Deze maand uitslag

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Oilell, 7 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    Hi girls,

    Wij waren al een tijd bezig zwanger te raken (ronde 8) toen we hoorden dat de darmkanker van mijn vader erfelijk bleek te zijn. Het gaat om een dominante vorm van kanker en de kans is vrij groot dat mijn broer en ik deze gen afwijking ook hebben. Eind oktober zijn we daarom gestopt met onze poging zwanger te worden, om eerst duidelijkheid te krijgen over de situatie. Mocht het blijken dat ik het syndroom ook heb wordt aangeraden een PGD traject te starten.

    Ergens in de komende 2.5 week verwachten we de uitslag, maar begin me nu langzaam op te vreten. Hoewel we hopen dat er niks aan de hand is, heb ik veel klachten gehad die er toch op zouden duiden dat ik het syndroom zou hebben. Hoewel we positief proberen te blijven, ben ik me ondertussen aan het voorbereiden op slecht nieuws (dan kan het straks alleen maar meevallen, of het is inderdaad wat we verwacht hadden).

    Van de geneticus heb ik begrepen dat indien sprake is van dit syndroom we een doorverwijzing krijgen naar Maastricht, maar dat het waarschijnlijk een jaar gaat duren voor er een test ontwikkeld is. Voor mijn gevoel is dat een eeuwigheid. Daarbij heb ik begrepen dat het een vrij slopend traject is, zowel mentaal als fysiek.

    Zijn er meer ladies die hier mee te maken hebben gehad? Hoe is jullie ervaring met het pgd traject?
     
  2. Angel2005

    Angel2005 Bekend lid

    25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Geen ervaring hier. Maar wat een ontzettende onzekere tijd is het voor jullie! Heel veel sterkte en ik hoop echt met heel mijn hart dat jullie een goede uitslag krijgen binnenkort.
    Dikke knuffel!
     
  3. Katja89

    Katja89 Actief lid

    21 aug 2017
    115
    93
    28
    Vrouw
    Hallo Oilell,

    Heftige periode, wij waren net doorverwezen naar het ziekenhuis door de huisarts toen mijn moeder haar erfelijkheid testte. Toen zij bleek erfelijk belast te zijn met het BRCA-1 gen kwamen wij voor het eerst in aanmerking met PGD. Haar arts had aangegeven dat PGD een nieuwe mogelijkheid was, om ervoor te zorgen dat de nieuwste generatie het gen niet meer door hoefde te geven.

    Dit is voor mij grotendeels de reden geweest dat ik mij ook heb laten testen, de langste 6 weken van mijn leven tot dan toe... Maar helaas blijk ik ook gen-drager te zijn. Met dit in ons gegeven zijn wij verder gegaan met de ziekenhuisonderzoeken en het traject PGD werd daarbij in onze wensen meegenomen.

    Helaas is na vele onderzoeken gebleken dat mijn man onvruchtbaar is. Dit maakte voor ons ook gelijk een eind aan het PGD traject. Om in dit traject te kunnen gaan, moet de vader en zijn ouders ook bloedprikken om een goede analyse te kunnen maken van het DNA van de embryo. Wel weet ik dat we anders minimaal 3-6 maanden hadden moeten wachten op de DNA analyse die in Maastricht uitgevoerd wordt. Het was deels een opluchting dat we geen beslissing hoefden te nemen over het PGD traject, omdat het een slopend traject is.

    Het verschil met mijn gen en die jij mogelijk hebt, is dat het BRCA-1 gen heel goed behandelbaar is en dat door vele studies en onderzoeken deze niet meer dodelijk hoeft te zijn. Ik ga heel hard voor jou duimen, dat je snel goed nieuws krijgt! Succes met de laatste dagen!
     
  4. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Wij hebben ook erfelijk darmkanker in de familie. Bij ons heet het fap . Spannend die uitslagen. Traject kan idd een jaar duren omdat er voor jou een test wordt ontwikkeld.
    Er is en topic . Scroll even naar beneden
     
  5. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
  6. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    Dank voor alle lieve reacties. Gisteren hebben we de uitslag gekregen en (wonder boven wonder) is alles goed. Gaan vanaf komende maand weer met frisse moed aan de gang. Omdat ik een hele onregelmatige cyclus heb en we al een tijdje bezig zijn heeft de huisarts aangegeven ons eind mei door te verwijzen indien het dan nog niet raak is.
     
    Katja89 vindt dit leuk.
  7. Katja89

    Katja89 Actief lid

    21 aug 2017
    115
    93
    28
    Vrouw
    Fijn dat jullie goed nieuws hebben gekregen! Hopelijk mag jullie kinderwens snel in vervulling raken:)
     

Deel Deze Pagina