Direct BSO of even wachten?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door pietje1987, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Hallo dames,

    Vanaf mei 2019 zal onze dochter naar school gaan. Eigenlijk hebben wij voor 1 dag per week BSO ‘nodig’. De school waar ze heen gaat heeft continurooster, 5 dagen van 08:30 tot 14:00 uur.

    Ik twijfel over het volgende:
    Beginnen we direct met school en BSO? Wachten we met de BSO tot na de zomervakantie?

    Tussen start school en de zomervakantie zitten 9 weken, die kunnen we eventueel wel opvangen...
     
  2. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Kan je ook de zomervakantie vrij nemen san?

    Hier zal die gelijk 2 dagen per week gaan. Maar ik ga wel regelmatig een dag vrij plannen zodat die rustig kan wennen. De 1e echte schoolweek neem ik ook vrij
     
  3. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Normaal gesproken hebben wij maar 1 dag opvang nodig, dat geldt ook voor de zomervakantie en andere vakanties :) (een dag schoonouders en de rest van de week is een van ons thuis).

    Dus ook dat moet wel lukken.

    Ik overweeg om tijdelijk een paar uurtjes ouderschapsverlof te nemen, 1 middag per week, voor de overbrugging...
     
  4. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.510
    113
    Vrouw
    Hier ging zoontje direct in het ritme: 5 dagen school en 2 dagen naar de BSO. Alles tegelijk, dan is hij het snelst gewend was mijn idee. Ging eigenlijk direct goed. Heb hem ook geen dagen thuis gehouden ivm vermoeidheid.
     
    Ctje1987 vindt dit leuk.
  5. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Mijn zoontje gaat sinds januari naar school,(hij ging al naar hetzelfde kdv en zat ook al veel in peutergroep met de grotere peuters en soms bij de bso kinderen )
    Heb hem natuurlijk op de eerste wendag zelf gebracht en gehaald maar de 2e wendag moest ik werken en toen meteen via de bso. Ging prima gelukkig! Nu kende hij de leidsters natuurlijk al enz..
    In het begin na de wendagen moest hij regelmatig huilen als wij hem naar school brachten maar bij de bso was er nooit wat aan de hand...:eek:
     
  6. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.319
    813
    113
    Ik heb het wat gerekt met oppas van oma en zelf wat vrij nemen (bij ons gaat het om 2 dagen). Vond het zo sneu meteen én school én bso. Alleen school 5 dagen vond ik al pittig genoeg. Ervoor ging ze 2 dagen naar het kinderdagververblijf dus ze was al wel wat gewend opzich. Maar de Bso is hier op een andere plek en een pittige stuk lopen ook nog vanaf de school.

    Het was vast goed gegaan hoor, ze deed het perfect allemaal, maar dit gaf mij een beter gevoel. Ze was ook echt wel heel moe en de eerste tijd niet de gezelligste haha.
     

Deel Deze Pagina