Diclofenac en sertraline

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jubbos, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

    Jubbos Niet meer actief

    Wij hebben besloten om voor een 2e kindje te gaan, superleuk natuurlijk maar ik gebruik medicatie. Ik gebruik nu tijdelijk diclofenac voor een kaakgewrichtprobleem, hiervoor word eind deze maand een bitje aangemeten en hopelijk helpt dat waardoor ik er vanaf ben. Nu weet ik dat ik geen diclofenac mag gebruiken in de zwangerschap maar ik lees ook voorafgaand aan de zwangerschap. Mijn idee was om nog tot aan mn NOD door te gaan met de diclofenac en dan daarna over te gaan op pcm, dan hem ik wel veel meer pijn maar dat moet maar. Maarja als ik dus voorafgaand het ook niet had mogen gebruiken wat zijn dan de conseguenties, iemand ervaring mee?

    Verder gebruik ik sertraline, hiervan is bekend dat je het liever niet moet gebruiken maar als het niet anders kan het wel moet, nu ben ik in mn eerste zwangerschap gestopt met medicatie maar halverwege weer begonnen omdat ik het niet trok zonder. De keuze is nu dus om het helemaal te blijven gebruiken, wel een moeilijke keuze maar wel de beste in mijn geval denk ik.

    Kortom er zijn wat dingen die best lastig zijn nu, maar onze wens is toch veel sterker... Ik ga straks ook maar even langs mijn apotheek voor advies maar zou graag ervaringen willen lezen.
     
  2. Evira

    Evira Fanatiek lid

    18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Diclofennac zou ik niet doen vanaf je eisprong.

    Ikzelf heb ook de keus gehad om te stoppen met ad of niet. Ik heb er voor gekozen dit wel te doen, voor mijn eigen gemoedsrust. De eerste maanden zonder dat spul was ik echt een emo speelbal. Ik dacht echt dat ik niet zonder die pillen kon! Maar nu lijkt het zich toch te stabiliseren.

    Maar ik kan me echt goed voorstellen dat je er voor kiest om het door te gebruiken. Ik gebruikte prozac, wat je door zou mogen gebruiken. Bijna gedaan dus. En na de zwangerschap (als die er mag komen)begin ik meteen weer!

    Sterkte met keuzes!
     
  3. Jubbos

    Jubbos Niet meer actief

    Hoi bedankt voor je reactie, ik moet de ad echt blijven gebruiken in eerste zwangerschap dus niet gedaan en dat is compleet uit de hand gelopen toen en dat wil ik niet nog eens meemaken, ben toen ook naar de poppoli in het St. Lucas Amsterdam geweest daarvoor.

    Diclofenac dus maar niet meer nemen dan denk ik
     
  4. Emma2

    Emma2 Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hoihoi,

    Ik heb ook ongeveer 2 jaar Sertraline geslikt (zwangerschap+borstvoedingsperiode en een tijdje daarna) en ook bij de POP-poli gelopen. Dat laatste vond ik eigenlijk een behoorlijke tegenvaller. Je bent meer interessant voor het team dan dat je wat aan dat team hebt. Je wordt gewoon gebruikt om hun kennis te vergroten, maar goed, dat was mijn ervaring. Ik voelde me altijd nog neerslachtiger als ik daarvandaan kwam. Alsof ze allemaal tegen mij waren.
    Ik heb bij mijn 2e dus de Sertraline doorgeslikt, 150 mg/dag. En na de bevalling (Slotervaart) zijn we 3 dagen ter observatie gebleven. Ze zeiden van tevoren dat het geen invloed zou hebben op het kindje, maar ons kindje had een heel laag bloedsuiker en moest direct naar de neonatologie voor glucose-infuus en bewaking. De Sertraline ZOU de oorzaak kunnen zijn. Dus hou er rekening mee dat je kindje mogelijk zorg nodig heeft na de bevalling. Ws. beval jij ook in het ziekenhuis?
    Onze wens was dus ook supersterk voor een 2e, en ik had het precies zo weer gedaan, maar onze kleine heeft dus wel een erg slechte start gehad. Ik denk dan ook dat als je alles goed weloverwogen doet en zorgt dat je op de plek bevalt waar de beste zorg gegeven kan worden er niks op tegen is.
    Wat de diclofenac betreft kan ik je niet over adviseren helaas....

    Heel veel sterkte en succes met alles!!!!!!

    Emma

    PS: van alle soorten anti-depressiva schijnt Sertraline echt de meest veilige te zijn.
    En 1 tip: blijf Multivitamine doorslikken, zowel tijdens je zwangerschap als daarna, omdat vitaminetekort tijdens die periodes regelmatig voorkomt en kan zorgen voor een verlaagd Serotoninegehalte in je hersenen wat de depressie aanwakkert! Dmv hele sterke multivitamine en acupunctuur ben ik uiteindelijk van alle medicatie afgekomen en ik ben nu zwanger van de 3e.... en het gaat heel goed met me!
     
  5. Jubbos

    Jubbos Niet meer actief

    Bij de eerste ook in zh bevallen slikte toen citalopram en 2 dgn in zh na bevalling, ons zoontje had een goede apghar maar moest na een paar uurtjes wel bij in de couveuse vanwege ondertemp, verder was het een erg rustige baby waarschijnlijke vanwege het afkicken, ik heb geen bv gegeven. Ik ben maar eenmalig op de pop geweest voor informatie, woon niet in Amsterdam dus werd met 36 weken overgedragen aan de gyn in m'n eigen woonplaats. Bij de 2e zal het net zo gaan.
     
  6. ristoskatje

    ristoskatje Actief lid

    28 mrt 2011
    143
    0
    0
    ik heb ook AD geslikt en ik ben er mee gestopt sinds 2 week, en voel me goed, natuurlijk is het spannend zonder maar weet dat ik het kan.

    maar weet ook dat sommige mensen er niet zonder kunnen en het wel gebruiken tijdens een zwangerschap.
    zeg altijd je gezonheid gaat voor hoor, als je zonder AD niks bent gewoon gebruiken, wat heeft een kindje nou aan moeder die niks is.
    maar dat is m'n mening.......

    Diclofenac zou ik niet menen als ik jou was
     

Deel Deze Pagina