diploma zwemmen ...ramp!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door eliesja, 29 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Mijn oudste "luke", die is bezig om zijn diploma A te halen. Een jaartje is hij nu bezig. Nu moest ik laatst bij de juf komen en die zei tegen mij dat ik met Luke maar es een extra uurtje kwam zwemmen, want de borstkrol lukt m gewoon niet. Hij houd dus blijkbaar zijn benen en voeten veel te stijf en kan er dan niet mee trappelen. Ze had in gedachten op de woensdag na school. Nu werk ik zelf de woensdag en kan dus niet. Ze zei dat het wel eens heeeeel lang kon gaan duren voordat hij dan voor zijn diploma A kan gaan zwemmen.

    Baal hier best van. Nu gaan we proberen om zelf extra te gaan zwemmen, op de zondag.
    We hebben m al droog uitgelegd hoe hij met zijn benen moet bewegen, maar hij luisterd gewoon niet, ja 5 sec. gaat het goed. wat moet ik hier nou mee?
    Krijg het ook niet in zijn koppie! :( :(
    wilde et ff kwijt, mischien bij iemand herkenbaar?
     
  2. shelde

    shelde Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    De borstkrol bij je A diploma?
    Poeh, ik wist niet dat ze dat moesten kunnen!

    Toch extra oefenen denk ik. Misschien heeft hij ineens een *klik* dat hij het doorheeft.
     
  3. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ja de rest kan hij echt heel goed, maar dit lukt gewoon niet. Hoop echt dat het een keer gaat lukken...zucht
     
  4. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hoe oud is Luke ?

    ik heb met 2 kids tegenlijk op zwemles gezeten ppfff valt ook niet mee hoor 2 uur in dat benauwde gat

    zwommen namelijk na elkaar
    gelukkig hebben ze beide in 1 jaar en 2 mnd hun A en B gehaald en was blij eraf te zijn

    en boscrawl tja dat hoorde er toen ook al bij
    dat is het nieuwe diploma
    zoonlief had meer moeite met het "gat"

    succes met de verdere zwemlessen
     
  5. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hij is 7 jaar.

    Hoop echt dat het m een keer gaat lukken, want ze moeten het kunnen.

    Het kost ook best veel.
    Van mij mogen ze dat schoolzwemmen weer aanschaffen!
     
  6. shelde

    shelde Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    De meeste scholen hier hebben gewoon nog schoolzwemmen!
     
  7. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    @shelde
    bij ons ook maar daar begonnen ze pas in groep 6 mee en dat vond ik te laat

    7 jaar zeg je idd dan zou het het toch moeten lukken

    Dave en Amée waren 6 en 5 toen ze begonnen
    Dave had iets meer moeite dan Amée

    in je vrije tijd goed oefenen dan met hem en droogzwemmen :)

    nogmaals succes
     
  8. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Gister ging het eindelijk eens goed, hoop dat hij het volhoud, ze hebben volgende week weer uitzoeken voor diploma, hoop zo dat hij erbij zit, maar dat zal wel niet na 1 keer goed doen.

    duim duim..

    hier is het schoolzwemmen ook pas vanaf groep 4 of 5, vind ik ook wel erg laat!
     
  9. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Helaas :( hij zit er niet bij...

    In april weer een kans..
     
  10. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    had je stiekum anders gedacht ? :)

    nah ja volgende keer beter , succes verder
     
  11. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hihi stiekem wel, maar we gaan voor de volgende ronde..;)
     
  12. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ach ik had hem toen ik 9 was haha...dus er is nog hoop voor Luke hoor :)
     
  13. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hij zal het vast wel een keer halen, maar we hoopte zo VOOR de vakantie, kan hij zonder bandjes lekker zwemmen daar..

    Het is gewoon zo jammer, want de rest gaat super goed, gewoon stom dat je de borst-crawl ook goed moet kunnen, als ik naar mezelf kijk, heb ook een diploma, maar doe nooit de borst-crawl! Waarom heb je dat eigelijk nodig?
     
  14. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    pff geen idee..ik kan de borst-crawl zelf niet eens...ik kan alleen de schoolslag..
     
  15. tinos

    tinos Nieuw lid

    :) de mijne is 6 en die moet ik er heen slepen,bij ons duurd ht ook zo lang.
     
  16. AnthoniaH

    AnthoniaH Actief lid

    29 jul 2006
    361
    0
    0
    Meid, ik weet precies wat je bedoeld. Mijn dochter van 6 heeft last van haar Moteriek en daardoor is het zwemmen best lastig. Wij zijn sinds november 2005 bezig met het A diploma.

    Dinsdag wordt het spannend dan gaan ze kijken wie in het afzwemgroepje komen.

    Ik heb er een hard hoofd in!
     
  17. aisca

    aisca Actief lid

    26 nov 2006
    377
    0
    0
    leerkracht
    Kudelstaart
    Hoi allemaal,
    was even aan 't rondneuzen en kwam dit tegen. Mijn kinderen uit de groepen 2 en 3 (sta voor de klas) hebben ook schoolzwemmen. Een aantal ouders hebben hun kind in de vakanties extra laten zwemmen. Een kind uit groep 3 heeft in de vakantie elke dag van 8 tot 10 gezwommen en zijn diploma gehaald. Is dit misschien een idee?

    Het is me ook opgevallen dat het schoolzwemmen veel langzamer gaat (met behalen van diploma) dan als je je kind zelf na schooltijd laat zwemmen.

    Hopelijk heb je hier iets aan.

    Knuf Aisca
     
  18. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    het is een slopende periode haha iedere keer naar het zwembad.. vooral als je kind het niet leuk vind of het niet opschiet. maar het is wel voor een goed doel want als ze eenmaal kunnen zwemmen is het een zorg minder, en voor de kids ook leuker.

    mijn dochter had het gelukkig ook snel gehaald. en zo gauw ze mochten zwemmen zijn ze erop gegaan. schoolzwemmen duurde me te lang, en het is ook niet leuk als de hele klas de diplomas al heeft jij in je eentje in het ondiepe moet oefenen met de juf.
     

Deel Deze Pagina