Derde bevalling, hoe beviel die?? :)

Discussie in 'De bevalling' gestart door roever, 24 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    eigenlijk precies zoals titel al zegt;

    Hoe verliep jou derde bevalling?

    Kwam kindje eerder dan andere kindjes?
    Duurde de bevalling langer/korter etc?

    Gewoon nieuwsgierig! :)
     
  2. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Derde bevalling ingeleid om medische redenen (tweede ook). Ik vond de derde bevalling het zwaarste. Ze zeggen dat je lijf het dan weet en vlotter klaar is, maar weeenstorm die vijf uur aanhield voor er sprake was van de uitdrijving . Totaal 10 uur bezig geweest. Maar mentaal vond ik het dan weer makkelijker, je weet toch soort van dat je het kunt.
    En dat eerste moment van een bub...zo prachtig!
     
    roever vindt dit leuk.
  3. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Mijn 1e en 2e kwamen met 38+5 en 39+5. De 3e heeft het volgehouden tot 41+1 (ben nog steeds een beetje boos op haar ;)).

    Qua bevalling zat de 3e er tussenin: de 1e duurde het langst en de 2e het kortst.

    De 1e verliep in principe keurig, maar was erg pittig met hele sterke weeën en in de laatste fase erg snelle ontsluiting. De baby is uiteindelijk geboren via vacuumverlossing ivm een navelstrengomstrengeling.

    De 2e bevalling was (relatief) een makkie en ging snel en volledig volgens het boekje. De weeën waren lang goed te doen en tegen de tijd dat ik ze echt niet meer leuk begon te vinden was het tijd om te persen. Dat heeft nog een klein uurtje geduurd of zo en toen was hij er.

    De 3e was best heftig met (voor t eerst) rugweeen. Met 6 cm leek de boel een beetje te blijven hangen, zodat de vk mijn vliezen heeft gebroken. Hierbij bleek er meconium in het vruchtwater te zitten, waardoor ze me wilde overdragen aan de gynaecoloog, maar na t breken van de vliezen vloog ik in 1 klap van 6 cm naar volledige ontsluiting met gigantische persdrang. Dat was natuurlijk (en gelukkig) kort, maar 1 van de heftigste dingen die ik ooit heb gevoeld, niet te omschrijven. De vk ging dus nergens heen en een klein half uurtje later was ze er.

    En nu ga ik noooooooit meer bevallen. Mijn hobby is het niet :D.
     
    mom2be21, Lara123 en roever vinden dit leuk.
  4. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    De derde bleef het langste zitten 40.5 meende ik.. Had al wel 5 cm ontsluiting, niets van gevoeld. Dus vk heeft me gestript, geen succes, dag erna vliezen thuis laten breken en met 2 uurtje was ze er.

    Andere 2 gingen ook snel, maar kwamen spontaan op gang voor de 40 weken.
     
    roever vindt dit leuk.
  5. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Hier 3x ingeleid dus termijn zegt niet zoveel maar de derde was zeker het snelst en fijnst.

    1e 9,5 uur
    2e 4,5 uur
    3e 1 uur
     
    roever vindt dit leuk.
  6. roever

    roever Niet meer actief

    Mn eigen story... :)

    Eerste “spontaan” op 41.5
    Tweede spontaan op 40.1

    En nu (on)geduldig aan het wachten op nmr 3. ;)

    Ik hoop van harte dat het voooor de 40 welen komt... maar vanmorgen werd me al vriendelijk op t hart gedrukt daar maar niet van uit te gaan.. :(
     
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier de eerste keer spontaan bevallen bij 38 weken, duur vanaf gebroken vliezen tot geboorte: 19 uur.
    Ontsluiting ging snel maar bij het persen stopte mijn weeën dus kreeg weeën opwekkers, dat was wel heftig.
    2e keer ingeleid met 38+3, duur vanaf plaatsen ballon tot geboorte : 28 uur.
    Bevalling viel me reuze mee, en was goed te doen (lang leve de ruggenprik).

    3e keer ingeleid met 37+2, was een heftige bevalling met veel pijn (ruggenprik werkte niet).
    Na 50 min persen bleek ze een sterrenkijker te zijn dus uiteindelijk moest de vacuüm er aan te pas komen en ben ik flink geknipt (bij de vorige 2 een scheurtje).
    Totale duur vanaf plaatsen ballon : 28 en halfuur.
     
    roever vindt dit leuk.
  8. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ingeleid deze keer. Mijn verhaal kun je vinden in m'n berichten geschiedenis.
    Was een heerlijke bevalling.
     
    roever vindt dit leuk.
  9. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Eerste bevalling ingeleid duurde 5 uur. Geboren met 39.4

    2e bevalling thuis duurde 8 uur. Geboren met 40.3

    3e bevalling ook thuis kopie van de 2e bevaling eigenlijk. Maar duurde 6 uur. Geboren met 41.1

    2e en 3e allebei geboren in de nacht van maandag op dinsdag. De 2e om 1.34 uur en de 3e om 1.32 uur.:)
     
    Lara123 en roever vinden dit leuk.
  10. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.963
    113
    noord holland
    Mijn 3e bevalling ging het snelste maar was daardoor ook wel pittig.
    Ik ben in ongeveer 2 a 2,5 uur bevallen vanaf dat ik weeen kreeg. Waarbij het laatste half uur het zo onwijs snel ging. We kwamen aan in t ziekenhuis en binnen t half uur ben ik bevallen. De zuster liep nog te redderen en te vliegen om gauw de spulletjes allemaal gereed te zetten. Ik ben in ruim 5 min. van 5 naar 10 cm gegaan. Ik had eigenlijk geen controle meer wat niet fijn was. Baby had het ook zwaar dat laatste stuk, hartslag zakte heel laag en kwam niet meer mee terug omhoog tussen de weeën.
    Achteraf is t prima natuurlijk, zo snel, maar toen vond ik t heel heftig!
    Tweede had ik geen weeënstorm, duurde ongeveer 4 uurtjes en was veel ontspannender. De eerste 3 uur had ik nog niet eens door dat het echt al wat deed zeg maar, bleek ik al op 6/7 cm te zitten.
    Kort kan dus ook wel erg pittig zijn.
    Maar al met al ging de 3e toch ook wel gewoon vlotter. Hoeft niet persé fijner te zijn. Ach bevallen is sowieso niet echt prettig of zo te noemen haha.
     
    roever vindt dit leuk.
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Goed bevallen. Kortst en vlotst.
     
    roever vindt dit leuk.
  12. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Hier kwam de derde het laatst (41.6w)... de andere twee waren er met 38 en 40 weken.

    De bevalling duurde ook wat langer. We waren onderweg in de auto toen de weeën begonnen. En pas toen ik thuis was en de kinderen weg waren gebracht kwam het echt op gang.
     
    roever vindt dit leuk.
  13. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Mijn eerste kwam bij 38.1 en die bevalling was verschrikkelijk! Duurde iets van 15 uur.

    De tweede werd ook met 38.1 geboren en hij was er binnen 3,5 uur na eerste krampje.

    De derde kwam met 39.0 en het duurde 7 uur.
    Laatste 50 minuten van 3 cm naar geboren worden.
    Hartslag dipte en kinderarts werd erbij gehaald. Die heeft bevalling toen overgenomen.

    Na de geboorte huilde hij niet, hartslag was heel erg laag. Na 2 seconden werd hij bij mij weggehaald en beademd.
     
    roever vindt dit leuk.
  14. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Makkelijkste bevalling van de 4! Meest pijnloos en de snelste :D Alleen fluxus gehad na de tijd dat was minder....
     
    roever vindt dit leuk.
  15. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Mijn 3e bevalling was prachtig. Mentaal weet je zo goed hoe dit moet!
    Ik moest ingeleid maar ik had volledig de controle :D
    Ik heb heerlijk onder de douche gestaan, en uiteindelijk ben ik op de baarkruk bevallen.

    Mijn 1 duurde 7 uurtjes
    2e bevalling 5 uurtjes
    En de derde 2,5 uur.
     
    roever vindt dit leuk.
  16. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    1. 26 uur (41+3)
    2. 4,5 uur (40+6)
    3. 20 min (41+1)
     
    roever vindt dit leuk.
  17. Lovely123

    Lovely123 Fanatiek lid

    28 nov 2013
    1.248
    224
    63
    Leiden
    De derde bleef het langst zitten, tot de uitgerekende datum.
    Maar was wel het kleinst van alle 3.
    De bevalling duurde het kortst (krap 3 uurtjes in totaal).
    Het was voor mij de makkelijkste en minst pijnlijke bevalling.
    Wel de zwaarste zwangerschap btw
     
    roever vindt dit leuk.
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    #18 Zoe123, 10 aug 2019
    Laatst bewerkt: 10 aug 2019
    De oudste was een doorsnee bevalling, zonder pijnstilling, duurde alles bij elkaar 24 uur.
    Zij kwam met 36 weken precies.

    De middelste was een KS. Zij kwam met 41+3.


    Mijn 3e bevalling was afschuwelijk. Qua duur viel het mee, 12 uur.
    Door slaapgebrek was ik al doodop. Eindelijk, met 41+3 (net als zijn zusje) dan inleiding,
    maar eerst een nachtje in het ziekenhuis, kreeg lekker een slaappil, zodat ik
    een goede nacht zou maken. Ik ga liggen, draai me om en hopsa, mijn vliezen breken.
    Niks goede nachtrust.
    Urenlange weeenstorm, die ik niet kon opvangen waardoor ik in paniek raakte.
    Ik kreeg geen ruggenprik, ook niet na meerdere keren gevraagd te hebben ja pas om 05.00, toen kon het opeens wel. Waarom zou dat nou zijn..:confused: De anasthesist die zei: waarom komt u nu pas?
    Laatste stuk ging heel snel, zoon was al met zijn hoofd geboren maar zat toen vast. 2 verpleegkundigen duwen op mijn buik, kinderarts trekken aan mijn zoon. Die ademde ondertussen niet meer.
    Meteen weggevoerd en aan de beademing. Gelukkig was hij na een paar uur weer wat bijgekomen.
    Woog 4430 dus het was een stevige jongen.
    Wel had hij zijn sleutelbeenbreuk gebroken.

    Kortom. Het komt er niet meer van, nog een baby. Maar alleen al om deze bevalling zou ik het nog 1 keer willen doen..
     
    roever vindt dit leuk.
  19. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    20 min??!:o:
     
    roever vindt dit leuk.
  20. girlmom1989

    girlmom1989 Bekend lid

    21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    37 weken zwanger en moest me melden voor de inleiding, duurde in totaal 12 uur 8 uur s'ochtends 2 pillen gehad en daarna niks meer om 20:08 is ze geboren.
    Geen pijnstilling gehad, weeën kwamen na 3cm ontsluiting en vliezen die spontaan braken nadat ze gevoeld had wat me ontsluiting was achter elkaar en na 3x persen was me kleine prinses eruit, heb 2 hechtingen gehad en mocht de volgende dag naar huis omdat ze 2440 gram woog voor derest ging het met haar en mij prima die avond/nacht.
     
    roever vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina