digitaal camera niet meer scherp

Discussie in 'De lounge' gestart door mama suus, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    vorige wk maandag zijn we dagje cp wezen doen. voor het zwemmen deed de camera het nog gewoon. echter na het zwemmen wilde mijn man een foto maken en was het beeld onscherp. heb thusi vanalles geprobeerd. opladen, schoonmaken, fabrieksinstelling..... etc etc.

    ben nu bang dat ie stuk is maar is pas een jaar oud. iemand enig idee wat het miss nog kan zijn. voor ik een nieuwe aanschaf. want ben hem echt nodig hihihihi wil wel fotos kunnen maken...
     
  2. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    is het toevallig een spiegelreflex? ik had dit weekend namelijk hetzelfde. op de lens zit een schuifje en dat mag niet op M.. staan, dan moet je alles manueel instellen.
     
  3. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    nee het is een simpele compact camera van olympus..
    snap dr echt niks van ook zo ineens ziet er niet kapot uit ofzo. echt heel raar.
     
  4. frownupsidedown

    frownupsidedown Actief lid

    24 sep 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Ik zou er even mee naar een fotozaak gaan. Meestal weten ze er daar wel raad mee.
    Wij hadden een vergelijkbaar probleem en die man in de winkel wist ons te vertellen dat er een lens binnen in iets los zat. Bleek een productiefoutje te zijn en we hebben een nieuwe gekregen.
    Is het proberen waard i.i.g.
     
  5. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    das dan idd nog ff een oplossing. heb gelukkig tijdelijk nog wel een oudere liggen maar die is niet zo scherp vanwege de pixels die hij heeft. en wil toch wel mooie kunnen maken.
     
  6. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.358
    5.622
    113
    Ik vrees dat er condens in de camera is gekomen. Ik zou accu en geheugenkaartje uit de camera halen, alle klepjes open laten en de camera bij de verwarming laten drogen. In de tussentijd niets mee doen.

    Je oude camera is vast nog wel scherp: megapixels zegt niets over scherpe foto's. Het zegt alleen iets hoe groot je ze nog kan afdrukken zonder de pixels zelf te gaan zien. Als je je foto's vnl op de pc bekijket of klein afdrukt, dan kun je die gewoon nog gebruiken. Als de camera echt oud is, dan zou die wellicht niet goed presteren bij ISO400, maar tot 200 is er niets aan de hand.
     
  7. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.358
    5.622
    113
    Ik vrees dat er condens in de camera is gekomen. Ik zou accu en geheugenkaartje uit de camera halen, alle klepjes open laten en de camera bij de verwarming laten drogen. In de tussentijd niets mee doen.

    Je oude camera is vast nog wel scherp: megapixels zegt niets over scherpe foto's. Het zegt alleen iets hoe groot je ze nog kan afdrukken zonder de pixels zelf te gaan zien. Als je je foto's vnl op de pc bekijket of klein afdrukt, dan kun je die gewoon nog gebruiken. Als de camera echt oud is, dan zou die wellicht niet goed presteren bij ISO400, maar tot 200 is er niets aan de hand.
     
  8. MamaMissP

    MamaMissP Actief lid

    6 feb 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik vrees ook dat er condens in de camera zit.
    Is het dat niet,Olympus geeft 2 jaar fabrieksgarantie dus zou er dan toch mee langs de fotospeciaalzaak gaan.
     
  9. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zal het dan toch ff proberen te drogen was al druk een nieuwe ant uitzoeken hahaha.
    die andere is lang niet zo goed is ook olympus maar dan een schok, water, stof proof ding. die fotos zijn veel minder mooi dan van de nieuwe normaal dan haha nu dus niet.
    heb hem alleen via internet (otto) gekocht kun je dan ook ergens laten kijken of moet je hem dan naar olympus sturen??? haha ben echt een leek wat zulke dingen betreft heb nooit problemen gehad.....
     
  10. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.358
    5.622
    113
    Kijk even op de site van Olympus of ze reparaties zelf uitvoeren of dat ze het uitbesteed hebben. Neem contact met de reparateur op over de prijs van reparatie. Olympus kun je benaderen wb garantie.
     

Deel Deze Pagina