diarree / gevoelige darmen begin van de zwangerschap

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Lisalisalisa, 9 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisalisalisa

    Lisalisalisa Bekend lid

    21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Hey,

    Het is wat naar maar zijn hier nog dames met vaker, waterigere stoelgang.
    Al dan niet met krampen.
    Ik ging gisteren naar de huisarts en die voelde niks wat op maagdarminfectie zou wijzen dus t is gewoon een kwaal.

    Wel eentje waardoor ik stilaan afval.
    Ben er ook licht misselijk bij.
    En als ik een aanval krijg is dat met bibbergevoel en flauwte erbij.

    Eten gaat ook moeilijk de meeste dingen daar keert mijn maag van om. Of soms begin ik eraan en moet ik al snel stoppen :/



    Nog meer dames met gevoelige darmen?
     
  2. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Als je weinig vezels eet, zal je dat natuurlijk merken in je stoelgang. Daarentegen heb ik ook al bijna 2 weken last van diarree. Maar wel maar 1x per dag/2 dagen ofzo. Eten lukt me nog wel goed. Niet veel trek, maar eet wel gewoon.
     
    Lisalisalisa vindt dit leuk.
  3. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Ik ben nu niet zwanger, maar herken het wel. Ik geloof (kan het mis hebben) dat het door hormonen komt en doordat je darmen ruimte gaan maken voor je baarmoeder. Halverwege de zwangerschap kan diarree juist overgaan in obstipatie. Goed drinken en veel vezels eten kan helpen (of het in ieder geval minder heftig maken). Lukt het bijvoorbeeld wel om appel te eten? Daar zitten best wat vezels in en valt niet zo heel zwaar.
     
    Lisalisalisa vindt dit leuk.
  4. Pippp

    Pippp Actief lid

    18 okt 2020
    188
    198
    43
    Vrouw
    Ik ben nu 6 weken zwanger en had de eerste week obstipatie en nu sinds een week ook regelmatig diarree of dunnere ontlasting. Maakt me onzeker of het wel goed zit. Bij mijn dochter veel langer obstipatie gehad.
     
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik ben nog heel vroeg, morgen nod, maar nu al paar dagen positieve testen die mooi oplopen. Ik heb sinds gisteren ook last van dunnere en ook veel vaker ontlasting. Normaal 1x per dag. Vandaag wel 4x al.

    lees op internet ook dat het erbij hoort
     
    Pippp vindt dit leuk.
  6. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ik heb het bij alle zwangerschappen gehad in de eerste weken. Niet dat ik continue op de wc zat maar wel standaard heel dun/waterig en daardoor wat slapjes. Ik at altijd gezond dus het was bij mij gewoon een kwaal.

    nu heb ik dit ook weer maar ik weet nog niet of ik zwanger ben
     
    Pippp en Do1981 vinden dit leuk.
  7. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Hier ook precies hetzelfde
     
  8. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hier ook 2x bij een zwangerschap diarree gehad in week 3 en 4. Ha gebeld en die zei nou het is geen zwangerschapskwaal hoor (wist toen nog niet zeker dat ik zwanger was). De ha assistente moest het googelen . Dat had ik zelf ook al gedaan natuurlijk. Maar het was toch echt een kwaal voor mij, want bij 5 weken hield het op. Dus het kan wel degelijk, al is obstipatie bekender dan diarree.
     

Deel Deze Pagina