Difrax speen 12+ of 18+ verschil?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Olifantje1991, 2 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Ik wil voor ons dochtertje graag nieuwe spenen kopen. Ze is bijna 1,5 en heeft nu de 12+ spenen van Difrax natural. De hardheid van de speen is goed, maar het schild wordt wat te klein. Weet iemand of het schild van de 18+ spenen ook groter is dan de 12+? Ik weet wel dat de 18+ spenen helemaal gevuld zijn, zodat ze moeilijker kapot te bijten zijn, maar dat doet ze toch niet.
    Anders moet ik misschien op zoek naar een ander merk, maar twijfel of ze dat gaat pikken, ze gebruikt al sinds de geboorte Difrax spenen.
    Hopelijk heeft iemand voor mij het antwoord, scheelt mij een ritje naar de winkels. :)
     
  2. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Het schild van 12+ is evengroot als die van 18+. Het enige verschil is inderdaad dat die laatste helemaal gevuld is maar ik begreep van de tandarts dat dat slechter is voor het gebit (de tanden gaan daar schuiner door staan) dus je kan dan beter 12+ doen.
     
    Olifantje1991 en Vero0504 vinden dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.044
    113
    Schild is idd even groot. Andere mama hier op t forum had ineens een afgekauwde ongevulde speen (stuk af gebeten) dus wij pakken juist wel die gevulde omdat ze hier ook nog wel eens staat te kauwen op dat ding. Was ook gemeld hier op t forum.

    Dat die gevulde slechter was voor de tanden wist ik niet @rocketscience dus bedankt voor de tip!

    Wij proberen langzaam aan die speen er uit te werken overigens, merkt wel dat ze stuk meer babbelt zonder als met speen . Overdag zo min mogelijk die speen (ziet ze m niet begint ze er niet over tenzij ze niet fit is), 's avonds en met dr middag tuk wil ze m wel specifiek hebben en vraagt er ook om. Een kleine baby in de familie met ook een speentje werkt overigens ook goed met een twee jarige.

    "kijk G. , de baby heeft ook een speen!" (geeft me toch een verbolgen blik, hup speen uit...speen is voor baby's... :) )
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Oké dank je wel! Ik ga eens kijken of ik een vergelijkbaar ander merk kan vinden en anders ga ik gewoon weer voor de 12+
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Ja maar hier bijt ze er niet op.
    M. heeft leukemie, is geregeld heel erg ziek en de speen bied haar troost. Ze heeft vaak een zere mond dus meer dan een beetje zuigen doet ze er niet op.
    De oudste was op deze leeftijd ook al van z'n speen af. Doorgaans is hier de regel dat vanaf 6 maanden de speen alleen in bed en auto wordt gebruikt. Zodra M. zich wat beter voelt moet ze de speen ook in bed laten, maar die dagen zijn de laatste maand schaars, maar ik probeer m altijd een poosje uit te houden als ze wakker is, want weet idd van het gebit. Maar een gezond gebit vind ik nu minder belangrijk.:oops:

    Ik blijf dan gewoon bij de 12+ of zoek een ander merk die ook een bolle speen heeft.
     
  6. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Afgelopen zomer wel vergelijkbare met groter schild in Frankrijk gekocht maar geen idee meer welk merk dat was.

    Anders eens natursutten of BIBS proberen? Ze zien er nogal raar uit maar zijn wel groot.
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Oh ja dat zijn niet echt leuke spenen om te zien zeg maar. Maar ga ze wel onthouden! Gaat er uiteindelijk om dat ze een vertrouwde fijne speen kan hebben.
     

Deel Deze Pagina