Dingen die je na corona ook blijft doen

Discussie in 'Corona forum' gestart door GossipGirlxoxo, 28 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben benieuwd, zijn er dingen die je door corona aan hebt "moeten" aanpassen waarvan je denkt eigenlijk is het zo erg niet dit ga ik hierna gewoon blijven doen? Of zijn dingen zo een gewoonte geworden dat je het vast straks blijft doen omdat het nu helemaal automatisch in je systeem zit?

    Bijvoorbeeld meteen als je thuiskomt van iets je handen wassen?
    Of je schoonmoeder bezoeken en alleen even zwaaien ipv die verplichte kop koffie 1x per week? :p
    Of die hand niet meer geven omdat het nu raar en ongemakkelijk en zelfs onveilig is gaan voelen? Ik merk zelf bijvoorbeeld als ik mensen in tv programma's zie knuffelen als begroeting dat ik het al gek begin te vinden.

    Zelf moet ik nog even nadenken wat ik als antwoord ga geven op mijn eigen vragen.
     
    Huismuisie, Nehneh, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    - meer thuis werken
    - toch minder gaan reizen.

    Als we zien hoe snel de natuur hersteld als mensen een paar weken "stilstaan", is dat gewoon om te janken. En vooral de plekken waar mensen puur komen om de omgeving "te bewonderen", en deze hierdoor helemaal naar de kl*te helpen.
    We moeten niet alle uithoeken van de aarde te zien. Veel van die delen moeten we misschien gewoon met rust laten
     
    Mar76, Ansel, Sherbet en 14 anderen vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Beetje off topic (lekker meteen begin van het topic al) hier had ik het met mijn zus over die een reisbureau heeft. Zij vertelde dat als deze crisis nog duurt tm de zomer dat veel in de reisbranche failliet gaat. Ook grote spelers zoals bijv. een tui of corendon. Net als luchtvaartmaatschappijen. Volgens haar is het gevolg daarvan weer dat (vooral vlieg)vakanties weer een stuk duurder gaan worden. En dus veel minder mensen op vakantie kunnen en zullen gaan.
     
    Huismuisie, Beausecret en Bubbel vinden dit leuk.
  4. MrsWit

    MrsWit Fanatiek lid

    4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Ik vond het altijd heerlijk om kleding te kopen of “onzin” dingen. Nu kan het niet. En ik hou geld in mijn zak. Dus ga dit wel
    Proberen vol te houden want ik mis het eigenlijk niet.
     
    NiVa0230, citroenrasp, Nehneh en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Er zijn zeker een aantal dingen die ik erin wil houden als dit allemaal voorbij is en we er ongeschonden uit komen.

    Handen schudden voelt nu echt niet prettig meer.
    Meer bewust zijn van de bacteriën, langer mn handen blijven wassen dan ik voorheen deed. De deurknoppen en lichtschakelaars dagelijks afnemen. Nooit meer buiten de deur eten zonder vooraf de handen te wassen.

    Maar ook minder consumeren, meer genieten van de dingen we al hebben ipv te verlangen naar meer zoals onze natuur waarderen en genieten van de rust momenten thuis. Het hoeft van mij niet meer allemaal buitenshuis.
     
    GossipGirlxoxo en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  6. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Wat meer gewoon thuis zijn. Had altijd de neiging om steeds op stap te gaan.
    Nu wij gewoon thuis moeten blijven bevalt dat eigenlijk prima. Kunnen ook gewoon eens een dagje thuis blijven.
     
    Marsepein, GossipGirlxoxo en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  7. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben heel erg introvert, voor mij verandert er eigenlijk weinig :D

    Het enige wat ik hiervan heb geleerd is dat ik dingen toch wel kan loslaten. We zouden net aan een grote verbouwing in ons huis beginnen waar ik erg aan toe was omdat ik alles 'perfect' en naar mijn zin wilde hebben, maar die gaat dus even niet door omdat ik nu niet in een keukenzaak wil rondlopen om aan de keukens te voelen.
    Onze huidige keuken vind ik nog steeds bagger en de vloer super lelijk, maar ik kan het voor het eerst in de jaren dat we hier wonen loslaten.

    Qua fysiek contact kan ik juist niet wachten om weer een hand te kunnen geven. Vanaf dat je klein bent wordt je opgedragen een hand te geven bij een begroeting, dat krijg je er bij mij niet zo snel uit.
    Ik zou wel meer mijn handen wassen, al was ik me er al van bewust dat pinautomaten etc erg vies zijn.
     
  8. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ik zou denk ik wat meer afstand blijven houden van vreemde mensen. Nu ik iedereen als potentieel gevaar zie vind ik vreemden ineens erg vies :)
    Net als pinautomaten, benzinepompen en deurklinken
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Herkenbaar.. ons wekelijkse uitje naar de action is geschrapt en moet zeggen dat we daar ook gewoon echt te vaak waren xD
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Ik was hier van de week ook over na aan het denken, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Ik heb geen idee of je gewoontes echt veranderen, dat zal ook aan de tijd duren die deze situatie duurt, maar ik ben me dus bewust van het feit dat je makkelijk weer ‘terugvalt’. Ik denk ook dat ik al een heel stuk leefde ‘zoals ik wil’, maar bv. minder uitgeven aan kinderkleding en ‘onzin dingen’ is wel een wens, hoop dat ik het ook volhoud.
     
    einad en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Bij mij is niet zo veel veranderd. Behalve dat ik nu heel veel werk (verpleegkundige) en ben blij als die periode voorbij is. Maar privé zit ik veel thuis. Vooral met dit mooie weer, heerlijk de tuin in. Ben ook gewoon moe van t werken dus ook geen behoefte om wat te gaan doen. Ben al lang blij als ik het huishouden een beetje op orde hou.
     
  12. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Dat lijkt mij eerlijk gezegd en hele gezonde ontwikkeling. Als je ziet hoe goedkoop mensen zich over de aardbol konden verplaatsen.
    Ten eerste de luchtvervuiling die vliegverkeer met zich mee brengt, dat blijkt nu maar weer, de overheden die maar vliegcapaciteit uit willen blijven breiden, hopelijk komen die nu ook eindelijk tot inzicht.
    En ten tweede, door al dat gereis van de mensheid naar alle uithoeken van de wereld zie je nu dus ook dat daardoor de mens zelf zo'n virus als dit ontzettend snel naar alle hoeken van de wereld brengt.

    Hoop ook dat mensen weer een beetje normaal gaan denken. Als ik zie hoe vaak studenten na het afronden van hun studie een wereldreis 'moeten' maken bijvoorbeeld. Kom op man, dat legt men zichzelf op.
    Ga gewoon werk zoeken, deden wij 'vroeger' ook. Het lijkt wel of niks goed genoeg meer is.
    Wees ook eens tevreden met wat je hebt in plaats van alleen maar meer meer meer te willen :(
     
    Marsepein, Mar76, citroenrasp en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    En on topic :D wat ik zelf anders zou doen:

    Veel minder verplicht gekus en geknuffel. Hou ik sowieso al niet zo van.

    En ik voel me altijd heel snel tot dingen verplicht, ga heel hard m'n best doen om wat vaker nee te zeggen, de wereld draait ook wel door zonder dat ik ergens bij ben.
     
    Marsepein, Nehneh, Ysabella en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Dat gekus hou ik ook niet van.. vermijd ik ook eigelijk al jaren zo veel mogelijk. Word alleen vaak niet gewaardeerd.. op verjaardagen enkel de jarige en verder even zwaaien en gefeliciteerd roepen is toch meer mijn ding.
     
    Marsepein, SAARC, Anouk2005 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Nou wie weet komen we dan nu eindelijk een keer van die irritante 3-lucht-kussen-gewoonte af :roflmao:
     
    Marsepein, Bubbel en Elinetjeee vinden dit leuk.
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik ben bang helemaal niks.
    Nu zijn wij al geen ontzettende luxe paarden. Vlogen niet bijvoorbeeld, ga ik nu niet ineens doen.
    Maar ik denk dat ik zelfs in staat ben wildvreemden te gaan knuffelen. Ik probeer er nu aan te denken handen te wassen als ik boodschappen gedaan heb ( vergeet ik gewoon nog wel eens) en hierna stop ik er absoluut weer mee.
    Nee, ik vind dit een afgrijselijke tijd waarin ik niet mijzelf kan zijn en dat wil ik graag weer zijn.
     
    Spoetnik, Liekje81, Anouk2005 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik hoop dat ik lang kan stil blijven staan hoe kostbaar mijn vriendinnen voor mij zijn. Laatst zat ik te zagen op de carnavals vakantie, dat die met hun niet helemaal geslaagd was. Dat zal me nooit meer gebeuren. Tijd met elkaar is kostbaar, ook met mijn gezin. We leuteren hier niet meer over stomme mini dingetjes. Klagen gaat heus wel weer komen, maar covid zal nooit meer helemaal uit mijn hoofd zijn. Wat een harde les is dat zeg.
     
  18. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Niet leuk voor je zus natuurlijk, maar ik zou het toejuichen. Wij vliegen nooit, gewoon omdat we dat niet nodig vinden. Ik verbaas me erover hoe normaal mensen reizen vinden. Er was hier laatst een topic, kindje van 2,5 zou voor de 4e keer in zijn leven een lange vlucht maken. Waarom? denk ik dan.
    En dan zeg ik niet dat er nooit gereisd meer mag worden, maar 2x in je leven een verre reis is toch prima.

    Maar goed, wat ik zo zal laten..
    Afstand houden. Ik hou er van nature niet van dat er vreemden in mijn persoonlijke ruimte komen. Dus ik vind dit heerlijk.
    Nu natuurlijk geen feestjes meer, maar het feliciteren met hand en kussen mag van mij ook afgeschaft worden. De jarige een hand en dan een keer gefeliciteerd roepen naar de rest zou ik prima vinden:oops:
     
    Nellie4, Zwierezwaai en Felice vinden dit leuk.
  19. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Eigenlijk niets denk ik. We kochten al veel bij lokale winkels, dat blijven we doen. We hadden al besloten om pas weer te gaan vliegen als vliegen een stuk schoner wordt, dag blijft dus ook. Ik werkte al veel thuis, ook daar geen verandering in dus (wel weer minder thuis werken dan nu natuurlijke).

    Ik kan alleen bedenken dat op de dagen dat de kinderen thuis zijn (dus geen opvang, weekenden en vakanties) we er beter op letten dat ze fruit eten en een gezond tussendoortje ‘s middags. Nu we dat doen snoepen ze zo veel minder dan normaal...
     
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zus blijft wel overeind. Ze is niet de hoofdkostwinnaar thuis en ze vind het zo leuk dat als ze er nu een jaar lang geld op toe moet leggen en niets verdient ze ook door gaat. En ze richt ze voor 75% op de zakelijke reizen. Veel sportreizen (voetbalclubs, nederlandse teams noem maar op elke sport zowat, journalistenbureau's enz.) Als alles achter de rug is komt dat wel weer op gang vermoed ik.
    En die verre reizen, tja de enige reden die ik kan noemen om het niet te doen is het milieu. Maar ook zoveel redenen om het wel te doen. Wat van mij wel mag veranderen om het vliegverkeer te verminderen zijn de low budget tickets. Je vliegt bijna goedkoper van Amsterdam naar Milaan heen en weer dan dat je vanaf Amsterdam met de trein naar Maastricht gaat.
     

Deel Deze Pagina