Direct zwanger na slechts 3 maanden aan de pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mira8, 15 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mira8

    Mira8 Lid

    15 jun 2018
    6
    6
    3
    Vrouw
    Hoi dames,

    Na intensief te hebben meegelezen, toch maar besloten m’n eigen topic te openen. (Eerst op een ander forum geprobeerd, maar dit lijkt me een betere plek) Ik denk namelijk dat ik een wat bijzondere situatie heb en ik hoop mensen te vinden die wat duidelijkheid kunnen geven. Ik hoop dat ik dit in het juiste forum plaats.

    Ik heb altijd al ‘last’ gehad van hormonale anticonceptie, dus gedurende 10 jaar tijd van alles geprobeerd (verschillende pillen, spiraal, prikpil, nuvaring, etc.). In de tussentijd nooit echt een normale cyclus gehad, ook lang niet altijd met anticonceptie (vaak bleef de ontrekkingsbloeding gewoon uit). Na veel gynaecoloogbezoeken mbt de anticonceptie besloten te stoppen en eens te kijken wat m’n lichaam doet. M’n man en ik willen graag een kindje, maar we zijn wel realistisch dat het misschien lang kon duren. Toch kreeg ik vrij snel na het stoppen weer een normale (?) cyclus van 25 tot 32 dagen. Na een half jaar helaas een miskraam gehad met 6 weken zwangerschap, dus dat was nog pril. Daarna besloten m’n lichaam wat rust te geven en eerst de pil weer te slikken. Dit keer de nieuwe Zoely pil. Ook nu geen ontrekkingsbloedingen. Na 3 maanden heb ik (hebben we) besloten er toch weer mee te stoppen want ik werd er een draak van.

    Nu willen we dus nog steeds dolgraag een kindje, dus we doen het niet veilig. Ik weet niet of het relevant is, maar ik ben inmiddels 28. Nu heb ik echter sinds dag 11 vanaf de eerste stopweek-pil (wanneer je dus normaal gesproken ongesteld zou moeten worden) buikkrampen, zo’n ongesteldheidsgevoel. Op dag 14 en 15 roze afscheiding erbij en serieuzere buikkrampen, op dag 16 een flinke steek. Gisteren op dag 17 ziek thuis gebleven met de volgende symptomen: buikkramp (ongesteldheidsgevoel blijft aanhouden), hele pijnlijke tepels (normaal worden m’n borsten groter en pijnlijk is de week voor de ongesteldheid, maar nu dus alleen tepelpijn), de roze afscheiding heeft plaatsgemaakt voor crème achtige afscheiding en het is ook veel meer, lage rusteken, vieze smaak in m’n mond, hoofdpijn en kapot moe (14 uur geslapen vanaf gistermiddag).

    Lang verhaal, maar ik dacht eerst dat het door het ontpillen kwam. Tot een vriendin zei dat ik toch al ontpilt was de vorige keer en ik nu maar 3 maanden de pil gebruikt heb. Het voelt alsof m’n ongesteldheid moet doorbreken, maar dat lijkt er ook niet op. En de symptomen matchen wel wat met de maand voor de miskraam destijds. Of ik heb gewoon een rare griep ofzo.

    Wat denken jullie ervan? Ik reageer wat minder, omdat ik als een vaatdoek in bed lig, maar ik ben wel heel nieuwsgierig wat jullie denken. Zwanger is natuurlijk het leukst, maar ik snap dat ik dat pas weet als ik kan testen (maar dat kan helaas nog niet). Ik weet ook niet eens wanneer ik kan testen, omdat dit de eerste ronde is.
     
  2. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Als jouw symptomen van een zwangerschap komen, komt dat omdat je HCG aanmaakt. Een test toont aanwezigheid van HCG aan. Ik zou zeggen: lekker gaan testen :thumup::).
     
    Fennec vindt dit leuk.
  3. louan

    louan Niet meer actief

    Als je nu al last van zwangerschapssymptomen zou hebben, dan kun je een test proberen. Zou ik wel doen in ieder geval.
     
  4. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    idd even testen, maar hou er rekening mee dat je zeker nu weer kan moeten ontpillen. 3 maanden is toch 3 maanden ;)
     
  5. Meca

    Meca Fanatiek lid

    23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Ik denk dat je gevoel je eisprong is/was op dag 14 ongeveer. Vandaar dan ws de bloeding. En alle symptomen die je noemt kunnen van de progesteron komen.

    Of je moet een hele vroege eisprong hebben gehad en dag 14 was je innesteling dan zou je nu een test kunnen doen.
    Succes!
     
  6. izzy1984

    izzy1984 Actief lid

    29 jun 2015
    296
    78
    28
    Ik zou zeker even testen hoor :)
     
  7. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Hoe is het inmiddels?
     
  8. Mira8

    Mira8 Lid

    15 jun 2018
    6
    6
    3
    Vrouw
    Nog steeds hetzelfde. Nu dag 21 en nog steeds het gevoel alsof ik ieder moment ongesteld kan worden. Buikkrampen, dat typische gevoel in de bovenbenen, bij vlagen misselijk en pijnlijke tepels. Dit weekend ging ik bijna over m’n nek van de geur van een krant nota bene.. veel witte rekbare afscheiding. Ik heb de huisarts gevraagd. Die geeft aan dat het gezien m’n historie wonderlijk zou zijn als ik zwanger zou zijn, maar hij sluit het niet uit. Maar of ik het dan 1,5 week aan kan kijken en als ik dan nog dezelfde symptomen heb en geen doorbraak, of ik dan wil gaan testen en dan contact wil opnemen. Ojaa, en vandaag in huilen uitgebarsten op het werk om helemaal niets. Dus het gaat lekker (ahum). Lief dat je het vraagt :)
     
  9. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Waarom niet nu testen? Dan weet je het gelijk als je zwanger bent!

    Ik was na 15 jaar pilgebruik direct zwanger na stoppen. Geeneens ongesteld geworden.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik zou een testje wagen. Heb je gelijk duidelijkheid!
     
  11. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Als je zulke heftige symptomen hebt moet er al hcg in je lichaam zijn bij een zwangeschap en zou je nu al positief testen. Ik zou dus een test doen!
     
  12. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Gewoon testen!
     
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Dit idd.

    En mocht de test negatief zijn dan is dit een ontpil spelletje van je lichaam die al deze klachten veroorzaakt.
    Incl je emo buien.
     
  14. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    En, heb je nog getest? :)
     
  15. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Ik duim voor je :thumup:
     
  16. Mira8

    Mira8 Lid

    15 jun 2018
    6
    6
    3
    Vrouw
    Even een update: dag 22 vroeg in de ochtend ineens een mega plop-gevoel onder in m’n buik en in de loop van de dag werden de klachten ook fors minder. Wel ineens hele rekbare eiwit-achtige afscheiding. Misschien dat de pijntjes iets te maken hebben gehad met het op gang komen van m’n eisprong? Dat die deze week is geweest? Voor de zekerheid wel een test gedaan, maar negatief. Dagelijks activiteit met m’n man (wat vervelend Haha), dus nog een beetje hoop dat het nog goedkomt deze maand.. we zullen het zien! In ieder geval is het fijn om weer wat pijnlozer door het leven te kunnen :)
     
    Evi88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina