ja ze zijn er weer de leuke gemeente belastingen. Nu schrok ik alleen, wij wonen in een huurhuis en vorig jaar moesten we in totaal 350 euro betalen. Dus had daar ook wel weer op gerekend. Maar wat me nu opviel is dat ik nu een 3e envolop erbij kreeg, en nu een totaal bedrag heb van ruim 600 euro, echt een groot verschil vind ik zelf. Wie weet hoe dit komt? en of het uberhaut wel klopt, want word er niet echt wijzer van allemaal. Bedankt alvast
hoihoi ik heb vorige jaar ook zo bedrag gehad en bij mij bleek dat ik niet me jaar inkomen had veranderd want blijkbaar gaat dat niet automatiche (wat je wel verwacht want ze weten alles) nu heb ik alles aangepast en hoop ik volgend jaar minder te krijgen. nu moet ik het ook in termijnen af betalen erg vervelend maar kan het ook niet zo uit me mouw schudden het geld... maar ik vind het wel oneerlijk krijg je geld voor je huur maar moet je het achteraf wel allemaal terug betalen...terwijl je al met moeite je huur betaald elke maand en het door dat beetje geld wat je krijgt het iets makkelijker word maar nu maken ze het weer moeilijker omdat jehet weer terug moet geven... gr samantha
als het goed is staat het links boven waar ook staat hoeveel huur toeslag je krijgt... daar staat op welke jaarinkomen het getoetst word. bij mij stond ie nog op een inkomen van 3 jaar geleden ik had hem nooit veranderd want wist dat gewoon niet. maar je moet dus elk jaar als je je nieuwe jaaropgave binnen hebt het veranderen bij de belasting dienst. zou het maar wel gaan nakijken anders is het volgend jaar weer meer wat je terug moet betalen en denk dat je het geld wel aan iets anders wil verbruiken? gr samantha
maar dit komt niet bij de belasting dienst vandaan. Maar bij het shw. De rioolbelasting enz zal maar zeggen. want met de andere dingen van de belastingdienst zelf zoals huur en zorgt toeslag enz heb ik al jaren problemen mee maar dat is een ander verhaal
oo ik weet wel dat het hoger is geworden... bij mij is die ook hoger dan vorig jaar..maar niet het dubbele. zou maar even bellen dan naar hun of het wel klopt dan... gr samantha
Het heeft te maken met de WOZ-waarde van je huis. Die kan wel iets stijgen, maar als je opeens, terwijl je in het zelfde huis woont als vorig jaar heel veel meer moet betalen is dat doorgaans niet reëel. Je kan bezwaar aantekenen bij de gemeente. Het kan bijv. zo zijn dat ze duurdere huizen hebben gebruikt om het huis waar jij woont mee te vergelijken, en zo aan een hoger bedrag zijn gekomen. Bij de gemeente kunnen ze je uitleggen wat je moet doen om bezwaar aan te tekenen. Edit: het kan liggen aan het feit dat je nu met meer mensen bent zoals Anstefay zegt, maar ook aan het feit dat ze de WOZ-waarde van je huis opeens veel hoger hebben ingeschat. Hier was dat ook, in 4 jaar van 70.000 naar 125.000! Mafkezen.
in 2007 was me dochter er al toen we de gemeente belastingen kregen. En bij huurhuizen hangt het dan ook af van de woz waarde? want lijkt me sterk dat het huis waar ik in woon oppeens zoveel hoger is het huis weet ik zeker is niet veel gestegen met vorig jaar, altahns lijkt me sterk. Nou dan gaat ik maar eens bellen want heb dan inderdada het idee dat het niet klopt
ik heb hem zaterdag ontvangen. eerst wil ik zeggen dat 350 wel erg weinig is hoor. wij wonen sinds dit jaar in een koophuis dus ik hield mijn hart letterlijk vast wat betreft die woz. dat was voor ons namelijk nieuw en had onze accountant die ons begeleidde in het koopwoning traject ook even "vergeten " te vermelden. we werden al bang gemaakt met superhoge bedragen die in termijnen betaald zouden moeten worden dus ik vreesde al iets met 3 nullen en god weet wat voor getal ervoor. groot was mijn opluchting dat we 750 euro moeten betalen. nog een idioot bedrag natuurlijk maarja de woz zit dus op 150 en dat viel me allesssssss mee. met de belasting weet je het immers nooit. maar wat ik dus niet snap is dat dit nu weer ineens niks met de belasting te maken heeft maar gewoon bij de gemeente heffingen wordt geveegd. affijn we zullen eht toch moeten betalen net als iedereen. en ik ben allang blij dat er geen 3 nullen op de factuur staan met een 1 of 2 of erger ervoor. wij betalen hier trouwens in 10 termijnen.
Ja, hoe het precies zit weet ik niet, maar je hebt een eigenaarsdeel (de verhuurder) en een gebruikersdeel (de huurder). Sommige gemeenten zijn ook nogal aso met het verhogen van hun belastingen. Hier was ie 444, maar Terneuzen is een heel goedkope gemeente. Elders betaal je soms makkelijk het dubbele met een zelfde WOZ-waarde.
net als wat yinte zegt die van 350 van vorig jaar lijkt mij erg weinig! heb je toen niet alleen die gemeentelijke belasting ofzo ? ik zit ook nog in een huurhuisje (flat) en wij betalen dit jaar alles bij elkaar zo rond de 700 euro.. en vorig jaar was het miss 3 tientjes minder.
Wij betalen 10 termijnen van 30 euro. En voor waterschap 280 euro voor een jaar. Samen dus bijna 600 euro. Huurhuis en gebaseerd op 3 personen.