Diagnose PCOS, wat nu?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Louise11110, 25 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Hallo allemaal,

    Gister heb ik de diagnose PCOS gekregen. Ergens had ik het al verwacht maar het kwam toch als een schok.
    Nu heb ik pas over 3 weken een afspraak bij de huisarts voor verdere stappen.
    Tot die tijd wil ik het PCOS dieet proberen. Iemand daar ervaring mee en die mij er iets meer over kan vertellen of goede tips heeft etc?
    Ik heb trouwens geen overgewicht dus ik hoef niet af te vallen.
     
  2. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Ik heb het pcos dieet 3 maanden gedaan. Het is makkelijk vol te houden in elk geval. Ik merkte dat ik door het dieet netjes elke maand mijn menstruatie kreeg! Voelde me ook supergoed en voelde mij fitter! Ook mijn huid ging er beter uitzien (acne trok weg als sneeuw voor de zon) alleen ik werd er heel erg opgepapt van! Ik kwam heel snel aan en terwijl ik eerst geen overgewicht had. Omdat ik bang was dat door het aankomen mijn menstruatie weer uit zou blijven ben ik dus maar gestopt met het dieet. Ben nu weer bijna op mijn eigen gewicht ondanks dat ik de eerste ronde met clomid 2kg aangekomen was! (Lang leve de hormonen)
    Merk wel het verschil dat ik me nu sneller moe en “lui” voel dan tijdens het dieet maar het overgewicht dat zicht ontwikkelde deed mij de das om.
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  3. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Dankjewel voor je snelle reactie! Weet jij toevallig of er boeken van zijn? Ik heb wel gezocht op internet maar ik word er niet echt wijzer van:p

    Wat bijzonder dat jij er juist van aan kwam!?

    Kom je van clomid ook aan:oops:? Daar ben ik echt een beetje bang voor. Ik heb nu geen overgewicht maar dan misschien wel...
     
  4. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oeps zie nu pas dat je een topic had geopend. Heb je een prive berichtje gedaan! Ik heb wel ervaring met boeken. Van dat dieet viel ik juist erg af!
     
  5. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Volgens mij zijn er wel boeken van te krijgen idd, maar ik heb gewoon pcos-proof recepten via internet opgezocht.
    Het is natuurlijk niet bij iedereen dat je door dat dieet aankomt, aangezien koolhydraatarm juist is om af te vallen. Misschien kwam het door het feit dat ik geen overgewicht had, of omdat ik juist zo reageerde op de hormonale verandering, ik heb werkelijk geen idee!

    Van clomid kan je helaas wat aankomen, in het verleden heb ik ook clomid gehad en kwam toen 2kg aan tijdens 4 kuren (4e ronde zwanger)
    Dit keer pakte het dus behoorlijk snel aan om na de 1e kuur al 2kg erbij te hebben, maar ben nu verder niet meer aangekomen. Helaas is deze 4e ronde gelijk de laatste ronde met clomid omdat ik een allergische reactie heb gekregen vanaf de 3e ronde. Na het afmaken van deze 4e ronde bleek dus dat de reactie echt door de clomid veroorzaakt werd...(heb mij anderhalve maand gek gekrabd, zo’n hevige jeuk over gehele lichaam)
    Nu staat er een afspraak op 3juni (4juni is mijn nod) en dan gaan we bepalen of ik andere tabletten krijg (letrozol) of toch overgaan op spuiten..
     
  6. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Bedankt voor de tips. Ik ga de recepten ook opzoeken morgen denk ik.
    Aankomen vind ik op zich niet erg, maar wel vervelend:roflmao:

    Wat naar dat je allergisch blijkt voor de clomid! Hopelijk is letrozol een betere optie voor je.

    Hebben jullie het aan mensen in je omgeving verteld? Ik twijfel om het te vertellen aan familie. Wat vrienden weten het wel maar niet veel.
     
  7. DMonique30

    2 mei 2019
    58
    29
    18
    Vrouw
    Hi!

    Hier nog iemand met de Pcos stempel ( voor zwangerschap) nu heb ik het minder is op de echo' s gezien die ik gehad heb na de zwangerschap. nog wel lange cyclussen helaas... maar niet meer veel folikels/ blaasjes meer in me eierstokken.


    wat ik deed is heeeel veel groenten eten, veel vezels zoals havermout met gebroken lijnzaad en fruit, weinig zuivel, en (verse) salithee dronk ik elke avond voor dat ik slapen ging schijnt ook te helpen met je hormonen in balans te krijgen wel echt kruiden thee niet uit een zakje.
    weinig suikers natuurlijk, en ook weinig aardappelen... maar zoveel mogelijk groenten en vis :).
    plus niet te vaak varkensvlees eten die worden volgespoten met hormonen.
    en natuurlijk vitamines slikken :thumup:

    toen ik deze dingen hierboven toepaste was ik voordat ik met clomid ging beginne plots zwanger! misschien was het toeval geen idee... maar mijn cyclus werd er wel beter van:).
    als je hormoongevoelig bent is heel klote:cry: maar voeding is zeker iets waarmee je het een beetje kan verbeteren!

    ik hoop dat je snel zwanger bent, en een kleine in je armen mag houden!

    hoop dat je er wat aan hebt:)
    liefs
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  8. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    @DMonique30


    Wat een lieve reactie van je! En wat fijn om te horen dat je zonder clomid zwanger bent geraakt en dat het minder is geworden dmv je dieet aanpassen!

    Had jij ook veel buikpijn voor je zwangerschap? Het enige wat helpt is 500mg naproxen 2xdaags. En dan nog breekt het er soms doorheen...

    Ik heb nu gebroken lijnzaad met zemelen gehaald. Dit ga ik morgen maar voor het eerst proberen door mijn havermout. De groenten en het fruit moet ik echt meer gaan eten.
    Varkensvlees eet ik sowieso nooit en kip tijd biologisch. Nu toevallig ook een vleespakket gekocht op koopeenkoe.nl. Ook biologisch!
     
    DMonique30 vindt dit leuk.
  9. DMonique30

    2 mei 2019
    58
    29
    18
    Vrouw

    nee ik had niet zoveel last van krampen en buikpijnen bij menstruatie en eisprong dat niet, dat is echt balen als je dat ook hebt zeg jeetje, ben je het wel regelmatig?

    ja ik hoop dat je er wat aan hebt!
    ik was nog wat vergeten erbij te zetten ik at ook heel vaak brood ( bruin): met rosbief met advocado en beetje zout en peper rosbief en advocado zijn ook top:thumup: gezond! en een spinazi shake elke ochtend : beetje yogurt ( enige zuivel die ik nam per dag) blad spinazi, ook weer lijnzaad en banaan, aardbei perzik of bijv kiwi erdoor lekker door de blender en je hebt een gezond ochtend ontbijtje met al je fruit al binnen en de blad spinazi is gezonder dan dat je het kookt zo blijven de vitamines er meer inzitten en je hebt zo gemaakt + weer wat groente binnen ,en is heerljjk smaakt meer naar fruit:D:thumup:

    goed van je dat je al lijnzaad hebt gekocht! en geen varkensvlees eet:thumup:
    ja ik ben echt van mening dat voeding ook echt meedraagt aan hormoonspiegel en zwangerschap!
    al had ik geen overgewicht dat hoor je ook vaak.

    succes en ik duim met je mee :)!
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  10. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ja die buikpijn komt en gaat maar is wel heel naar. Mijn cyclussen zijn alles behalve regelmatig. Ze zijn vooral lang op dit moment.

    Bedankt voor de tips! Ik ben dol op rosbief en avocado dus dat gaat goed komen.
    Hopelijk helpt dat dieet om een beetje op een normaal gewicht te blijven als ik straks hormonen moet slikken!
     
  11. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Hier weten alleen mijn moeder en mijn zusje van onze kinderwens. Verder eigenlijk niemand en daar ben ik zeer tevreden mee. Anders krijg je toch alleen maar dat gebemoei en de zogenaamde goed bedoelde afviezen, heb daar eerlijk gezegd geen zin meer in. Toen ik zwanger wilde worden van mijn zoontje wist iedereen het, maar daar werd ik niet vrolijk van. Mijn schoonmoeder zegt weleens “jij krijgt er nooit meer een kind bij denk ik”
    Dus mede daarom besloten niks te zeggen, want wie weet lukt het niet meer? Dan heb ik in dat gezeur helemaal geen zin!! En mocht ik nog wel zwanger raken is de verrassing voor de buitenwereld alleen maar groter en leuker :)
     

Deel Deze Pagina