te lange lutale fase

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door labrador, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    In mijn vorige cyclus was mijn lutale fase 21 dagen.
    Nu vraag ik mij af wanneer een lutale fase te lang is en of dit je vruchtbaarheid aantast.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Volgens mij tast het je vruchtbaarheid niet aan (een te korte wel), maar zelf denk ik eerder dat er afgelopen maand misschien een beginnend iets heeft gezeten wat niet heeft doorgezet.
    Heb je bij elke cyclus zo'n lange LF?

3. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ik heb tot nu toe ook een langere LF gehad namelijk 19-18.
    Het gemiddelde is 14 dus maak mij niet zo veel zorgen. Als hij maar niet korter dan die 14 dagen is.

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

een LF korter dan 9 dagen gaan de artsen zich pas zorgen maken...
    Een lange LF heeft voor zover ik weet geen invloed op vruchtbaarheid.

Weet je trouwens zeker wanneer je je eisprong hebt gehad?
    Want het kan ook zijn dat je uit gaat van een eisprong op CD14 en dat je eitje pas bijvoorbeeld op CD 20 springt...
    Heb je ovulatie testen en of de temperatuur methode gebruikt om zeker te zijn van je zaak?

Ik zelf heb lange cyclussen, en zoals afgelopen cyclus heb ik pas een eisprong op CD 30 gehad, ongesteld op CD38, een LF van 7 dagen dus... en geen LF van 24 dagen ofzo.... (als je uit zou gaan van een eitje op CD14 :p)

5. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    Op CD 16 had ik een positieve ovu test en CD17 was deze al weer wit.
    Ik temp niet.
    Dit is de 3e ronde en de vorige ronde voor het eerst ovu testen gebruikt en nu dus weer.

6. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ah oke, dus tussen CD 17 en 18 ergens is je eitje gespronen en zou je een LF van 18-20 dagen hebben...
    Is idd wel lang, maar ik geloof niet dat het je vruchtbaarheid in de weg staat.
    Je eitje heeft in ieder geval genoeg tijd om in te kunnen nestelen en je progesteron (wat er voor zorgt dat je baarmoederslijmvlies goed in stand blijft) blijft ook hoog genoeg, als dat daalt wordt je ongesteld.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.
    Ik denk dat je je pas zorgen hoeft te maken als je LF korter dan 9 dagen gaat worden omdat dan je eitje geen kans krijgt om in te kunnen nestelen.
    Maar als je je zorgen maakt kan je natuurlijk altijd even de huisarts raadplegen :)

Liefs
    Annemiek

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

LF is gemiddeld genomen ergens tussen de 10 en 18 dagen, dus 2 dagen langer zal niet veel verschil maken en ook niet uitmaken met zwanger worden.
    Een korte LF kan wel uitmaken, maar dat is dus vanaf korter dan 9 dagen en er zijn vrouwen die desondanks gewoon zwanger worden :)

8. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    bedankt voor jullie reacties. Dit stelt mij toch wel gerust.

Deel Deze Pagina