Disneyland topic

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door siriel, 16 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Aangezien het oude Disneyland topic gesloten is, open ik maar een nieuwe. Zijn er hier dames die binnenkort weer naar Disneyland toegaan of net geweest zijn/
    Wij zijn al meerdere malen in Disneyland geweest en in verschillende hotels verbleven van Disneyland.
    Vorig jaar zijn wij in Sequoia Lodge geweest, golden forest, 5 dagen en dat was superleuk.
    Onze oudste dochter is de laatste keer niet met ons mee geweest. dus nu gaan wij met z'n 2en.
    Het plan was om te gaan vliegen, alleen ze heeft de laatste tijd regelmatig last van haar oren gehad dus dat doen we toch maar niet. De rechtstreekse trein rijdt pas vanaf april, en we wilden graag in februari. Dus we gaan met de bus. Altijd gezegd dat ik dat dus nooit ga doen met de bus, maar ach, vooruit;)
    We gaan van vrijdag tm zondag, dat zou ik normaal te kort vinden als je met de bus gaat, maar.... Wij gaan in een speciaal weekend waarbij op zaterdagavond het Walt Disney Studios park geopend is voor dat event (alleen maar Nederlanders) dus dat scheelt weer met wachttijden, en we verblijven in het Disneyland hotel:thumup::thumup: dus dat is ook superleuk!
    Misschien schaffen we wel zo'n speciale pas aan waarbij je altijd fastpass voorrang hebt, maar dit ligt aan de drukte. Voor mij hoeft het niet per se, aangezien we vorig jaar ook echt geluk hebben gehad met de wachttijden en 5 dagen lang veelvuldig in de attracties konden. Maargoed dat zien we nog wel.

    Heeft iemand van jullie wel eens in het Disneyhotel geslapen, was het leuker dan in de andere hotels?
    Zijn de restaurants daar een aanrader? er zit ook een bar volgens mij, is dat nog leuk of bijzonder?
    Iemand nog leuke tips, ondanks dat we zelf natuurlijk ook wel bekend zijn daar, is het altijd leuk om nog leuke tips of ideeën op te doen, ik ben benieuwd!!
     
  2. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Wij zijn met onze kinderen 2x geweest.
    Beide keren 5 dagen in Davy Crocket. Waren toen acties 5 dagen voor de prijs van 3 dagen.
    Eerste keer herfst en tweede keer februari vorig jaar. Toen liepen we er met min 7 en dat was echt niet leuk! Ook al probeerden we ons er goed op te kleden en hebben we het naar ons zin gehad zou ik het niet snel opnieuw doen.

    Eigenlijk wil ik dit jaar graag weer gaan eind april in de meivakantie. Zag vorige week nog een prima aanbieding via de franse en belgische website. Maar helaas zie ik die prijs nu niet meer..dus ben net te laat.
    Wellicht gaan we alsnog maar ik heb wel een grens wat betreft het bedrag wat ik er voor uit wil geven.
     
  3. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Wat leuk wij waren er ook in februari vorig jaar, in de vakantie. Ik vind dat persoonlijk een heerlijke periode, vrij rustige vakantie in vergelijking met de andere vakanties. Het was inderdaad enorm koud nog kouder dan het jaar ervoor. Maar goed warm kleden scheelt een hoop. Ik ben ook echt een koukleum maar veel laagjes aan! En warme thee mee :)
    Hopelijk komt er nog een leuke aanbieding voorbij binnenkort zodat je nog kunt boeken.
     
  4. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.776
    2.676
    113
    Noord-Holland
    Wij gaan in mei weer. Ik heb er nu al zin in alleen nog een lichte angst dat superhelden echt niet zo leuk gaat zijn als pirates/princesses. Maar goed.. dat geeft ruimte om andere attracties eens te bekijken :)

    Heeft iemand wel eens de lunch in inventions met de disney figuren gedaan? Wie zijn daar? Ik kan het niet terugvinden. Gokte op mickey iig maar ook bv prinsessen? Of zitten die echt alleen in ADC?
     
  5. Shy24

    Shy24 Actief lid

    17 sep 2014
    152
    91
    28
    Wij gaan 3 dagen in mei en verblijven Sequoia Lodge. Tweede keer dat we gaan maar laatste keer is alweer vier jaar geleden. Hebben jullie nog tips wat betreft restaurants en is het inderdaad het waard om te lunchen bij inventions?

    Wij hebben 785 euro betaald met ANWB deal voor 2 volwassen en 2 kinderen (3 en 1 jaar). Ik vraag me eigenlijk af of dit normale prijzen zijn? (kan me dit niet herinneren van 4 jaar terug).
     
  6. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Sequioa Lodge is echt heel erg leuk, ben daar nu 2 keer geweest. Afgelopen februari in de voorjaarsvakantie, hebben we daar van maandag tm vrijdag overnacht met 4 personen (3x het volwassen tarief en 1 kind)
    Wij hadden golden forest geboekt, dus ontbijt, hight tea en onbeperkt koffie thee frisdrank etc, wat je ook mee naar je kamer kan nemen, en waren +- 1150 kwijt.
    Het jaar daarvoor zaten we ook van maandag tm vrijdag tijdens de voorjaarsvakantie in Disneyland maar dan in Cheyenne. Toen waren we met dezelfde personen nog geen 700 euro kwijt, maar de jongste viel toen nog in een goedkoper tarief.

    Het is altijd even goed zoeken wat de beste deal is.
     
  7. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Wij slapen nu dus in het Disneyland hotel, Ik was van plan om sowieso wat blikjes drinken mee te nemen voor op de kamer in de koffer of handbagage. Dat zal toch geen probleem zijn? Weet eigenlijk niet hoe het daar is qua controle.
     
  8. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.118
    4.333
    113
    Home
    ik wil dit jaar gaan met 3 kinderen
    ik wil het liefst zo rond december gaan maar twijfel of het wel leuk is in de kou..
    davy crocket lijkt me het fijnste met de kids maar vind het wel prijzig dus zoek nog even naar een goede deal
     
  9. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Tegen de kou kan je je wel goed kleden hoor, ik ben nog nooit in Davy crocket geweest en zou daar ook nooit voor kiezen. Dat zelf heen en weer rijden met de auto lijkt me echt verschrikkelijk. Sequoia lodge heeft ook mooie ruime kamers, en je wandelt zo even terug naar het hotel wanneer je wilt opwarmen of even wil uitrusten. Dat doe je niet snel als je eerst helemaal naar de auto moet, dan weer terugrijden etc.
     
  10. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Wij gaan in de herfstvakantie, we gaan naar Davey Crocket. Heerlijk om daar een huisje heb als rustpunt. Ook een zwemparadijs voor de afwisseling. Superleuk!
    Heb je aan drie dagen genoeg om twee parken te bekijken?
     
  11. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Goed gebruik maken van de vroege toegang als dat ook geld voor Davey Crocket, even de app downloaden voor de actuele wachttijden, dat is altijd makkelijk.
    Mijn voorkeur heeft maandag tm vrijdag, heerlijk als je gewoon echt alle tijd hebt, Maar zoals nu met dochter alleen gaan we 3 dagen.
    Als je voor het eerst gaat heb je ook wel echt 3 dagen nodig als je echt alles wilt zien.:thumup:
     
    Youtan vindt dit leuk.
  12. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Lunch zijn geen characters. Brunch wel die heeft elke keer een ander thema.
     
  13. buddy

    buddy Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Wij willen volgend jaar februari weer gaan. Hebben we vorig jaar ook gedaan en beviel ons best goed. Qua drukte goed te doen. Nu willen we graag een suite boeken waar je ook vip fastpassen er bij krijgt. Weet iemand bij welke hotels dit is en of je op een andere manier aan zo'n vip fastpass kan komen??
     
  14. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    #14 siriel, 17 jan 2019
    Laatst bewerkt: 17 jan 2019
    Bij de golden forest afdeling van sequoia lodge krijg je 1 fastpass per persoon per dag.
    Maar tegenwoordig kan je ook een pas kopen voor 1 dag met voorrang op een aantal of alle fastpass attracties

    https://www.disneylandparis.com/nl-nl/fastpass?ecid=SEM_IP_S_4469596408-m-57918222410-312614103822-317065346637-Broad&mkwid=bcwb10ZS&gclid=Cj0KCQiA7IDiBRCLARIsABIPohhUmS4lSxKtGlR0CGWNKEg2dz93o3nw3-i7ymRi3z0N0HGXEh6U8d4aAlfgEALw_wcB
     
  15. Shy24

    Shy24 Actief lid

    17 sep 2014
    152
    91
    28
    Bedankt!
     
  16. Shy24

    Shy24 Actief lid

    17 sep 2014
    152
    91
    28
    Goed om te horen dat Sequoia Lodge beviel.
     
  17. sara1988

    sara1988 Bekend lid

    3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Wij gaan in mei 3 dagen, met eigen auto.
    Iemand nog tips met weg rij tijden met de kinderen?
    Zit ook te kijken voor de trein maar de terug reis tijden zijn niet gunstig en 3x overstappen..
     
  18. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Vanaf 1 april rijdt de trein rechtstreeks toch? Die stopt op het station bij Disneyland. 2 x per dag
     
  19. sara1988

    sara1988 Bekend lid

    3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ja klopt voor gekeken maar de trein gaat terug om 12.00 uur of 20.00 uur, 1e trein terug vind ik zonde van de dag en de 2e trein dan zou ik pas 01.30 uur thuis zijn, je komt dan 00.00 uur aan in Amsterdam en dan nog naar huis rijden
     
  20. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    #20 siriel, 18 jan 2019
    Laatst bewerkt: 18 jan 2019
    Misschien is het nog een optie om na je derde dag in het park een nacht te overnachten zonder dat je kaarten voor de volgende dag voor het park erbij boekt. En dat je dan de trein van 12 uur terug neemt.
    Wij gingen vorig jaar van maandag TM vrijdag naar sequoia lodge maar wilden die maandag de dag fit starten in de parken. Wij zijn toen op zondag aangekomen en sliepen van zondag op maandag in santa fe, goedkoopste hotel. Nog geen 40 euro voor een 4 persoons kamer. We konden het park niet in, maar de village natuurlijk wel. Misschien kan je daar je laatste nacht verblijven, en begin je uitgerust aan de terug reis.

    Ik wil de aankomst dag ook altijd volledig benutten dus als we gaan rijden op de dag zelf, dan rijden wij vaak om 2 uur snachts weg. Vanuit Gelderland en checken dan in bij het hotel en lopen vaak nog voor 10 uur het park in.
     

Deel Deze Pagina