dimpel

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door deirdre, 21 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    mijn zoontje is geboren met een dimpel .
    dat zagen ze toen ie geboren was op het moment dat we zowat naar huis mochten .
    ze spraken toen over een klein open ruggetje...een stukje dat niet volgroeid is .

    hij zal hiervoor onderzocht worden binnenkort .
    Zijn hier nog ouders waar hun kindje dit heeft ?
    wat houd het in ?
    waar moeten we op letten ?

    het is nu het onderzoek afwachten . iets waar we beiden wat nerveus onder zijn.
     
  2. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje heeft ook een sacraal dimpeltje. Het kan een teken zijn van een verborgen open ruggetje (spina bifida occulta). Hoe verder het dimpeltje van de anus ligt hoe groter die kans is, en ook als er bv een plukje haar groeit of als er een bleek plekje inzit.
    Als dat het geval zou zijn hoeft dat geen problemen te geven, maar het kan ook zijn dat je kindje dan moeilijker gaat lopen (vaak op de tenen lopen) of problemen heeft met poepen/plassen. Die problemen merk je vaak pas wat later.

    Bij ons zoontje is er een echo gemaakt om te kijken of de wervelbogen in de rug goed gesloten zijn, dat was gelukkig het geval. Bij hem is het dus alleen een "schoonheidsfoutje".

    Het is wel belangrijk om het dimpeltje goed schoon te houden omdat het gevoelig is voor infecties.
    Hopelijk valt het bij jullie ook mee!
     
    deirdre vindt dit leuk.
  3. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    de echo staat gepland op volgende week vrijdag . we zien wel hoe het loopt .
     
  4. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.200
    1.245
    113
    Onze zoon heeft ook een dimpel, best diep. Hij heeft ook een echo gehad, maar ook daarbij konden ze niet uitsluiten dat hij niet dicht zat. Uiteindelijk ook nog een MRI gehad, zo’n klein baby’tje in zo’n immense machine en dan proberen stil te liggen. Gelukkig bleek de dimpel gewoon gesloten te zijn. Was wel een hele spannende tijd. We moesten naar het ziekenhuis voor de uitslag. Kan daar nog pissig om worden omdat de kinderarts doodleuk zei: ja, ik had wel kunnen bellen om te zeggen dat alles goed was, maar ik had zelf nog nooit een dimpel gezien dus wilde het ook even zien.
    Hij heeft verder nergens last van. Je moet er alleen goed op letten met verschonen.
     
  5. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant

    Moet je maar denken dat hij dankzij jullie weer een betere dokter is geworden; nu kan hij een dimpeltje herkennen ;)
     
    deirdre vindt dit leuk.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn oudste heeft het ook, maar bleek volkomen onschuldig te zijn.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  7. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Bij ons zit het in de familie. Ik heb het zelf en mijn beide kinderen ook.
    Ik heb er eerlijk gezegd niet eens over nagedacht om het te laten onderzoeken.
    Ik vond het wel schattig dat ze dat van mij hebben eigenlijk maar misschien ben ik dan heel naïef.:oops:
    Bij mijn zoontje van 2 weet ik eigenlijk ook haast wel zeker dat er niks bijzonders mee is want hij loopt en rent supergoed. Het is inderdaad wel een kwetsbaar plekje voor huidirritatie en smetplekjes enzo..
     
    deirdre vindt dit leuk.
  8. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.136
    1.058
    113
    Mijn zoon heeft het ook. Meteen na geboorte onderzocht, maar was onschuldig. Een schoonheidsfoutje noemde ze het...
    Wel goed schoonhouden inderdaad, is echt zo'n klein broeierig plekje waar gemakkelijk irritatie ontstaat (in ons geval gelukkig nooit meer dan wat een beetje sudocreme kon oplossen).
     
    deirdre vindt dit leuk.
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Hier ook dimpel. Komt best vaak voor. Als geen vocht lekt is er (meestal ) niks aan de hand. Hier klote dat want bleek gewoon gesloten.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  10. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw

    ondertussen vrijdag de echo gehad. alkes in orde. rug zag ergoed uit. is dus ook een schoonheidsfoutje.
     
  11. Yv86

    Yv86 Bekend lid

    14 dec 2008
    524
    32
    28
    Mama van 2
    Mijn dochter heeft het ook
    Het is voor haar hierdoor moeilijk zelf afvegen omdat er altijd ontlasting in komt er achter blijft.
    Mijn dochter heeft ook daarbij last van pijnen in haar benen.
    De artsen weten niet of het daar mee te maken heeft.
    Mijn dochter heeft ook een chromosoom afwijking welke niet te koppelen is aan een bepaald syndroom.
    En ze heeft een afwijking/ziekte van best
    Wat haar ogen aan tast.
    Maar dat staat los van de dimpel
     
    deirdre vindt dit leuk.
  12. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Mijn dochter heet ook een dimpel.
    Net na de bevalling ontdekt, de kinderarts zou toen nog komen kijken voordat we naar huis mochten.
    Uiteindelijk was de kinderarts te druk en hebben we een afspraak moeten maken op de poli.
    Het zag er goed uit maar de verloskundige wilde voor de zekerheid de kinderarts laten kijken.
    Later op de poli bij de kinderarts bleek hij inderdaad dicht te zitten.
    Geen echo gehad verder.
    Merk wel dat veel mensen het erg spannend vinden en het graag willen zien. Bijv. De cb arts, verpleegkundige.
     

Deel Deze Pagina