Dierentuin: vanaf welke leeftijd is dat leuk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vruchtje24, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.016
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

    Wij zitter eraan te denken als het weer morgen een beetje oké is om met ons zoontje van 2 jaar en 4 maanden naar Artis te gaan. Zou dat leuk zijn voor hem?

    Andere tips zijn ook welkom.

    gr vruchtje
     
  2. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.332
    249
    63
    Noord-Brabant
    Wij zijn 'n paar weken geleden naar de dierentuin geweest en Jorja vond het al erg leuk. Zou het dus zeker doen.
     
  3. WesDaan

    WesDaan Fanatiek lid

    10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    wij zijn laatst naar apenheul geweest! En ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat hij zo zou genieten.
    Heel de dag AAP AAP en het was zo leuk om te zien.

    Een presentje mee genomen en het is nu zijn favo knuffel ( de AAP)

    Ik zou het zo weer doen al is het alleen maar omdat hij zo geniet.

    Ook al weet ik nu bijna zeker da thij niet meer weet dat hij er is geweest;)

    Succes maar ik zou t doen!
     
  4. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik ben met mijn nichtje geweest toen ze 2 was, ze vond het prachtig... maar vooral alle andere kindjes, de dieren vond ze niet zo bijzonder ;) Maar de dieren die ze echt goed kon bekijken - zoals de stokstaartjes - vond ze wel echt heel leuk, alleen dieren die verder weg liepen niet, dan keek ze gewoon naar de kindjes alsof dat ook zeer interessante dieren waren ;)
     
  5. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wij zijn vandaag naar Emmen geweest. Noor heeft de dag van haar leven gehad. Echt een aanrader zo'n dierentuin.

    Noor vindt dieren sowieso leuk. We gaan al sinds ze 1 is.
     
  6. Mamajuf

    Mamajuf Fanatiek lid

    22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ik zou gaan !!

    Wij gaan regelmatig naar de dierentuin met Stijn en hij vindt het super !! Het ene dier krijgt meer belangstelling dan het andere dier maar hij geniet volop.
    En wij ook !!
     
  7. Mamajuf

    Mamajuf Fanatiek lid

    22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Hoi Daan,
    vond je Emmen leuk ?? Daar gaan wij dus heel vaak naar toe. Wij hebben een abonnement van de dierentuin.
    Stijn vindt de zeeleeuwen en pinguins helemaal het einde en de visjes !!
    Hij roept nu als we de dierentuin binnenkomen.... isje isje (visje, visje)
    zo grappig.
     
  8. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Ja hoor, meeste kinderen vinden dat wel erg leuk.

    Ik had afgelopen jaar een abonnement op de dierentuin. Ze was in het begin dus nog geen 1,5. Iedere keer dat we kwamen vond ze het leuker en zag en begreep meer.
    Maar de laatste maanden vond ze steeds meer dieren 'een beetje eng' en was vnl nog geinteresseerd in de speeltuinen ;)
    Dus ik was blij dat het abo was afgelopen!

    Vorige week zijn we op vakantie nog naar een dierentuin geweest en daar vond ze het toch wel weer erg leuk.
     
  9. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Vanaf zo`n jaar vonden ze het hier heel erg leuk. Mijn zoontje is ook pas naar de dierentuin geweest (in Duitsland) en vond het erg leuk. Hij is ook echt dol op dieren en roept naar alle dieren die hij ziet, erg leuk.
     
  10. Noolaa

    Noolaa Actief lid

    6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Wij zijn vorige week voor het eerst naar Blijdorp geweest. Dacht eerst ook dat ze iets te jong zou zijn, maar ze vond het geweldig! Vooral de visjes, de giraffen en de olifanten vond ze super. Ze heeft daar een olifanten knuffeltje gekregen en 'Fanne' is nu haar favo knuffel geworden.
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter is 3 en wij zijn ook vorige week naar Blijdorp geweest. We mochten gratis en dat is maar goed ook ;) . Ze had het prima naar haar zin, maar ze vond de speeldingen en de speeltuin veel leuker en interessanter dan alle dieren. Ze zat telkens weer te roepen 'ik wil in het ei!' (grote nagemaakte eieren waar kinderen in konden kruipen) en naderhand telde alleen de speeltuin nog.

    Dus nee, ik ga er geen geld voor neerleggen hier nog ;) .
     
  12. Saskia1982

    Saskia1982 Fanatiek lid

    28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Wij gaan al met Lana naar dierentuinen sinds ze 1 is, daarvoor ook een keer maar meer voor onzelf.
    Vooral vissen zijn voor erg kleine kinderen erg leuk, al twijfel ik soms of het om de vissen gaat of om de kleurtjes en het licht :p
    Vandaag toevallig naar Blijdorp geweest en Lana had de dag van haar leven, toen we thuis kwamen riep ze nog steeds vis vis vis.
    Ik merk wel dat ze het nu veel beter begrijpt, maar toen ze jongeer was toen genoot ze er ook echt van en daar genieten mama en papa dan weer van ;)
     
  13. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Laatst met mijn dochter geweest en die vond het prachtig. Ze moet eigenlijk nog wel 's middags slapen, dus we zijn vroeg gegaan en ze heeft om 3 uur terug in de auto geslapen, maar dan heb je ook al een heel dagje gehad.

    Julia vond het heel leuk om zelf bij de hekken te staan. In deze dierentuin (Aquazoo in Leeuwarden) was ook een klein geitenweitje waar ze zelf in mochten, én je mocht de pinguins aaien. Ze vond het prachtig! Maar het is wel een lange dag, tussendoor even pauze met goed wat eten en soms even een stukje in de buggy. Ik zou het zeker doen!
     
  14. Petra83

    Petra83 Bekend lid

    3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    wij zijn laatst geweest met onze dochter, net 9 maanden toen, ze vond het schitterend! ze bleef maar wijzen naar al die diertjes. In het kinderboerderij gedeelte kon ze de geitjes aaien en dat was helemaal groot plezier
     
  15. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    waarschijnlijk ben je al weg ;) maar wat ook leuk is een geitenboerderij, waar je de geitjes de fles kunt geven. Dat hebben wij met de 2e verjaardag van onze dochter gedaan, dat was toch ook wel érg leuk (en iets minder duur dan een dierentuin) . Maar oke, een fijne dag vandaag (ik denk) in Artis!
     
  16. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Finn vind de dierentuin ook al leuk vanaf ongeveer 1 jaar...ook wij hebben een abonnement, dus gaan regelmatig..zou het dus lekker doen!
     
  17. Troetelbeertjes

    Troetelbeertjes Fanatiek lid

    26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Wij hebben een jaarabonnement op Artis. Al vanaf 1 jaar is het leuk om met een kind naar de dierentuin te gaan. De eerste keren was het mijn zoontjes nog niet duidelijk dat de dieren in de dierentuin 'specialer' waren dan onze eigen hond. Dat merkte je bijvoorbeeld op een lemuren (apen) eiland waar een aap zowat in de buggy van mijn zoon klom, en hij keek niet anders dan als onze hond dichtbij kwam. Maar ze keken wel hun ogen uit. Nu wordt het steeds leuker, ook omdat ze zelf kunnen lopen en de speeltuinen ontdekken.

    Slapen gaat goed als ze minimaal een half uurtje pakken in de buggy of draagzak, en dan kunnen we er zo een hele dag van maken. Favoriet zijn de de olifanten, maar vooral de aquaria :)
     
  18. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    o ja zeker is dat leuk voor een kindje van 2,5. hij begrijpt het nu allemaal best goed.

    ik ben toen ons zoontje 2 jaar was met hem naar de dierentuin geweest (blijdorp) en hij vond het geweldig!!! vooral de olifanten hahahaaa.
     
  19. mejosje

    mejosje Fanatiek lid

    26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Hartstikke leuk en zeker gaan. Ik ga regelmatig met mijn kleine meid naar Artis. Toen ze nog wat kleiner was, was het aquarium helemaal leuk... maar ondertussen vindt bijna alles wel erg interessant.

    Kinderboederij is trouwens ook erg leuk in Artis :) & als laatste doen, dan kunnen er ook nog wat dieren geaaid worden voor vertrek ;)
     
  20. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T is nu anderhalf en die vond het geweldig. Een paar maanden geleden ook al trouwens. Maar de vraag is dan wel of de kinderboerderij niet net zo leuk is ;), hoewel het gebrul van een leeuw natuurlijk niet te evenaren is :)

    Met ruim 2 jaar is dat echt anders, dan weet ie echt al wat ie ziet.
     

Deel Deze Pagina