Diepvriesgroente (bv. bloemkool of sperziebonen) geschikt?

Discussie in 'Voeding' gestart door Eva1983, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi

    ik ben helemaal enthousiast over het zelf maken van groentehapjes. Ik heb een stoomkoker en dat werkt ideaal.
    Nu heb ik wel een vraagje: Zijn diepvriesgroente zoals bijv. bloemkool, broccoli, sperziebonen etc. geschikt om te stomen en dan een groentehap van te maken of moet het per sé vers zijn? (ik weet dat ik broccoli/bloemkool niet in mag vriezen en weer op mag warmen....)
     
  2. randi

    randi Niet meer actief

    diepvriesgroenten kan je perfect gebruiken hoor, zijn soms verser dan de verse groenten die al 2 dagen in een bak liggen ;)
     
  3. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ja hoor, dat is net zo goed als vers.
     
  4. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ok thanx....

    zag namelijk vandaag een kilo diepvriesbloemkool liggen voor 99 cent. Wij eten zelf geen bloemkool dus vind ik het niet handig om zo'n hele bloemkool te kopen. Maar op deze manier kan ik gewoon telkens wat roosjes pakken en die stomen voor mijn zoontje :)
     
  5. Coco

    Coco VIP lid

    31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Er is inderdaad niks mis met diepvries. Ik heb hier pas nog diepvriesspinazie (deelblokjes) gegeven. Makkelijk en lekker.

    Maar waarom mag je broccoli zelf niet invriezen? Ik heb dat al wel eens gedaan.
     
  6. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Nitraatrijke groente mag je maar 1 keer opwarmen omdat er bij een 2e keer een giftif stofje schijnt vrij te komen. Dus je kan niet in 1 keer heel veel maken en dan invriezen om later weer op te warmen....
     
  7. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Maar broccoli en bloemkool zijn toch geen nitraatrijke groentes? Of zit ik nu verkeerd? Ik heb ook al meerdere malen broccoli ingevroren.
     
  8. jewelizz

    jewelizz Bekend lid

    25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Broccoli en bloemkool vallen idd niet onder de nitraatrijke groentes!

    Deze groentesoorten zijn wel nitraatrijk (en mag je dus niet invriezen om opnieuw op te warmen):
    Spinazie
    postelein
    andijvie
    paksoi
    alle sla-soorten
    venkel
    rode bietjes
    bleekselderij
    Chinese kool
    spitskool
    koolrabi
    raapstelen
     
  9. Coco

    Coco VIP lid

    31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Tot hier snap ik het. Maar even een misschien domme vraag: Diepvriesspinazie is toch ook al eens opgewarmd voordat ik er mijn prakje van ga maken?
     
  10. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Oh ben ik dan in de war? Ik dacht echt dat broccoli en bloemkool ook onder nitraatrijke groente vielen.... :-k
     
  11. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik heb even gegoogled en ben inderdaad in de war! Sorry als ik verwarring heb veroorzaakt :oops:

    Bloemkool en broccoli mag je dus gerust nog eens opwarmen :D
     
  12. MamaMiaatje

    MamaMiaatje Bekend lid

    11 feb 2008
    887
    0
    0
    By the way......................mag je bloemkool en brocolli geven aan een kindje van 6 maanden als je net begint met groente?
    Dat zou ik graag willen weten, want dan kan ik dat ook eens gaan proberen.
     
  13. MamaMiaatje

    MamaMiaatje Bekend lid

    11 feb 2008
    887
    0
    0
    Die diepvriesbloemkool kan je zeker alleen gebruiken als je elke keer een vers bereidde portie geeft of kan je ook bijvoorbeelde de gehele zak tegelijk koken en dan wederom invriezen? :D
     
  14. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ja, vinden ze heel lekker over het algemeen
     
  15. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Je kan dit alleen een keer opwarmen. eigelijk moet je zo denken.alles wat in de vriezer is geweest kan er niet op nieuw in
     

Deel Deze Pagina