bedankt alvast.
     
    Mamalizzy, Indire, Daydreamy en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Als er nu een enorme uitbraak daar komt incl veel doden dan kan Halsema echt haar borst natmaken
     
    Daydreamy vindt dit leuk.
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.899
    15.340
    113
    Ik begrijp hier helemaal niets van.
    De 4 mei herdenking was zonder publiek, op een lege Dam (logisch!), er wordt dagelijks beboet bij samenkomsten, het niet naleven van de Corona-regels (nog logischer!). Maar dit wordt geaccepteerd?

    Halsema spreekt van “eigen verantwoordelijkheid” van de protesteerders. Hoe is hier enkel sprake van eigen verantwoordelijkheid, als er een reeële kans ontstaan is dat de aanwezigen Corona op grote schaal verder hebben kunnen verspreiden?
    De 1,5m- en samenscholingsregels zijn er - lijkt mij - niet voor niets.

    Ik ben helemaal voor het recht op protesteren en het staan voor waar je in gelooft. Maar dit had niet gehoeven en zeker niet gemoeten op deze manier. Er had op kleinere schaal, met het aanhouden van de Corona-regels, geprotesteerd kunnen worden. Denk aan verschillende protesten op meerdere plekken.

    Bizar dat er niets gedaan is.
     
    Mamalizzy, Daydreamy, Yellowsun en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Waarschijnlijk komen deze mensen uit heel het land.
     
  8. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ja dat is ook zo
     
  9. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik vind het idd bizar dat er niet tegen opgetreden is. Kan me recent nog een demonstratie herinneren in coronatijd waar dat wel werd gedaan. Iets met meten met 2 maten en vermoed bang zijn dat er met bepaalde woorden wordt gestrooid/gereageerd als men wel optreedt.
     
    Vero0504, Fuddey, GossipGirlxoxo en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hoe hadden ze moeten optreden dan met zo’n menigte? Aan komen zetten met politie, ME, etc? Dan hebben de demonstranten direct bewijs dat er inderdaad onnodig geweld tegen allochtonen/donkere mensen wordt gebruikt. Want we weten allemaal dat wanneer er tegen zo’n menigte opgetreden wordt het hoe dan ook uit de hand loopt.

    Begrijp me niet verkeerd, ik vind deze hele menigte ook echt niet kunnen. Maar ik denk dat ze juist vanwege de boodschap van deze demonstratie en de hoeveelheid mensen van andere afkomst niet (hard) hebben opgetreden. Ondanks de Corona-maatregelen die nog gelden.
     
    Zoe123, Louise11110 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik hoop dat deze set haar figuurlijk de kop kost en dat ze gedwongen af moet treden. Deze Burgemeester houd niet van het echte Amsterdam en heeft de stad weinig goeds gebracht.
     
    sidmick, Mamalizzy, Roanna en 9 anderen vinden dit leuk.
  12. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ja wel gek gezicht, maar ik ben denk ik de enige die de uitleg erbij goed begreep. Vast geen populaire mening..

    Het recht om te demonstreren tegen zoiets met zoveel impact gaat boven de maatregelen. Er is vast een weloverwogen besluit over genomen.. ook al is het niet eerlijk tegenover heel veel andere wensen/behoeften. Deze beweging is er wereldwijd.. en het niet toelaten en de kans dat het escaleert in rellen is ook niet prettig (zie vs).
     
    Zoe123, Archie83, nizzie86 en 9 anderen vinden dit leuk.
  13. Nehneh

    Nehneh Niet meer actief

  14. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.439
    1.611
    113
    Femke Halsema is nu bij OP1 om uitleg te geven.
    Ze verwachtten 250 man, ze konden er 1000 kwijt op anderhalve meter. Maar ze zijn overvallen door deze situatie. Zoiets dus..
     
    MariTheresa vindt dit leuk.
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mja, als je dan met zulke grote aantallen mensen gaat handhaven, verbetert het de situatie niet - ik snap het ergens wel...
     
    Zoe123, Roanna, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ze maakt het nu voor alle boa’s en agenten die alle regels moeten handhaven ontzettend lastig. Er zullen nu vast nog meer geweldsincidenten plaatsvinden naar hulpverleners.
    ‘Want ja op de Dam mochten ze met duizenden demonstreren dus hoezo mag ik niet met 5 verschillende vrienden ergens in een parkje gaan zitten?

    :rolleyes:
     
    Daydreamy, Roanna, paula1984 en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wat bedoelde je met je opmerking? Mag ook even via pb aangezien je het verwijderd hebt. Ik las het en wist niet zo goed hoe ik het moest interpreteren.
     
  18. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.439
    1.611
    113
    Ik snap het niet handhaven wel. Maar ik vind het jammer dat de demonstranten zelf geen verantwoordelijkheid hebben genomen. Vermijd drukte. Dan word ik hier wel verdrietig van en ben ik teleurgesteld in deze mensen..:(
     
    Roanna, puzzelstukje, Sado en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dit dus... ze zijn overvallen door deze gigantische hoeveelheid mensen. In zo’n situatie optreden, met deze demonstratie.... nee, dan had ze een veel groter probleem gehad denk ik.
     
  20. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Als ‘ze’ maar geen problemen hebben, ze schuiven de problemen nu hoogstwaarschijnlijk lekker door naar de zorg over 2 weken.
     
    NiVa0230, bosi333, Novi en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina