diarree, waterpokken, griep...er heerst van alles!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Cheerio, 16 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Goedemorgen,

    Vanmorgen kwam ik op het kdv aan, en er heerst diarree. Dit heeft ze pas gehad dus zal niet zon vaart lopen vermoed ik...maar ook de griep en er was een kind met waterpokken. Ik zat in de auto ..maar het zat me niet lekker. Ik heb haar opgehaald en bij oma onder gebracht. Ik voel me wel een zeikerd...maar hoe denken jullie hierover? Is het niet te voorkomen of vinden jullie ook dat als de kids zo ziek zijn ze eigenlijk niet daar horen te zijn? Dat is mijn mening dus, snap ook niet dat ouders zieke kinderen naar het kdv brengen...weet wel dat het soms lastig is een oppas te vinden maar dan nog :(. Dan zou ik toch terug vallen op zorgverlof, of eventueel je partner. Of denk ik nu heel raar? Vroeg het me gewoon even af...weet namelijk dat ik (over)bezorgd ben ;). Dus vraag ik dit even voor wat realiteitszin :p.
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gaan ze gewoon naar school en psz als ze zelf fit zijn, of ze vervolgens dan daar iets oppikken... tja, dat heb ik niet in de hand. Met actieve diarree mogen ze sowieso niet komen omdat dat heel besmettelijk is, kan natuurlijk gebeuren dat het op de opvang begint, maar dat kun je nooit voorkomen (en ik ga ervan uit dat ze dan hygienisch handelen en dus goed schoonmaken, handen wassen etc). Waterpokken zijn ook al besmettelijk nog voor je ze ziet, dus ook niet echt te vermijden...
     
  3. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik zou mijn kind niet brengen als ze diarree of griep of waterpokken heeft. En kan me voorstellen dat je je dochter hebt opgehaald haha. Werd zelf ook niet gelukkig toen we hier net over krentenbaard heen waren en ik dr bracht en er hand, mond, voetziekte heerste :D
     
  4. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Dank voor de reacties
     
  5. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.509
    113
    Vrouw
    Zolang ze zich niet ziek gedragen, gaan ze hier gewoon naar de opvang/school.
    Soms weet je ook niet dat ze iets onder de leden hebben. Waterpokken ging hier van in de ochtend een paar vlekjes en aan het eind van de dag zat de oudste echt helemaal onder. De oudste is er ook wel dagen ziek van geweest, maar de jongste gedroeg zich niks anders en is dus ook gewoon naar kdv geweest.
    Ook wel met verhoging weggebracht, soms zet dit door naar ziek worden, maar veel vaker was het in de loop van de ochtend weer weg.
     
  6. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Mijn ervaring is dat er heel vaak iets heerst op de opvang; griep, diarree, waterpokken, andere vlekjesziekten noem maar op. Ik heb mijn kinderen daar nooit voor thuis gehouden. Toen er waterpokken heerste hoopte ik juist dat mijn kinderen (toen al ouder dan 1 jaar) het ook kregen, want hoe later ze het krijgen hoe vervelender het voor ze is. Bij een baby tot een maand of 6 begrijp ik overigens wel dat je wat voorzichtiger bent omdat ze dan nog zo kwetsbaar zijn.
     
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wel vreemd dat die kindjes mochten komen. Ook sneu voor die kindeeen. Ziek moet je thuis zijn.

    Met waterpokken is het anders.
     
  8. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Zolang mijn kinderen zich niet ziek gedragen zouden ze gewoon naar de opvang gaan. Dus ook met waterpokken, de besmettelijke periode is dan toch al voorbij.
     
  9. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hier ook gewoon naar kdv als ze zich niet ziek gedragen. Dus ook met waterpokken, 5e of 6e?? Ziekte met vlekjes enz. Zolang ze niet hangerig zijn, spugen of koorts hebben is er niks aan de hand.
    Sorry maar dan kan je ze altijd wel binnen houden. Ook later op school. Er heerst daar nu eenmaal meer. Ik hield ze hier echt niet voor thuis. Dan kan ik mn baan wel opzeggen;)
    Goed voor de weerstand. In het begin pikken ze veel op en later kunnen ze al veel meer hebben. Sowieso beter als de waterpokken doormaken dus dan maar nu. Liefste vroeg, hoe ouder, hoe meer last ze er vaak van krijgen.
     
    Syane vindt dit leuk.
  10. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    ja dat van waterpokken dat ze later meer last hebben heb ik inderdaad ook begrepen. Ze is nu 8 maanden, zal proberen er wat makkelijker in te worden..maar vermoed dat ik dat wel ietwat meer word als ze een jaar is geweest. Bedankt voor jullie meningen ieders geval meiden
     
  11. Koon

    Koon Niet meer actief

    Dat er vanalles heerst op een kdv wil niet zeggen dat er allemaal zieke kindjes rondlopen he
    In bijna alle gevallen ben je al besmettelijk voor de ziekte zich openbaart. Dus dan is het kwaad al geschied en 'heerst' er dus wat.
    Voorkomen dat je kind ziek wordt kan je nooit. Gelukkig maar, want ook ziek worden heb je nodig om weerstand op te bouwen. Overal weghouden is niet de juiste manier en ook niet werkbaar voor jezelf.
    Als mijn kinderen ziek zijn, blijven ze thuis. Maar als ze niks mankeren, maar er heerst wat op school/kdv kan ik ze moeilijk steeds mee terug naar huis nemen.
    Afgelopen maand waren er 13 kinderen met griep thuis in de klas van mijn zoon. Niemand heeft zijn kind met griep naar school gestuurd hoor, maar ze hebben elkaar al lang aangestoken voor ze uberhaupt symptomen kregen.
     
  12. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Helemaal mee eens!
     
  13. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    De besmetting is al geweest voordat de symptomen zich uiten in de meeste gevallen.

    Bij de waterpokken heb ik mijn kindjes thuis gehouden toen ze nog blaasjes hadden maar toen alles ingedroogd is mochten ze weer naar school en de opvang, dan is het besmettingsgevaar voorbij.

    Qua griep, diarree, vlekjes ziekten etc, je ontkomt er toch niet aan. Zolang ze niet hangerig zijn of hoge koorts hebben gaan ze gewoon naar school/opvang.

    Vandaag heb ik mijn oudste thuis. Die hangt slap op de bank met 40 graden, heeft de griep te pakken dus. Op dit soort momenten ben ik heel blij dat ik sinds kort thuisblijfmama ben. Was hij wel naar school of opvang gegaan, dan had ik hem in alle waarschijnlijkheid toch op moeten halen want dat beleid geldt daar.

    Toen de oudste de waterpokken kreeg was hij bij de opvang. Ze hadden me gebeld dat hij niet in orde was smiddags. Ik moest een uur rijden vanaf werk en ze zeiden dat ze hem prima daar konden houden, dat hij ook niet weg wilde. Toen ik hem een paar uur later haalde had hij koorts en lag lekker met een boekje op de bank. De volgende dag zat hij onder de blaasjes en is hij twee drie dagen thuis gebleven.

    Voor mij en tevens voor de opvang geldt dat het kind bepaalt wanneer het wel of niet gaat. Zij weten het best hoe ze zich voelen. Bij kleine kindjes is dat natuurlijk lastiger.
     
  14. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    De besmetting van zowel buikgriep als waterpokken is al geweest voordat het tot uiting komt. Bij onze zoon op de psz hangt nu ook al een paar weken een briefje met "er is waterpokken geconstateerd". Gewoon om ouders op de hoogte te brengen. Zoon had hier vorig jaar ook de waterpokken, natuurlijk heb ik hem de eerste dagen dat hij echt ziek was thuis gehouden, maar als de pokjes zijn ingedroogd zijn ze vaak alweer aardig opgeknapt, dan mag dat ventje van mij weer lekker naar de peuterspeelzaal hoor, besmetting is dan toch al geweest.
    Buikgriep hebben we hier gelukkig bijna nooit, maar dat is hetzelfde verhaal, breng uiteraard geen kind dat van onder en boven leeg loopt, maar als dat gestopt is en ze hebben geen koorts kunnen ze gewoon weer naar de psz of gastouder.
     
  15. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Een beetje 'fatsoenlijke' winter heerst er altijd iets op een KDV :rolleyes:... Die berichtjes zijn ook vooral bedoeld om ouders alert te maken op een bepaald ziektebeeld als je kind dan ziek wordt...

    Ik heb mijn kinderen altijd gebracht als ze zelf in staat waren om te komen, dan wel welkom waren (met krentenbaard mochten ze bijvoorbeeld niet komen).

    Mijn zoon heeft uiteindelijk de waterpokken van zijn zusje gekregen toen hij 4 jaar was en niet van al die tig kinderen op KDV waar het al zeker 20 keer geheerst had zonder hem te besmetten ;)...
     
  16. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Bij de oudste dochter openbaarde de waterpokken zich op het kdv. In de ochtend nog niets. Toen ik ze na een normale dag ging halen een paar en dag erna echt onder. Ze hebben ook niet gebeld ofzo om te komen ophalen omdat ze verder fit was.
    Hier wel bij echt ziek zijn thuis gehouden maar verder niet ook al heerste er weet ik veel wat. Dan zou je ze bijna moeten isoleren.
     
  17. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon gaat al bijna 2 jaar naar de psz en de eerste keer zag ik ook briefjes dat krentenbaard, waterpokken en hand voetziekte heerst. Nu, bijna 2 jaar later hangen die briefjes nog op dezelfde plaats en ze zijn nooit weggeweest :). Het heerst altijd wel min of meer waar kindjes samenkomen, zeggen ze. Er is altijd wel een kindje met wat onder de leden. Veel virussen zijn het meest besmettelijk vlak voor het kind ziek wordt.
    Ik hou hem ook niet thuis, alleen als hij zelf niet fit genoeg is door ziekte. Laatst was ik bij de bibliotheek en zie ik een ander kind bij mijn verkouden zoon in z'n neus pulken en dat kind steekt de vangst in zijn eigen mondo_O. Besmetten gebeurd overal.
     
  18. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Bij onze oude opvang was dit ook altijd. Beide kinderen zijn de eerste winter flink vaak ziek geweest en sindsdien zelden nog. Mn man en ik deden mee en hebben sindsdien ook een hele goede weerstand. Ik was er iegenlijk dus wel blij mee.

    Waar we nu wonen zijn ze mega truttig met zieke kinderen. Met een snotneus en 37,5 graad vragen ze de ouders al om het kind op te halen en met 38+ graden mag je zelfs pas terugkomen met een briefje van de dokter. Ik vind dit zooooo irritant en overdreven. Zoals anderen ook al zeggen, besmetten gebeurt overal. een opvang die zo krampachtig met bacillen omgaat, verkleint de hoeveelheid zieken in de samenleving heus niet :confused:.
     
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier is mijn zoontje (nu 8 mnd, ging vanaf dec naar de opvang) sinds december eigenlijk continu heel erg verkouden geweest en ook al een keer of drie echt ziek geweest (met oa hoge koorts en echt griep, oogontsteking, waterpokken en een luchtweginfectie). Mijn man en ik zijn beiden ook al twee keer héél erg verkouden geweest en ik denk dat ik al een keer of 5 keelpijn heb gehad en snotterig ben geweest (met een keer een keel- én oogontsteking tegelijkertijd). We doen dus lekker mee.
    Desondanks denk ik wel dat we nu allemaal een goede weerstand aan het opbouwen zijn. Want ja, we wassen écht vaak onze handen etc etc maar helemaal voorkomen kun je het niet. Ik moet wél toegeven dat ik mijn zoontje na een kdv dag eerst lekker opfris alvorens ik hem helemaal ga kussen etc etc (ja sorry, maar ik wil die kdv bacillen wel graag zo ver mogelijk uit mijn buurt hebben).

    Wanneer hij zich ziek gedraagt houd ik hem thuis, zéker met (hoge) koorts of griep etc. Maar een keer een snottebel? Nee, dat breng ik hem wel weg. Die heeft ie hoogstwaarschijnlijk daar opgelopen, dus dan krijgen ze 'm ook terug ;).
    Zolang hij zich niet ziek gedraagt, breng ik hem weg!
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    HAHAHAHAHAHAHAHAHA oh my god ik lig hier echt dubbel.. hahahahahHAHA! :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
     

Deel Deze Pagina