Derde kindje ligt in stuit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mira04, 6 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mira04

    Mira04 Lid

    14 aug 2020
    8
    4
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Ik moet dit even van mij afschrijven. Ik ben nu 37w zwanger van mijn derde kindje en deze ligt in stuit, heeft ook nooit anders gelegen.
    Ik heb al osteopathie, moxa-therapie en oefeningen van spinning babies geprobeerd, maar helaas.
    Ook de uitwendige versie vorige week is mislukt.
    Nu heb ik het heel lastig te aanvaarden dat het een keizersnede zal worden, zeker omdat mijn twee vorige bevallingen heel vlot gingen.
    Stuitbevalling is geen optie hier. Ik woon in België en in het ziekenhuis waar ik zal bevallen wordt dat niet meer gedaan.

    Ik weet niet wat ik wil bereiken met deze post. Uiteraard ben ik blij dat mijn baby gezond is, maar ik heb het emotioneel heel moeilijk om mij over de teleurstelling te zetten dat ik geen derde gewone bevalling zal meemaken.
    Komt daar ook nog bij dat ik ontzettend angstig ben voor de keizersnede....
     
  2. Fantastiyanna

    Fantastiyanna Actief lid

    31 jul 2019
    226
    132
    43
    Wat vervelend dat je zo angstig bent voor de keizersnede. Krijg je hier hulp bij geboden door het ziekenhuis? Waar ben je zo angstig voor? Wanneer word je ingeleid?

    Helaas kunnen wij je niet helpen met het draaien van je eigenwijze baby, maar ik wil je alle goeds en sterkte wensen! Het herstel zal niet makkelijk zijn, maar hopelijk herstel je wel voorspoedig en kun je dan alsnog genieten van de baby.

    Zet hem op!!
     
  3. Lily94

    Lily94 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.122
    2.222
    113
    Vrouw
    Mijn dochter lag ook in stuit. De hele zwangerschap zo gelegen en de uitwendige versie is ook mislukt. Er was geen beweging in te krijgen. Dit was echt ‘haar houding’. Ik mocht wel kiezen voor een vaginale stuitbevalling, maar dat vond ik juist angstig. Het zou mijn eerste bevalling worden dus dat durfde ik met een stuitbevalling niet aan. Ik heb voor een geplande keizersnede gekozen. Ik was daarvoor niet zenuwachtig, alleen op de dag zelf kreeg ik toch wel kriebels. Maar de keizersnede is mij echt ontzettend goed bevallen. Ik heb haar geboren zien worden, ze werd direct op mijn borst gelegd. En het herstel viel mij ook alles mee. Toen wij na 2 dagen ziekenhuis thuis kwamen liep ik de trap al zelf weer op en af en 5 dagen na de keizersnede kon ik ook buiten al een blokje om lopen.

    Deze zwangerschap heb ik wel meer angst dat de baby weer in stuit gaat liggen. Omdat ik ook zó graag een natuurlijke bevalling mee wil maken. Er ligt nu wel meer druk op voor mezelf.. maar alsnog, als het een keizersnede zal worden, dan weet ik ook dat dat ook een fijne ervaring kan zijn. Ik hoop dat je er toch wat minder tegen op gaat zien. Het positieve er van is dat het op een geplande datum zal zijn, dat je een datum hebt waar je naar toe kan leven!
     
  4. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Zeker een 3e kindje heeft nog ruimte om te draaien he, hopelijk gebeurt dat nog!
    Hier was ik ruim 37 weken zwanger en op de dag van de versie of de avond ervoor is hij zelf gedraaid, zelf niks van gevoeld.
    Keizersnede heb ik niet gehad dus daar kan ik niks over zeggen
     
  5. Mira04

    Mira04 Lid

    14 aug 2020
    8
    4
    3
    Vrouw
    Dankje voor jullie reacties!

    Ik weet niet waarom ik er zo angstig voor ben, ik ben gewoon geen held in zo’n medische dingen.
    Ik vind het ook echt geen fijne gedachte dat ik mijn baby niet de gehele tijd bij mij zal hebben. Op recovery mag hij er niet bij zijn, en zal hij skinnen met mijn man.
    Mijn vorige bevallingen waren hele mooie momenten en ik ben bang dat dit niet zo zal zijn.
    Door de keizersnede zal ik ook minstens 3 dagen in het ziekenhuis moeten blijven (misschien zelfs langer) en door Corona mogen zelfs mijn eigen kinderen niet op bezoek komen, enkel mijn man.

    Bedankt ook wel Lily om je fijne ervaring dat betreft keizersnede te delen!

    en ook bedankt Liset om toch nog een positief verhaal over een late spontane draaiing te delen. Ik hoop er zo hard nog op!
     
    liset22 vindt dit leuk.
  6. Framboosje24

    Framboosje24 Actief lid

    27 dec 2017
    191
    87
    28
    Vrouw
    Mijn zoontje lag vanaf 20 weken in stuit en is nooit meer gedraaid. Nog wel een draaipoging gedaan, maar hij trapte gewoon terug. Was de fijnste houding voor hem blijkbaar. Ik heb wel geprobeerd op de natuurlijke manier te bevallen. Dan moet je alleen wel elk uur vordering in ontsluiting hebben. Ik bleef op 8 cm hangen en werd alsnog een keizersnede. Ik was al bijna 2 dagen wakker dus had er ook wel vrede mee. Keizersnede was heel snel gedaan. Het zou prima kunnen dat je herstel heel snel gaat. Dat verschilt per persoon. Ik heb er zelf wel even last van gehad en kon echt niet na een paar dagen al een rondje lopen. Let er wel op dat je niet te snel weer dingen op wil pakken. Is juist Belangrijk je lichaam de tijd te geven om te herstellen. Is het geen optie om in een ander ziekenhuis te bevallen waar je het wel zou mogen proberen op de natuurlijke manier?

    Vind het vervelend voor je dat je er zo bang voor bent. Vond ik mijn keizersnede een mooie ervaring? Nee helemaal niet, maar ik was ook dood op door slaap te kort. Zou best kunnen als je meteen voor een geplande gaat dat het wel een hele mooie ervaring zal zijn omdat je er dan helemaal bij bent. Ik hoop voor je dat je baby alsnog wilt draaien, want dat hoor je nog vaak zat dat dat op het einde gebeurd.
     
  7. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Ik duim voor je mee!
     
  8. Mira04

    Mira04 Lid

    14 aug 2020
    8
    4
    3
    Vrouw
    Nog even een update. Ik moest vanmorgen aan de monitor, vroedvrouw zocht het hartje een hele tijd bovenaan in mijn buik, maar kon het niet goed vinden.
    Daarna onderaan geprobeerd en onmiddellijk een duidelijke hartslag gevonden.
    Baby zou nog in stuit liggen, maar het is toch compleet onlogisch dat het hartje onderaan gehoord wordt terwijl het hoofd bovenaan ligt? Vroedvrouw zei dat dit wel kon, maar ik heb nu opnieuw hoop dat hij misschien toch ongemerkt gedraaid is.

    Iemand ervaring?
     
  9. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Ervaring met ongemerkt draaien: yep. Mijn derde lag met 38 weken in stuit, met 39 weken afspraak voor versie en gelijk inleiden en toen lag hij goed. Niets gemerkt van zijn gedraai. Uiteindelijk "gewoon" "bevallen met 41 weken.

    Ik had precies dezelfde zorg als jij over het medische van alles en heb die week heel teleurgesteld rondgelopen. Maar het kan dus vanzelf goed komen. (En ik zou ook echt om een echo vragen om het zeker te weten. Ik ben bij mijn eerste twee keer doorgestuurd omdat vk aan hartje en door voelen dacht te weten dat hij in stuit lag, maar hij lag gewoon goed.)
     
  10. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Ben ook wel benieuwd of die nu gedraaid is, zelf geen ervaring mee maar heb al wel vaker gehoord van kindjes die op het laatste moment toch nog beslissen te draaien. Hoop dat het voor jou ook zo mag zijn! :D:thumup:❤️
     
  11. Mira04

    Mira04 Lid

    14 aug 2020
    8
    4
    3
    Vrouw
    Wat een verhaal, het kan dus inderdaad nog. Ik hoop het zo! Overmorgen is de keizersnede, sowieso krijg ik eerst nog een echo. Als hij gedraaid is, mag ik weer naar huis.
     

Deel Deze Pagina