Disneyland met peuter van net 2

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sage86, 19 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sage86

    Sage86 Actief lid

    4 jul 2014
    274
    37
    28
    Hoi!

    Mijn man wordt bijna 40 en we zaten eraan te denken om dit misschien met z'n 3tjes in Disneyland te gaan vieren.
    Onze dochter is rond die periode dan net 2 geworden . Is dit te doen of raden jullie het af?
    Hoor graag alle voors en tegens!
     
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ja hoor, prima te doen. Hier ook gedaan toen ze 2 waren. Tussendoor sliepen ze in de wagen.
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het kan prima :) . Maar het is natuurlijk wél zo dat je telkens alleen in de attracties gaat waar je kindje niet in kan. Toen wij het deden was er nog een koppel bij ;) . De ene keer een koppel met ook een kindje, de andere keer zonder. Beiden was erg leuk.

    Overigens; als je het niet erg vind om alleen in de attractie te gaan; de babyswitch is ideaal. Dan hoeft maar 1 van beiden in de wachtrij en als diegene dan uit de attractie is, mag de andere via de wachtrij gelijk vooraan aansluiten.
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Ik zou het zelf niet doen. Het kind weet er niks van en elke keer alleen in een attractie is niet leuk.

    Mochten jullie dat niet erg vinden moet je dat doen.

    Overigens zou onze knul op die leeftijd echt zeer moeilijk in slaap vallen omdat hij toen al overal bij wou zijn en niks missen.
     
    trulyhappy en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  5. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Wij hebben het gedaan met peuter van 2,5
    Maar wel
    Met een ander gezin
    Zodat we ook samen of met een ander de achtbanen in konden

    Anders is een dagje efteling beter te doen
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Het is vast te doen, maar is het leuk. Ik vind het dan niet leuk dat je nergens samen in kan. Als je inderdaad met een ander stel kunt gaan dan zou je het kunnen doen, anders zou ik een mooi hotel boeken of een luxe huisje in landal/ centerparcs leuker vinden. Ik heb een zoon van 7 en van 2, wij zouden echt voor die van 7 zoiets boeken, die van 2 hobbelt dan wel mee, maar is net zo blij met een middagje speeltuin.
     
  7. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Wij zijn 2 weken geleden geweest. Behalve in de achtbanen natuurlijk kon ze overal mee in. Dus helemaal niet overal apart in zoals hierboven staat. Ze heeft haar ogen uitgekeken. Sliep in de draagzak en was aan het eind van de dag helemaal op van alles.

    Het was geweldig en zou het zo weer doen.
     
  8. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Wij deden drie dagen Efteling + hotel met onze bijna twee jarige destijds. Dat was echt heel erg leuk ook toen.
     
  9. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Wij gaan begin maart! Zoals ik op de site kan zien mogen ze eigenlijk zo goed als overal in behalve in de achtbanen. Wij zijn al in meerdere pretparken geweest en Q vind dat altijd geweldig! In Disney mag hij in meer dingen dan bijv. de Efteling. Dus ik zeg doen!
     
    Sage86 vindt dit leuk.
  10. Sage86

    Sage86 Actief lid

    4 jul 2014
    274
    37
    28
    Bedankt voor alle reacties!
    Ik ben een echte schijtbak dus ik durf toch nergens in
    Man is dat dus wel gewend dat hij overal alleen in zou moeten, maar hij zou het geweldig vinden om dingen samen met z'n dochter te gaan doen daar. Dus vooralsnog geen grote bezwaren voor ons terug kunnen lezen
     
    Athina vindt dit leuk.
  11. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Persoonlijk vind ik de attracties super maar voor volwassenen net wat
    Minder spectaculair. De interactie met die Disney figuren is erg leuk, maar kan nu niet. Daarom stel ik het uit voor onze dochter van 4…..
     
  12. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    Ik zou het zelf niet leuk vinden met een 2 jarige. Je man staat dan in de wachtrij en in de tussentijd sta je zelf de hele tijd te wachten tot hij weer klaar is. Dat zou ik persoonlijk echt niet leuk vinden.

    Ik zou dan lekker naar de Efteling gaan of bijv vrienden of ouders meevragen.
     
  13. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Mijn oudste zoon was anderhalf toen hij voor het eerst ging. Hij heeft genoten. Er zijn zoveel attracties waar je samen in kan die rustig zijn. Maar ja ik ben disney gek dus voor mij is het al snel goed als ik daar ben haha
     
    Athina vindt dit leuk.
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Doen! En dan vooruit buiten de vakantie en weekenden om
     
  15. Char1983

    Char1983 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wij hebben al een aantal jaar een jaarkaart van Disneyland Parijs en gingen dus ook al toen onze jongens nog kleiner waren ( nu zijn ze 7 en 10 ) ging prima en ook toen keken ze al hun ogen uit. Alleen al rondlopen daar is al genieten…maar ik ben dan wel een mega Disney fan
     
  16. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Persoonlijk een beetje zonde van het geld op deze leeftijd. Of je moet echt voor jezelf gaan. Voor een kind op die leeftijd zijn hier genoeg leuke parken te vinden.

    Disney is enorm groot en druk. Er zijn ook buiten de vakanties veel wachtrijen. En juist bij het gedeelte met de kinder attracties is het heel druk. Bij bijvoorbeeld de vliegende olifanten (absoluut niet bijzonder) stond standaard 30 minuten en bij het zeer populaire peter pan dagelijks zo een uur.

    Je bent enorm aan het slepen met je kind en alle spullen. Vanwege corona waren of zijn de single rider rijen dicht. Net als de babyswitch.

    Ik zou liever wachten tot ze er zelf wat van meekrijgen en zelf kunnen lopen en naar de wc.

    Als je bijvoorbeeld naar de Efteling gaat loop je heel makkelijk het park in en uit en naar de accomodatie als kind moet slapen of moe is. Bij Disney zijn die afstanden veel groter en moet je door verschillende corona, veiligheids en kaart controles op dit moment.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  17. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Er is 1 punt waarop je qr code gecontroleerd wordt en tevens de veiligheidscheck wordt gedaan. Daarna enkel je ticket scannen bij toegang naar park (gewone of studio). Stelt niet zoveel voor qua gedoe of tijd.
     
  18. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Maar er zijn wel rijen en je moet wachten. Dus best veel gedoe als je met een vermoeide peuter heen en weer moet naar je hotel en het park. Je loopt niet zo "even" in en uit. Maar moet iedere keer door die controles (ik begrijp natuurlijk waarom ze er zijn). En afhankelijk van het hotel met een suttlebus.
     
  19. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Wij hebben 3 dagen lang in het weekend in de vakantie bij geen van de controles langer dan 2 minuten moeten wachten. Ze hebben dat echt super geregeld.

    En je kan ook met je auto naar het park vanuit het hotel. Scheelt wachten en een shuttlebus vol mensen.
     
  20. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Welnee hoe kom je daar nou weer bij, jij bent zo negatief vaak over dit soort dingen en vooral Disney. Wij zijn 2 jaar terug in september geweest, was super rustig. Als je nu heen gaat buiten de weekenden ook super rustig. Peter pan was in de kerstvakantie druk ja, maar buiten de vakanties om valt dat reuze mee.

    Wij zijn in de kerstvakantie geweest en je was zo door de controle punten heen, en het was druk toen.

    Wij zijn heen en weer naar ons hotel gegaan, sequoia lodge. Ik de middag waren wij even op onze kamer. Je bent er zo heen gelopen. Park is redelijk lang open dus eind van de middag heen en je hebt tijd zat. In de ochtend mooi op tijd heen en je pakt al veel attracties.

    Ik denk voor een 2 jarige leuk genoeg, ga lekker in april/ mei ergens. Niet te koud meer hopelijk en niet te druk.en uiteindelijk is Disneyland qua oppervlakte met de Efteling helemaal niet zo groot verschil. Als je bij de Efteling in het loonsche land zit moet je ook een stuk lopen.
     
    Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina