Dieet en werking van de minipil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Stretchfield, 18 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stretchfield

    Stretchfield Bekend lid

    3 jun 2015
    603
    108
    43
    Hoi,

    even een vraagje :) ik slikte de minipil, en was begonnen met koolhydraatarm eten. Ben al wat kilo’s kwijt. Voor ik dit deed werd ik netjes elke vier weken ongesteld. Tijdens dit dieet veranderde dat zelfs een periode van zes weken gehad. Weet iemand of dit invloed heeft. En of het dieet zelfs de werking niet kan garanderen?

    ben er nu mee gestopt maar wil dit wel graag weten mocht ik weer aan anticonceptie willen. Of een dieet invloed kan hebben of de werking en dan met name op de mini pil.

    dank je :)
     
  2. Eefia

    Eefia Actief lid

    14 aug 2020
    136
    59
    28
    Vrouw
    Winkel
    Zuid Nederland
    Zelf slik ik ook de mini pil (nog wel, ben naarstig op zoek naar een andere vorm van anti conceptie met minder hormonen), maar ik word nooit ongesteld.... de mini pil is een doorslikpil (althans, degene die ik heb), dus dan heb je hooguit af en toe spotting of doorbraakbloeding.

    Wat betreft invloed dieet op cyclus... werkelijk geen idee van. Misschien dat je je vraag bij je huisarts kan neerleggen?

    Succes ermee :thumup:.
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.577
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Met de mini pil (die hoor je dus normaal door te slikken) heb je juist geen ontrekkingsbloeding zover mijn kennis gaat ,;)
     
    Eefia vindt dit leuk.
  4. Stretchfield

    Stretchfield Bekend lid

    3 jun 2015
    603
    108
    43
    Ik Slik hem ook door hoor want zit geen stop week bij maar ik werd gewoon ongesteld hoor :0
     
  5. Eefia

    Eefia Actief lid

    14 aug 2020
    136
    59
    28
    Vrouw
    Winkel
    Zuid Nederland
    Huh, echt waar? Oh nog niet eerder van vernomen dat mensen echt regelmatig ongesteld worden met de mini pil. Meestal is dat (volgens mij) niet. :thumup::thumup:
     
  6. Stretchfield

    Stretchfield Bekend lid

    3 jun 2015
    603
    108
    43
    Hmm toch maar keer met huisarts bespreken dan..
     
    Eefia vindt dit leuk.
  7. Eefia

    Eefia Actief lid

    14 aug 2020
    136
    59
    28
    Vrouw
    Winkel
    Zuid Nederland
    Ja voor zekerheid gewoon even doen :).
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.577
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Dat lijkt me niet helemaal juist.
    Je eisprong wordt namelijk onderdrukt door de minipil, waardoor je dus ook niet ongesteld hoort te worden als je het hormoonniveau op peil houdt door hem door te slikken.
    Dan vermoed ik dat deze pil niet lekker werkt bij jou.
    Zou idd ff bij de huisarts langsgaan.
     
    Eefia en Stretchfield vinden dit leuk.
  9. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    In antwoord op jouw vraag @Stretchfield :

    Ja, koolhydraatarm/ketogeen eten heeft een heel grote invloed op je hormonen. Deze eetstijl wordt in veel landen zelfs geadviseerd voor vrouwen met o.a. PCOS of onverklaarbaar onvruchtbaar (hier in NL is dit geen mainstream advies overigens). Dit kan een wisselwerking hebben op medicijnen, dus ik denk dat dit ook kan met de minipil.

    Veel artsen in NL zijn hiermee minder bekend. Op dietdoctor.com vind je hierover meer info. Succes
     
    Stretchfield en Eefia vinden dit leuk.
  10. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Nee hoor ik word ook iedere maand op exact hetzelfde tijdstip van de strip ‘ongesteld’. Of nou ja, heb een zeer lichte ontrekkinsbloeding van een paar dagen. Toen ik nog bv gaf niet overigens, zodra ik daar mee stopte dus iedere 4 weken een zeer lichte bloeding
     
    pienvd90 vindt dit leuk.
  11. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Volgende de bijsluiter heeft 1 op de 5 vrouwen helemaal geen menstruatie meer met de minipil.. dus 4 op de 5 wel, in welke mate dan ook:)
     
  12. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Dan zou je met de implanon of hormoonspiraal ook niet meer ongesteld moeten worden.
     
  13. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Sommigen worden dat ook niet. Is per persoon verschillend
     
  14. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Dat weet ik, ging juist over de opmerking dat de minipil dan niet lekker zou werken omdat ts wel ongesteld wordt. Als je dan met de minipil niet ongesteld zou horen te worden dan ook niet met spiraal en implanon door de continue hormonen.
     

Deel Deze Pagina