Depressies.. Wie nog meer?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door BlijeIk, 24 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlijeIk

    BlijeIk Fanatiek lid

    7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

    Ik ben eigenlijk op zoek naar dames die een postnatale depressie hebben/hebben gehad.. Of iets anders in deze richting! Misschien eens fijn hierover te kunnen kletsen!?

    Laat gerust wat horen..


    Liefs!
     
  2. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Hoi, zie dat er weinig reactie is.... ;)
    Maar ik wil mee kletsen hoor!
     
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Geen postnatale, wel een gewone waarschijnlijk
     
  4. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Helaas heb ik er mee te maken gehad
    Wel al aantal jaar geleden. Heb er jaren mee rond gelopen. Uiteindelijk bij een psycholoog terecht gekomen. Toen onze dochter 4 was had ik de laatste afspraak bij de psycholoog dus 4 jaar lang ermee rond gelopen .

    Nu bij vlagen last van hyperventilatie. Ik ben echt zo erg veranderd. En dat had allemaal niet zo erg hoeven te zijn als mijn omgeving mij destijds ook serieus had genomen en ik eerder hulp had gekregen. Mijn huisarts van destijds gooide het op moeheid , huilbaby en hormonen. Mijn omgeving ook . Dus zelf steeds het gevoel gehad dat ik gewoon gek was. Op een gegeven moment had ik een masker op voor iedereen want hey ja het ging goed hoor. Maar zodra ik alleen thuis was was het janken janken janken. Ik zag het leven niet meer zitten , alleen de gedachte dat mijn kids zouden opgroeien zonder mij hield me op de been.

    Het was een mega zware periode. En ik ben heel erg lang kwaad geweest dat niemand van mijn vrienden , familie enz mij destijds serieus nam. Ik ben er wel sterker uitgekomen maar wel ook met klachten die ik voorheen nooit had.
     
  5. AngelMum

    AngelMum Lid

    19 jun 2018
    6
    0
    1
    Hier ook een PPD gehad. Of nog steeds misschien. Hoe gaat het nu met jullie?
     
  6. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik niet. Maar een meisje bij mij in de straat wel en dat raakt me enorm. Meisje is 12 en door alle pesterijen op school gaat hey helemaal niet goed met haar.
    Slaapt bij haar moeder in bed. Want ze durft niet alleen te slapen. Huilen. Woede aanvallen. Ze hoort stemmen in haar hoofd die niet al te vriendelijk zijn en ze heeft zichzelf ook gesneden in haar polsen.
    Nog 3 weken dan mag ze nar de middelbare school.
    Ik heb zo enorm met haar te doen. Wou dat ik haar kon helpen.

    Ze heeft volgende week een gesprek op haar nieuwe school met haar moeder, nieuwe mentor, iemand van de basisschool, zorgcoördinator, vertrouwenspersoon en haar psycholoog.
    Zo gaan ze kijken wat ze daar nodig heeft om een goede start te maken.

    Ik hoop zo dat het helpt voor haar.. arm arm kind..
     
  7. xTijdje

    xTijdje Nieuw lid

    13 jul 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Zonneconsulente
    Den helder
    Geen postnatale depressie.
    Wel heb ik een ‘gewone’ depressie en een complexe posttraumatische stressstoornis.
    Ik heb wel een intake gehad maar nu ik zwanger ben hebben ze me losgelaten lijkt wel.
     
  8. Laari26

    Laari26 Bekend lid

    11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Hier ook een gewone depressie. Met daarbij paniekaanvallen.
    Nog altijd "herstellende" voor mijn gevoel. Het gaat allemaal nog niet zoals ik het zou willen.
     

Deel Deze Pagina