Denemarken

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Paarsei, 16 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarsei

    Paarsei Lid

    30 jul 2020
    74
    108
    33
    Vrouw
    Ik overweeg om dit jaar (deels) naar Denemarken te gaan. Ik heb alleen altijd het idee gehad dat het een beetje saai zou zijn omdat het teveel op Nederland lijkt (vast niet) Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Is Denemarken een aanrader voor een vakantie met een kind van 10?
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.230
    113
    zuid-holland zuid
    Ik vind het zelf wel een beetje saai, maar voor kinderen is het heel leuk. Ze hebben er geweldige musea en pretparken en mooie stranden. Het hangt er ook maar net vanaf wat je referentiekader is… voor corona zei ik dat het er echt saai was en ik er (na 3 vakanties) echt nooit meer heen hoefde. Maar vorig jaar zijn we toch weer gegaan en toen was het geweldig en leuk, omdat we toen al helemaal blij waren iets anders dan onze eigen achtertuin te zien;)
     
    Athina vindt dit leuk.
  3. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.705
    3.961
    113
    Vrouw
    Qua landschap is het heel Nederlands, lekker plat. Wij houden wel van wat ruigere natuur dus wat dat betreft vind ik het saai, voor ons vooral een doorreis land naar de rest van Scandinavië.
    Kopenhagen is dan wel weer een leuke stad en je hebt natuurlijk nog Legoland :D
     
  4. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Het is inderdaad wat aan de saaie kant. Wij zijn er ooit een weekje geweest met onze dochter en dat was prima. Mooi huisje op een prachtige plek aan het water. Dagje Legoland en dagje Kopenhagen. Het scheelt ook wel of het mooi weer is bijvoorbeeld. Voor een week prima.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik vind Denemarken echt een heel fijn land. Helemaal niet saai! Prachtige stranden en veel te zien/te bezoeken.
    Fijne voorzieningen en heel kindgericht allemaal.
    Het is een ander land dan Zweden of Noorwegen, maar daarom niet per definitie saai.
     
  6. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Denemarken is op sommige plekken echt niet plat en ik vind het zeker niet saai. Ben er al een stuk of 17 keer geweest, dochter van 13 ook al een stuk of 6 keer. En we zijn er echt nog niet zat van. Tis maar net wat je ervan verwacht. Ik vind het heel relaxed.
     
  7. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Wij vonden het persoonlijk wat saai. Maar wij houden van wat ruigere natuur en zijn geen strandgangers.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  8. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.640
    3.004
    113
    Vrouw
    Mijn ouders komen er heel erg graag, maar zeggen inderdaad wel altijd dat het heel erg op Nederland lijkt qua landschappen.
     
  9. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.513
    3.017
    113
    Vrouw
    Ik vind Denemarken een heerlijk land. Op sommige stukken lijkt het misschien een beetje op Nederland, maar het is er toch heel anders. En als je dit combineert met leuke campings (als je van muziek houdt, is Vammen Camping wel een leuke!) en leuke uitjes (Vikingmuseum, Legoland of Lego House, etc.) kom je echt een heel eind.

    Mons Klint is trouwens ook super!
     
  10. Paarsei

    Paarsei Lid

    30 jul 2020
    74
    108
    33
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Het is bedoeld als tussenstop voor meerdere dagen richting Zweden. Als er best veel leuke dingen te doen zijn en leuke plaatsen te bezoeken zijn dan is dat waarschijnlijk prima. Anders zou ik een losse overnachting boeken en dan direct door. Maar omdat ik er nog nooit (bewust) geweest ben dacht ik dan dit land wat langer mee te pakken. Thanks voor de tips en ervaringen!
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Oh er is genoeg te doen voor een paar dagen. Vind het zeker niet saai, wel rustig. Legoland is ook erg leuk voor die leeftijd.
     
  12. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Wij zijn er in 2019 een week geweest, 2 dagen Legoland, met de auto t strand op, Viking museum, dagje zwemmen. De week was zo om.
    Wij vonden alleen t weer wat tegenvallen, we hadden niet echt zon zee strand weer en dat willen we wel graag in de zomervakantie.
     
  13. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij zijn er afgelopen oktober geweest. Een week lang. Leuke vakantie gehad maar het is net of je in NL rijdt. We zijn heel Denemarken doorgeweest. Strand van Rømø is erg leuk, daar mag je met de auto en camper etc op. Verder is het Viking museum ook leuk en legoland, maar legoland is wel verschrikkelijk duur. In de zomervakantie kost het 429 kronen per persoon, voor een 1 dag ticket. In de zomervakantie kan je nu geen 2 dagen ticket meer bestellen. 429 kronen is omgerekend zo'n 58 euro per kaartje.

    Jaar ervoor zijn we naar Zweden geweest met de camper en dat is toch echt een stuk leuker.
     
  14. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Wij zijn 4 jaar geleden geweest. Wij vonden het leuk maar vooral genieten van de natuur want echt veel te doen was er niet. Ook uiteten of zo was niet echt ruime keuze (waar wij zaten).
     
  15. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.373
    5.644
    113
    Ik vond het eiland Fyn/Funen best leuk voor een week. Odense is een leuke stad, met de Andersen route voor kinderen en voorstelling in het park. De baaitjes vond ik ook erg leuk. Gewoon met de auto rijden en kijken bij welk baaitje je uitkomt. Er is ook een mooi kasteel.

    We zijn ook in Jutland geweest, als uitvalsbasis voor Legoland. Dat is wat saaier, maar genoeg om te doen, inderdaad Vikingmuseum in Ribe, Romo, legoland.

    Over legoland: zit er nog een kortingsbon in de legoboekjes die je in speelgoedwinkels vindt? Dat is het kinderkaartje gratis. Ter plekke vonden we een iets betere aanbieding op de pakken cereals: 50% korting (kinderkaartje is iets goedkoper).

    Ik zou best een keer nog naar Kopenhagen en omgeving willen gaan. En naar Mon.
     
  16. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    wij hebben toen goedkoop kaarten gekocht via Groupon voor Legoland. Weet niet of dat nu nog is...
     
  17. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    704
    1.023
    93
    Denemarken heeft prachtige stranden en eilandjes. Je kunt er prachtige accomodaties huren, vaak heel smaakvol en luxe want de Denen hebben veel bekende interieur designers die wereldwijd goed verkopen.

    Eten is er lekker, veel aanbod in clean en gezond en Kopenhagen is geweldig.

    Enige wat ik persoonlijk vind is dat het dure tripjes zijn voor mij maar dat is omdat ik daar het luxe segment wel kan waarderen en het geld waard vind.
     

Deel Deze Pagina