Discussies om vaccineren

Discussie in 'Corona forum' gestart door Kraamzuster, 15 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kraamzuster

    Kraamzuster Actief lid

    21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Een paar weken terug heb ik mij laten vaccineren. (zorgprofessional)

    Ik wist dat mijn man er op tegen was. Hij laat zich dan ook absoluut niet vaccineren. Hij gelooft in een bepaald geloof waarbij vaccineren geen optie is. Prima..... zijn goedrecht om daar voor te kiezen. Het is tenslotte zijn lichaam.

    Op de dag van de vaccinatie zei hij nog: " je moet het zelf maar weten. Maar weet wel dat het je zult schaden. Ik ben er in ieder geval op tegen!"

    Toch ben ik gegaan. Omdat ik dacht dat dit het beste zou zijn.

    Eenmaal thuis negeerde mijn man mij compleet. 's avonds vroeg ik hem wat zijn probleem nou was. Hij zei: " je hebt je laten vaccineren! Daardoor zijn wij nu gescheiden in 2 groepen." Zo dom dat je bent gegaan! "

    Soms vragen mensen aan mij of ik bijwerkingen had. Hij roept dan: " ja ga ook eens triomfantelijk vertellen hoe geweldig de vaccinatie was!"
    Dat is helemaal mij intentie niet. Ook wil ik geen mensen overhalen. Dat moeten anderen voorzichzelf bepalen.

    Daarnaast heb ik ook een vriendin die nog steeds denkt dat er een chip in de vaccinatie zit. Ze zei: " door mensen zoals jou blijft de overheid zo doorgaan." Waarop ik zei: hoezo?
    Zij: je draagt een mondkapje. Je laat je testen en je vaccineert jezelf! Je bent gewoon gehypnotiseerd door de overheid!"
    Waarop ik zei: nou nee..... mijn werkgever heeft regels. En die leef ik na.

    Pfffff wie herkent dit ook? Moest even van me afschrijven. Over een aantal dagen mag ik de 2de halen. Waarover ik nu dus twijfel door dit voorval.....
     
  2. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wat ontiegelijke naar zeg.
     
    Riverdale87, Magnolia29, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Kraamzuster

    Kraamzuster Actief lid

    21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Ja dat is het zeker. Voelt alsof ik moet kiezen tussen 2 kwaden. :(
     
  4. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.935
    3.117
    113
    Ik zou die tweede vaccinatie gewoon gaan halen. De discussie en het gedoe heb je toch al. Dat zal niet direct veranderen. Als je wel de tweede vaccinatie gaat halen, ben je zelf in elk geval beschermd. Als je het niet doet, heb je nog steeds het gedoe, maar ook nog eens een niet-optimale bescherming. En met mensen met zulke denkbeelden in mijn directe omgeving, zou ik voor zo goed mogelijke bescherming voor mezelf gaan.
     
    Zuul, GossipGirlxoxo, Oilell en 18 anderen vinden dit leuk.
  5. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.925
    1.659
    113
    Vrouw
    Jezus was een nare man heb je en die vriendin van je is ook niet wijs

    iedereen zijn mening en iedereen mag zelf bepalen wat je doet met je lichaam

    maar om jou nu zo denigrerend weg te zetten bij anderen nou wat een relatie heb je dan
     
    Minoesje, Leesteken, Zara75 en 13 anderen vinden dit leuk.
  6. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou het vooral naar vinden om achter te komen dat ik omringd word door mensen die totaal losstaan van de werkelijkheid.
    Want dat kan zich immers niet alleen beperken tot dit onderwerp? In wat voor complotten gelooft die vriendin dan nog meer?

    Want op basis van medische achtergronden kritisch zijn over bepaalde medicijnen of vaccins kan ik prima volgen. Vooral als mensen dit doen die er werkelijk verstand van hebben en zelf kennis hebben opgedaan obv wetenschappelijk onderzoek of medische rapporten ed. Werkelijke bronnen, echte kennis en dan daar inhoudelijk een eigen analyse op geven.
    Prima

    Maar als iemand die dicht bij me staat werkelijk gelooft dat "de overheid" vloeibare chips in je spier laat spuiten welke vervolgens in je lichaam een vaste vorm aanneemt, uit je spier naar je xxx reist, daar levenslang zichzelf oplaadt en via een bepaalde frequentie signalen stuurt naar 'de overheid' (en wie dan? 2de kamer? het kabinet? Minister van de gewonevolkvolgzaken'?) met het doel "je te volgen", zou ik toch heel anders naar die persoon kijken.
    Vooral omdat dezelfde mensen hun "onderzoek" meestal uitvoeren via een smartphone welke ze constant op zak dragen :confused:

    De situatie met je man lijkt me nog ingewikkelder. Ik weet niet welk geloof hij heeft, maar aangezien jij blijkbaar niet hetzelfde geloof hebt, was dat voor hem dan niet eerder een reden dat jullie "in 2 kampen" zitten?
    Ik neem even aan dat dit niet het eerste vaccin is dat je in je leven krijgt.
     
    Zuul, GossipGirlxoxo, Oilell en 20 anderen vinden dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    #7 GroeneBomen, 15 mei 2021
    Laatst bewerkt: 15 mei 2021
    Jeetje wat ontzettend naar dat hij je niet onvoorwaardelijk steunt zeg. Bah. Liefde is onvoorwaardelijk en je negeren omdat je een prik hebt gehad is wel een idiote reden.

    Mbtot je vriendin, weet je wat helpt? Gewoon zeggen: ja ik ben nu een robot geworden, handig he? Lijk ik niet net echt? Inhoudelijk erop ingaan heeft toch geen zin. En dan zijn ze snel uitgel#ld

    In mijn kenniskring zit een vrij extreme, we denken dat hij in psychose verkeerd overigens. Van boomknuffelende hippie naar Trump aanhanger en mensen beschuldigingen van pedofilie en satanistische kindermoorden en corona = hoax, dictatuur blabla. Zijn eigen familie wil hem al niet eens meer over de vloer omdat hij alle regels overtreedt. Uiteindelijk hebben die mensen zichzelf ermee denk ik dan: hij heeft alleen wat medewappies als matties, maar diegene van wie hij vreselijk houdt nemen afstand vanwege extreem gedrag (incl bloemen leggen bij kinderen die vermoord zijn door de overheid volgens hem....). Dat hij een andere mening heeft is oke. Maar t nare is hij predikt t en als je er niets van moet hebben ben je gehersenspoeld. Zegt iemand die denkt dat Beatrix baby's vermoord en hun bloed drinkt... tja.


    Treurige is ook dat jouw vriendin de vruchten plukt van iedereen die wel gevaccineerd is. Maar goed, ik ken dat soort types... als door hogere vaccinatiegraad besmettingen dalen etcn dan is t natuurlijk gemanipuleerd die cijfers ;)

    En gewoon lekker nemen die 2e prik! Jij laat je man ook gewoon geloven toch? Waarom vindt hij dat hij jou mag beperken in wat jij belangrijk vind?
     
    GossipGirlxoxo, Kraamzuster en Syane vinden dit leuk.
  8. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wat een lastige situatie zeg!
    Dat er mensen zijn die een heel andere kijk op vaccineren hebben, prima. Daar heb ik dan respect voor. Maar ik verwacht ook wederzijds respect als ik er wel voor kies.
    Om dan in deze discussie te belanden in je eigen relatie, wat heftig. Dat is toch een groot iets dat in ieder geval op dit moment tussen jullie in staat. Ik ben vooral heel erg benieuwd of en hoe je daar weer uit komt. Je kunt je niet ont-vaccineren.
    Zoals @amdaa zegt: dit is niet je eerste vaccinatie ooit? Kan hij dit dan ook naast zich neerleggen?
     
  9. Kraamzuster

    Kraamzuster Actief lid

    21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Klopt. Ik heb meerdere vaccinaties gehaald voor mijn werk. Ook kinkhoest en hepatitis B. Maar toen was hij niet zo bezig met dit geloof. Dit is sinds de laatste jaren pas gekomen toen hij weer een "verloren" familielid had gevonden. Toen is hij gaan geloven. Helemaal prima..... maar laat mij dan ook in mijn waarde.

    Plus in combinatie met de "anti-vaccin" mensen om ons heen die hem allerlei video's sturen met "zogenaamd bewijs" dat het echt niet deugt.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Heb je dat ook gezegd? Dat hij mag geloven vsn jou zoals hij wil, maar dat hij jou ook in je waarde moet laten om waar jij in geloofd?

    (Ben toch wel heel blij dat ik maar 1 complotdenkee in mn kring heb... al irritant genoeg. Die blokkeer ik gewoon)
     
    Kraamzuster en Syane vinden dit leuk.
  11. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben zelf ook (nog) geen voorstander van het vaccin maar als mijn moeder /vriend/vriendin wie dan ook zich wel wil laten vaccineren wie ben ik dan om dat tegen te houden?Hun goed recht toch?Als je zelf achter je keuze staat dan is het goed.De reactie van je man vind ik echt enorm overdreven,laat hij zich niet teveel beinvloeden door zijn nieuwe geloof?En door zijn vrienden die filmpjes sturen?Zit hier niet meer achter bij hem?Hij zou je keuze moeten respecteren ,net als dat jij zijn keuze voor dit geloof respecteerd/accepteerd .Hoe dacht hij over vaccineren voordat hij zo gelovig werd?De reactie van je vriendin kan ook niet ,ze zou niet lang meer mijn vriendin zijn eerlijk gezegd...
    Je werkt in de zorg, je staat achter het vaccin dus "gewoon" voor de 2e prik gaan hoor.
     
    Chillin, Mapje, Kraamzuster en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.396
    10.594
    113
    En met de reacties van de anderen hier.
    Wat rot voor jou dat je man zich zo uit. Die vriendin zou ik lekker gewoon laten en daar verder weinig energie meer insteken. Wat heb je aan zulke contacten? Mij zou dit veel energie kosten en daarom zou ik het contact met die vriendin op een laag pitje zetten.
    Je man is weer een ander verhaal. Goed plan wat iemand hierboven zegt om tegen hem te zeggen dat jij hem ook vrij laat in zijn keuzes en geloof.
    Heel veel sterkte want het is echt vervelend.
     
    Kraamzuster en Saartje33 vinden dit leuk.
  13. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.477
    5.135
    113
    Vrouw
    Ik zou het tegen die vriendin gewoon af doen met; het is mijn lichaam, jij hebt er geen last van dat ik me laat vaccineren.

    met je man is toch anders. Vervelend dat hij jou niet in je waarde laat terwijl jij dat blijkbaar wel hebt gedaan aangaande zijn geloof dat sterker geworden is. Vind dat zelf maar akelig...
     
    Kraamzuster vindt dit leuk.
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Dit is wel heel erg naar zeg! Mijn man laat zich vaccineren, ik niet.. en voor ons maakt het verder ook niet uit, wel of niet.
    Maar wat naar dat hij je nu compleet negeert. Ik vind dat erg ver gaan :( en een gesprek aangaan? Of lukt dat niet?
     
    Mapje en Kraamzuster vinden dit leuk.
  15. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.935
    3.117
    113
    Ik zou het een behoorlijke afknapper vinden als mijn man ( die ik, onder andere, zo leuk vind vanwege zijn intelligentie) ineens allerlei vage complottheorieën zou gaan geloven en daarnaar zou handelen. Als hij ineens geen vertrouwen meer zou hebben in (medische) wetenschap.

    Heel eerlijk, het zou voor mij een breekpunt kunnen zijn.
     
    Zuul, Maslov, Magnolia29 en 9 anderen vinden dit leuk.
  16. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Het is moeilijk om na te leven met je man maar ik zou aanraden het niet meer over vaccineren te hebben. Ook niet met je vriendin.

    Het is heel pijnlijk dat in deze tijd jouw mening niet wordt gerespecteerd.
    Ik weet niet welk vaccin je hebt gehad maar bescherming neemt toe bij tweede vaccinatie. Daarom zou ik het aanraden.

    Sarcastische opmerkingen naar mensen zou ik persoonlijk niet doen, dit zet de discussie alleen maar op scherp.

    Agree to disagree.

    Helaas komt dit herkenbaar voor, wat er nu gebeurt is voor sommige mensen zo moeilijk te bevatten dat ze redenen zoeken in geloof of gedachtengoed. Ik kan het wel begrijpen maar soms raakt de inhoud zoek.
    Blijf dus weg uit die discussie als het geen zin heeft. Liefs!
     
    Kraamzuster en Saartje33 vinden dit leuk.
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oef, wat naar dat je man zo respectloos erover doet. Dat hij zelf geen vaccin wil is zijn keuze, jij accepteert dat zoals ik het lees - hij moet jouw keuze ook gewoon respecteren ipv zijn geloof aan jou op te dringen en jullie als 2 verschillende groepen te zien... Maar ja, hoe maak je hem dat duidelijk? ... Lijkt me echt heel er moeilijk, deze situatie :(
     
    Kraamzuster vindt dit leuk.
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb een zwager die ik altijd zag als zeer intelligent, maar hij is nu - al meerdere jaren, ruim voor corona - heel religieus geworden en daarbij echt anti-vaccinatie. Niks tegen religie overigens, maar waar we eerder spraken over bv evolutie en ook interessante discussies konden hebben over mijn vakgebied (dat gaat zeg maar heel ver terug, ruim voor het jaar 0 ;) ), is hij nu zelf anti-evolutietheorie. En daarbij komt nu dus ook heel sterk zijn anti-vaccinatie-ideologie. Wil je geen vaccin? Prima! Maar met droge ogen beweren dat we een chip krijgen ingespoten, dat corona ‘gewoon een griepje’ is en daarmee een excuus om dus iedereen te implanteren met chips... Ik haak totaal af, en ben blij dat het mijn zwager is en niet mijn man.
     
  19. Kraamzuster

    Kraamzuster Actief lid

    21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Als ik me kon ont-vaccineren had ik het maar gedaan.
    Op dat moment dacht ik ook precies hetzelfde. Ik vond het een grote afknapper toen hij er zo op reageerde. En vraag me soms af of ik er wel nog energie in moet steken. Maarja we hebben ook kinderen, en daarom ben ik voorzichtiger met keuzes maken op dit vlak. Ik word er in ieder geval niet gelukkiger op.
     
    Elsss vindt dit leuk.
  20. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    Het lijkt me vreselijk dat hij eerst zegt prima je moet het zelf weten, en nu ineens zo doet. Had hem vooraf dan de ballen gegeven om z’n mening er eerlijk over te geven ipv nu achteraf.

    Ik ben zelf echt wel tegen het vaccin, maar dan vooral om hoe het nu word gebruikt. Het is in mega rap tempo ontwikkeld en momenteel, terwijl het nog in de onderzoeksfase zit (het is feitelijk nog steeds een medicijnonderzoek waar je geheel vrijwillig aan mee mag doen) word het je eigenlijk door je strot gedrukt en de media doet er aan mee. Daarom voelt het bij mij gewoon totaal niet lekker om me te laten vaccineren (en al helemaal niet omdat ik zwanger ben).

    Mensen in mijn omgeving moeten het ook allemaal zelf weten, mijn ouders kregen ook een oproep, en het enige wat ik tegen ze gezegd heb is dat ik absoluut niet wil omwille van hun eigen veiligheid dat ze gevaccineerd gingen worden met AstraZeneca. Dat juist om alle gedoe omtrent dat middel. Mensen kregen bloedstollingen terwijl ze juist en tekort aan bloedplaatjes hadden (trombose krijg je vaak wanneer je teveel hebt), en ineens werd de naam van het middel ook veranderd. Toen kreeg ik echt zo’n doofpot gevoel. Ze waren ook blij dat ik dat zei want eigenlijk voelden ze zich ook niet goed bij AZ en uiteindelijk zijn ze met Pfizer gevaccineerd.
     
    MariekeRox, Liliane92, Mapje en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina