Dierentuin enzo.

Discussie in 'Corona forum' gestart door LadyKikker, 24 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Welke dierentuinen of pretparken zijn er fijn om te bezoeken?
    Voor mn kids wil ik wel wat leuke uitstapjes plannen maar krijg het al spaans benauwd als ik denk aan de drukte in zo'n park.

    Welke parken hebben het wb Covid nu goed voor elkaar? En kun je dus gewoon normaal afstand bewaren tot andere mensen?
     
  2. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.593
    1.792
    113
    Vrouw
    Blijdorp was wel oke. Bij opstoppingen liepen we zelf een andere kant op.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind de GaiaZoo altijd erg leuk, maar vond de naleving van de maatregelen niet goed - mensen liepen kriskras door elkaar ipv rechts te houden, looprichtingen werden genegeerd, in binnenverblijven was het te druk, en qua drukte voelde het niet minder druk dan toen we er vorige zomer waren. Dus die zou ik niet aanraden nu.
     
  4. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Ik ben in Dierenpark Amersfoort geweest en dat vond ik goed te doen. Al was ik er wel in de ochtend gelijk bij opening en eind juni toen er nog school was alleen met mijn jongste. Maar groot park met brede paden en looprichtingen.
    En ik ben gisteren in Dinoland geweest. Ook wel weer vroeg maar dat was ook netjes qua afzettingen en looprichtingen en tijdslot. Wel op sommige plekken gingen mensen ineens bij elkaar staan (bij de skelterbaam) maar daar was ruimte om er omheen te lopen en verderop te gaan staan. En goud zoeken gingen allemaal mensen samen staan alhoewel er echt 5 grote posters achter gingen en een medewerker nog
    Om afstand kwam vragen. Dus daar ben ik niet bij gaan staan. Show was top met kwartvolle zaal. Gewoon dino’s kijken en speeltuinen en midgetgolf ook.

    En ik ben nog in juni in Malkenschoten geweest ook in de ochtend vroeg. Ook ruimte zat.

    Maar goed dit zijn allemaal geen pretparken met rijen voor attracties enzo.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Sjah.. dat is ook wel jammer als mensen de aanpassingen negeren. Dan kan je het als park nog zo goed voor elkaar hebben.
    Maar GaiaZoo word'm dus niet ;)
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Van de week naar zooparc Overloon geweest.
    Parkeerplaats was al aardig vol toen we in de middag kwamen.
    Maar in het park niet meegekregen dat het zo druk was.
    Was goed te doen. :)
     
  7. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.406
    362
    83
    Zuid-Holland
    Overloon ben ik pas ook geweest en was heel goed te doen. De looprichting is duidelijk aangegeven, je volgt gewoon de pijlen en komt overal langs. Afstand houden ging ook goed. Leuke dierentuin!

    Zelfs in de Efteling vond ik afstand houden goed te doen. Er zit plexiglas tussen de wachtrijen. Iedereen hield ook wel afstand in de rijen. Maar het blijft een druk park o_O
     
  8. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    959
    113
    Vrouw
    Dierenpark Amersfoort was goed geregeld!
     
    Anniek88 en Wellesnietes vinden dit leuk.
  9. Daispat

    Daispat Lid

    8 sep 2013
    33
    14
    8
    NULL
    NULL
    Blijdorp vond ik goed geregeld, alleen in het aquarium was afstand houden lastig. Zeker als mensen gewoon gaan zitten terwijl er duidelijk een verbodsbord aan de loopkant staat.
     
  10. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Blijdorp is idd wel prima te doen. Nu hebben wij een abbo en gaan vaak wat later op de dag en dat gaat goed.
     
  11. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Hier team Amersfoort:thumup: ging prima.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  12. Disneyfan

    Disneyfan Fanatiek lid

    14 okt 2013
    1.027
    156
    63
    Wildlands duidelijk borden en looprichting. Helaas ben je altijd afhankelijk van hoe andere bezoekers zich gedragen.
     
    wishfulthinking en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Ik heb van meerdere mensen begrepen dat de beekse bergen veel te druk is (ben er zelf niet geweest) en dat het bijna niet mogelijk is om afstand te houden.
     
    Youtan en Evanesco vinden dit leuk.
  14. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Ok.. Wordt het soieso Amersfoort. En apenheul?
    Daar iemand geweest?

    En hoe werkt het nou? Je moet reserveren toch? Is dat ook kort van te voren een optie?
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  15. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    wij zijn vorige week naar de Beeksebergen geweest en het was heel goed te doen.
    Er is een looproute die zorgt voor eenrichtingsverkeer.

    we zijn deze week in Volendam en de Zaanse Schans geweest. Dat vond ik echt niet te doen.
    Ondanks richting die wordt aangegeven te lopen En afstand houden, wordt dit niet altijd zo uitgevoerd.
    En het viel me op dat het met name toeristen waren die niet uit Nederland kwamen.
     
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben vorige week in Artis en Duinrel geweest. Duinrel was echt super rustig. Artis vond ik nog vrij druk maar de afstand was buiten te houden, binnen ging dat minder goed ondanks looproutes. Denk dat bij Artis het drukker was doordat je daar een tijdslot van 4 uur reserveert. Maar niemand in dat park controleerde daarna of je echt na 4 uur het park weer verlaat. Ik vermoed dat op een bepaald punt daarom te veel mensen binnen waren. De nieuwe lichting plus nog de achterblijvers die niet netjes na 4 uur vertrokken zijn.
     
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Daar wil ik na het weekend met de kinderen heen. Man is daar al 2x met ze geweest en zelf ben ik er nog nooit geweest.
     
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Is Beekse bergen de dierentuin waar je met je auto doorheen kunt rijden?
     
  19. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    #19 Lisa2, 25 jul 2020
    Laatst bewerkt: 25 jul 2020
    Ik vroeg me laatst af of die apen zelf ook getest worden op corona, aangezien ze ook op je springen enzo.
    Oh ik zie nu dat die losloopgebieden grotendeels gesloten zijn.
     
    MaMa, WinterBird en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Of kort van tevoren een optie is durf ik niet te zeggen omdat ze beperkte aantallen binnen laten. Je kan wel sowieso het kaartje kopen en als je die dag toch niet wil/kan verplaatsen naar een andere dag. Ik zou even op de site kijken daar heb ik gereserveerd en alle informatie vanaf gehaald!

    Overigens zou ik het treintje afraden. Wij waren wel op een rustige ochtend maar ze gingen na elke rit het hele treintje ontsmetten (tot aan het dak aan toe) en je zit om en om in de bakjes dus er kunnen maar weinig mensen steeds mee voor dat korte rondje. Met een peuter was dat heeeeel lang wachten ;)
     

Deel Deze Pagina