Oh nee ik wil ook geen ruggeprik.. een huilbaby kan ik over meepraten. 2x maar bij de tweede hebben we sneller ingegrepen en bleek ze een reflux en KMA te hebben. Bij onze zoon bleek pas na een jaar da hij een KMA had Steeds naar huis gestuurd...
Bah waarom is dat toch altjd zo moeilijk op te sporen allemaal he....kindjes hebben zo lang last ervan voordat er iets ontdekt wordt...vindt ik altijd zo zielig. Hier heeft mijn eerste heel veel gespuugd en de tweede ook...maar ik gebruikte door jbpm voor dat werkte goed.
@lov, poeh dat klinkt als zeer heftige bevallingen. Ik heb twee vriendinnen met sterrenkijkers, maar die kregen uiteindelijk keizersnede... Was je de vorige keren beel misselijk? @kimberly, heb je veel "last" van behoefte aan zoet en vet? Jouw zw en bevallingen klinken ook niet echt super moet ik zeggen... @nimme dat lijken me ook geen gemakkelijke bevallingen... Lastig hè als je met vriendinnen bent die ook graag zwanger willen worden en dat om een of andere reden niet kunnen. En bekkeninstabiliteit is ook niet niks. Daar kun je lang last van houden hè? Mijn bevallingen. Mijn dochter heb ik lang over gedaan. Paar dagen aan één stuk door voorweeën, naar zh, spuit maar toen het echt heftig werd was die uitgewerkt en kreeg ik geen ruggneprik meer. alleen en halve dosis met spuit, maar daar werd ik alleen maar enorm duf van. Persen was maar een dik kwartier. Bij mijn zoon binnen drie kwartier volledige ontsluitintg, toen als nog ruggenprik. Was natuurlijk emotioneel heel zwaar. Maar ik vond de ruggenprik helemaal geweldig. Maar als het met een derde zo snel gaat en het kindje leeft, hoef ik niet per se een ruggenprik. Maar zo ver is het nog niet, eerst maar eens zw worden!
@Lieke scheelde hier ook niet veel de eerste keer een kzsnede...Maar alles is goed gegaan. Daar denk ik wel eens over na als ik er hier iets over lees, bevallen van je kindje die niet meer leeft, dat lijkt me zo erg...krijg er kippenvel van.... Misselijk was ik wel maar niet extreem....allebei 1x maar hoeven te spugen dus dat is eigenlijk niks hahahaha....
Bevallingsverhalen....... Bij mijn zoon 12 uur lang heftige weeen gehad met maar 1 cm ontsluiting, naar het ziekenhuis, ruggeprik gekregen, vliezen laten doorprikken, daarna weenopwekkers omdat de weeen opeens ophielden. Maar met elke druppel daalde de hartslag van m'n zoontje toen een spoedkeizersnee gekregen. En jahoor daar kwam ie!!!! Bij mijn dochter 32 uur verrekte pijnlijke weeen, ruggeprik gekregen die maar voor de helft werkte (links verdoofd, rechts volledig bewust) 8 minuten persen en daar was ze. Helaas liet de placenta niet los, ondanks spuitjes en veel duwen en drukken op de buik, trekken aan de navelstreng. Toen alsnog onder narcose en het laten verwijderen. Het was gisteren echt geen weer voor de dierentuin, koud nat en praat me er niet over, zoon vondt het geweldig!! Daar doe je het maar voor! Over 12 dagen testen ben toch zo benieuwd!!
Jeetje claudia...jij bevalt lang he! Zou je het deze keer niet anders willen doen....dat je al sneller maatregelen wilt nemen of zo?
claudia: jij ook al zo'n lange zware bevallingen, kan er ondanks inleiden helaas over meepraten. heb je er na de bevalling last van gehad? lieke: ook bij jou waren ze zeer heftig, zeker gezien het emotioneel nog extra zwaar was. hopelijk ben je snel zwanger en mag je een super bevalling ervaren. oh ja mijn behoefte aan zoet is enorm. moet echt opletten. ik kom tijdens mijn zwangerschappen zo veel aan, dat het echt veel moeite kost het weer kwijt te raken daarna. dus ga nu voor crackers en fruit en dat helpt hier ook tegen misselijkheid. ik ben vandaag niet zo veel misselijk geweest.
Hahahaha ik val altijd 10 kilo af per zwangerschap!!! Als ik dat nu weer heb, zit ik op mn streefgewicht hahahaha.
Das handig hahHaha Jeetje ik hebvannacht over testen gedroomd....ik was al zwanger voordat ik uberhaupt een nod had hahahahaha Strakjes een verjaardag...vriendin van me...zoontje wordt 5 en ze moet bijna bevallen van haar tweede kindje...
@claudia dat ging niet bepaald soepel dus die bevallingne van jou. Wat een ellende. @kimberly: herkenbaar, maar doordat ik verderop last kreeg van maagzuur bleeg het twee keer toch beperkt tot 12-13 kilo. @babbelbol: hoe kon je zoveel afvallen? Zoveel en/of zolang misselijk? @lov, ben benieuwd of je droom uitkomt haha. Ik hoop t natuurlijk wel.
lieke: dat is idd netjes 12-13 kilo, daar ga ik nu ook voor hihihi. babbelbol: jeetje 10 kilo afvallen, hoe krijg je dat voor elkaar? love: dat je droom maar snel mag uitkomen, is toch wel heel bijzonder. ik ben gelukkig altijd binnen een jaar weer terug op gewicht, maar moet er dan wel veel voor doen, dieet en sporten. ik ben bij de eerste 23 kilo aangekomen en bij de 2e 19 kilo. dus ben benieuwd nu. heb er nu al 2 bij hihihi. het scheelt misschien dat ik al klein en fijn gebouwd ben. ik ga vanmiddag met de kids picknicken, zijn ze echt gek op. eerst naar het kerkhof en dan lekker even ergens rustig zitten waar ze kunnen spelen.
Zo, ben ik weer . Wij hebben een leuke dag gehad gisteren. We hebben de verjaardagen gevierd met de vrienden. De meiden zijn lekker verwend. Vera heeft het playmobil zwembad gehad, dus dat moet vanochtend vroeg natuurlijk meteen in elkaar gezet worden en gevuld worden met water. En nu is ze zo lief aan het spelen... Vanmiddag nog een keer feest, maar dan met de familie! Zin in! Hopelijk gaat het zonnetje ook vandaag weer schijnen. Gisteren konden we heerlijk in de tuin zitten. @Zeester: spannend, je mag al bijna testen. Wanneer ga je dat doen? @Babbel: goede tip van de Wehkamp. Even kijken of ze al uitverkocht zijn... @Lov: dat zou zeker het mooiste cadeau zijn! Spannend hoor. Bevallingen: ik ben gezegend met twee makkelijke en snelle bevallingen. En met makkelijke kindjes. Maar jullie verhalen doen me wel realiseren dat het ook anders kan. Pfff, sommige verhalen zijn echt heftig. Ik ben bij beide zwangerschappen ongeveer 8 kilo aangekomen. Maar zit momenteel ver onder mijn startgewicht, doordat ik medicijnen tegen migraine slikte. Daar ben ik trouwens mee gestopt sinds ik zwanger probeer te raken. En het effect is heftig. Weer heel vaak zware migraine. Zijn er meer meiden die daar last van hebben hier? Groetjes
Nou ik kwam...niet schrikken...25kilo aan bij de eerste. Maar was ook een hoop vocht ivm de zwschapsvergiftiging. En bij de tweede zo`n 20 kilo....ik wordt altijd opgeblazen als ik zwanger ben hahahaha...ach ja. Streefgewicht...hmm tja...ik heb vroeger altijd veel gedanst al vanaf mijn 5de levensjaar. Dat hield in 2x per week training en in het optreedseizoen (zo noem ik het maar even hhaha) minsten 2 optredens per weekend. En van mijn 6de tot ongeveer mijn 12de deed ik wedstrijdansen. Hierdoor altijd een mooi figuurtje gehad. Helaas in 2006 een ongeval gehad, niet meer kunnen werken en het ergste, niet meer kunnen dansen. Tja en toen vlogen de kilo`s er langzaam allemaal aan.....en aangezien ik geen sport kan doen omdat ik elke dag rugpijn heb...is het erg moeilijk om af te vallen. Maar het gaat wat beter en ik heb me voorgenomen om na deze zwschap, die er hopenlijk komt, wel iets te gaan proberen weer. Ben nu niet echt mezelf. Maar ach komt wel goed! Hahaha ja die droom....eigenlijk ben ik veels te nuchter voor zo`n dingen maar ik weet wel nog dat ik voor mijn eerste zwschap van een meisje had gedroomd...nog voordat ik zwanger werd. En al geloof ik deze dingen nooit....toch is het wel toevallig
@Kim veel plezier! is ook heel erg leuk picnicken! Is het nu zo dat je sneller een buik krijgt bij een derde? @Elfya wel doordat ik last van mijn rug heb zit alles erg vaak vast in de nek...ook vaak hoofdpijn hierdoor, weet wel een beetje hoe *** dat dus is. Maar migraine lijkt me vreselijk! hahaha leuk zo`n speelgoed. Hier vandaag een zoontje jarig van vrienden van ons, papa zei al "aub geen speelgoed waar ik 100 stickertjes op moet plakken" hahahah is altijd met dat speelgoed he. Ik hoop dus ook dat het mooi weer wordt kunnen we lekker buiten zitten!
hier is vlijtig bijgeschreven ! Hier een druk weekend gehad ,en ze eten hier ons de oren van men hoofd ,zo'n honger dat ze hebben. Morgen school goh weer rust en daarom ben ik er mij ook meer van bewust dat bevallen in de grote vakantie hier van juli en augustus geen goede optie is
elfya: wat leuk dat je kids het zo fijn hebben gehad, leuk altijd dat ze daarna zo leuk spelen met de nieuwe speeltjes. ik ben ook gestopt met de medicijnen voor migraine, ik merk ook zeker verschil, hopelijk wordt minder als ik verder in de zwangerschap ben had ik bij de vorige zwangerschappen ook. wat gebruikte jij? ik gebruikte sumatriptan en maxalt. lov: dat is heftig zo een ongeluk zeker als je daarna je hobby niet meer kunt uitoefenen dat je dan aankomt is logisch. maar jij bent ook veel aangekomen met de zwangerschappen. wat betreft die buik ja dat gaat zo snel nu, de vk zei het ook. het wordt zelfs op straat al gevraagd of ik zwanger ben. nimme: zou dat eten een fase zijn ? op het moment is het hier ook niet aan te halen met het eten. en het maakt ook niet wat, ze eten het toch. hahah ik zou ook liever bevallen tijdens schooldagen. als ze thuis zijn merk je pas hoe druk het is. hier is de school al weer 2 weken bezig. de picknick was geslaagd we kwamen tijdens het fietsen een kraam met oliebollen tegen mmmm zo lekker. dus de picknick kon al niet meer stuk hahaha. de dames op de glijbaan en de schommel en ik tja eten eten en nog eens eten.
Hallo allemaal, Even een kort berichtje vanuit Frankrijk. Echt genieten hier! Niet te heet, graad of 23. Lekker gezwommen en op het strand gespeeld vandaag! De kids vinden het prachtig en wij ook! Internet is hier wel ontzettend instabiel, dus het duurt wel erg lang om alles bij te lezen! @Lieke: ik heb beide zwangerschappen gewoon doorgelopen. Wel op een gegeven moment een soort omgekeerd opbouw schema erin gegooid, dus steeds vaker afgewisseld met wandelstukjes. De eerste keer tot 30 weken doorgegaan, tweede keer tot 24. En hoe ik het heb opgebouwd? Veel s ochtends heel vroeg gelopen, wanneer mijn man nog thuis was. s Avonds heb ik vaak helemaal de leg uit en s ochtends kan het nog mooi! Wat erg dat je zoontje in je buik overleden is! Dat laat je niet weer los denk ik. 39 weken is echt heel laat in je zwangerschap, dan heb je er ook al zo vreselijk naartoe geleefd... @Babbelbol: wat lastig joh die verzakkingen. Gaat dat geen problemen opleveren bij een zwangerschap? @Lov: veel plezier! @Nimme: als je vriendin echt een derde kindje zou willen, dan lijken me de problemen van het leeftijdsverschil en de kleine slaapkamer wel overkomelijk... dus daar hoef jij je volgens mij niet lullig over te voelen hoor!