Dingen die je na corona ook blijft doen

Discussie in 'Corona forum' gestart door GossipGirlxoxo, 28 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Dat is iets wat ik altijd al zo onnozel heb gevonden!

    Maar je noemt sportreizen, vind ik eerlijk gezegd ook te zot voor worden.

    En off topic, ik dacht eerst, waar gaan ze de politie vandaan halen om te controleren in de weekenden :eek:
    Maar ja, die hoeven nu niet meer bij de voetbalwedstrijden te staan, dat scheelt vast al een boel agenten o_O

    En hopelijk worden zakelijke reizen nu ook minder, aangezien mensen nu ook overleggen op afstand, dat zou dan in de toekomst ook moeten kunnen lijkt me!
     
    cowgirl80, amdaa, Louise11110 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.284
    4.153
    113
    Weekboodschappen doen :roflmao:
     
    Felice vindt dit leuk.
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Is best efficiënt hè :D
     
  4. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.284
    4.153
    113
    Nou! Wat een verademing!
     
    Felice vindt dit leuk.
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.331
    113
    Ik kan me echt niets bedenken...
    Ik wil me serieus waar geen seconde meer druk maken om handen wassen, bacteriën, afstand tot andere mensen, etc. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om daar ook maar iets van te behouden. Ik vind het compleet onnatuurlijk. Mensen zijn sociale wezens en dat hele social distancing is nu noodzaak, maar ik mag toch hopen dat dat niet zo zal blijven.
    Verder heb ik nooit al te stil gestaan bij bacteriën op deurklinken, handscanners en wat dan ook. Ik vind het rete irritant dat dat nu nodig is en ben blij als ik weer in totale ‘onwetendheid’ kan wegzakken :p
     
    NiVa0230, Spoetnik, lidu1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.331
    113
    Wat ik wel anders ga doen is onze vrijheden niet meer voor lief nemen...
     
    smax, NiVa0230, Spoetnik en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Haha precies zo hier!
     
    Adje vindt dit leuk.
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik hoop dat ik minder naar de winkel ga. Elke maandag komt de ah maar ik ging tussendoor ook best nog wel eens heen. Omdat ik bijv ergens trek in had, kwam altijd weer met meer thuis.

    En ik hoop dat mensen minder gaan zoenen op de wangen, ik heb daar zo geen zin in maar omdat het normaal is doe ik maar mee. Vooral bij collega's of mensen die ik niet zo vaak zie.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Dit dus. En in een normale situatie word je ook niet ziek als je niet steeds je handen wast. Natuurlijk zijn er echt wel momenten dat het wel goed is hoor. Maar normaal zijn we toch ook niet continu ziek omdat we niet steeds onze handen wassen en niet elke dag onze deurklinken en lichtknopjes schoonmaken? Bacteriën horen er ook gewoon bij hoor. We hebben het in deze situatie ook niet over bacteriën maar over een zeer agressief virus waar nog niemand weerstand tegen heeft.
    Ik zal blij zijn als ik straks weer gewoon handen kan geven, kan kussen ter begroeting (doe ik sowieso maar bij een beperkt aantal mensen), niet steeds mijn handen hoef te wassen (en dan ook op de juiste manier, 20 seconden lang), in een winkel gewoon aan mijn neus kan krabben als ik jeuk heb etc.
     
    Spoetnik, Liekje81, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als dit alles voorbij is hoop ik gewoon weer onbevangen een winkel in te lopen, niet in de stress te schieten als een patiënt te dicht aan mijn balie komt, is echt niet fijn om zo te leven.
    Ik ben sws niet zo van het knuffelen en kussen maar het zou toch fijn zijn om dit straks weer eens te doen, een kind te helpen als het valt bij de speeltuin, iemand een bemoedigend klopje op de schouder te geven.
    Luxe paarden waren we sws al niet maar ik gaf wel altijd erg makkelijk geld uit aan een lunch hier en daar in het weekend, hartstikke leuk maar ook niet nodig om dit ieder weekend te doen, lekkere broodjes bij de Lidl en goed vers beleg en een lekker sapje volstaan ook prima en is net zo gezellig.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oja en die handen wassen schaf ik ook zo snel mogelijk af. Mijn handen staan vol met eczeem, de kinderen hebben droge handen, is toch ook niet normaal meer pfff
     
    SAARC vindt dit leuk.
  12. Sorry, ik wil het topic niet verpesten...
    Maar ik vind dit net zoiets als goede voornemens maken voor 1 januari.

    Ik vind het altijd erg bijzonder om te merken hoe snel mensen weer in oude gewoontes vervallen (waaronder ik zelf ook) als de dingen weer vanzelfsprekend worden.
     
  13. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.580
    6.548
    113
    Vrouw
    Dit. Ik vind het een uitkomst! Normaal is het elke dag bedenken wat we moeten eten, nu bestel ik boodschappen voor een week en dat scheelt me veel stress :D En boodschappen bestellen blijf ik ook doen. Ideaal!
     
    GossipGirlxoxo en YaelStone vinden dit leuk.
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Dat was wat ik ook bedoelde. :)
     
    einad vindt dit leuk.
  15. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit dus!

    Ons fileprobleem was binnen 2 dagen opgelost. En de maatregel was toen enkel: werk thuis waar het kan.

    Nou, laten we die dan erin houden! Al is het voor de helft tov nu, zullen we amper files meer moeten hebben.
     
    Felice en Liekje81 vinden dit leuk.
  16. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.980
    517
    113
    Hier
    Het zoenen van alle visite op een verjaardag en een beetje afstand van elkaar houden vind ik erg fijn.

    En ik merk dat mijn dochter het heel fijn vind nu ik haar zoveel help met schoolwerk, dus dat wil ik ook zeker blijven doen. Wel minder dan nu natuurlijk, maar een uurtje in de week moet lukken.
     
  17. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #37 Kristel86, 28 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2020
    Veel thuis zitten.
    Maar dat deed ik vóór Corona ook al, haha.

    Verder merken wij als gezin eigenlijk weinig van de "aanpassingen". We missen, allemaal, vooral de vrijheid om zelf de keuze te kunnen maken om even wél van huis te gaan, maar dat is het eigenlijk wel...
    (Ik ben een aantal jaren erg ziek geweest waardoor ik veel aan bed gekluisterd zat en mijn man veel thuis werkte; deels om voor mij te zorgen en deels voor de kinderen. Voor ons is het "op elkaars lip zitten" i.c.m. thuiswerken - ik heb zelf ook jaren vanuit huis gewerkt - dus een vrij bekende situatie.)
     
    GossipGirlxoxo en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  18. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Na 6 maanden max is iedereen dit gevoel weer vergeten.
     
    einad vindt dit leuk.
  19. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Mijn dochter en ik sporten nu samen. Ik op de loopband en zij zumba. Echt super gezellig.

    Toch wel erg leuk zo'n tienerdochter van 13. Voel mezelf ook weer een beetje extra jong zo.

    Dit wil ik wel samen blijven doen. Vindt zij gelukkig ook :)
     
    Anouk2005, Zwierezwaai en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.551
    6.245
    113
    Leuk hè! Ik heb vandaag weer even lekker op de trampoline gesprongen (moest natuurlijk wel plassen na 3x springen, lang leve het bevallen Haha) en ik hem m’n skeelers van zolder gehaald om van de week met de oudste van 11 te gaan skeeleren! Hoop ik straks ook nog te blijven doen.

    Verder ben ik al een echte huismus, dus dat thuisblijven vind ik geen straf.
     

Deel Deze Pagina