"Do" and "don't" na de terugplaatsing

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Annalise74, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ladies,

Binnenkort gaan wij eindelijk beginnen met onze ICSI behandeling.
    Nu willen we het natuurlijk zo goed mogelijk doen allemaal, dus ik vroeg me af, wie heeft er tips wat te doen na de terugplaatsing?

En daarbij denk ik aan: natuurlijk niet roken en drinken, misschien bepaalde dingen wel of niet eten, wel of niet sporten, wel of niet vrijen, en natuurlijk wat doen jullie om die 2 verschrikkelijke wachtweken zo snel mogelijk voorbij te laten gaan....

Ik ben benieuwd....

2. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Eerst hopen dat er bevruchting plaatsvindt natuurlijk ;)....

Wij hebben in elk geval alvast een lang weekend weg gepland midden in de wachtweken. Even lekker chillen na al dat spuiten enzo.

3. waarschuwing: volgende tips zijn geen feitelijke do's en don'ts :)

don'ts:

- in bad gaan
    - seks hebben
    - zwemmen
    - diepwaterduiken
    - kattenbak verschonen
    - roken/drugs
    - drinken
    - stress

do's:

- veel fruit eten
    - veel drinken
    - rust nemen

ik heb na de terugplaatsing écht stress gehad en ik was bang dat het daardoor niet goed was gegaan. gelukkig viel dat dus mee!

wat je kan doen om de tijd zo snel mogelijk voorbij te laten gaan:
    probeer als je je goed voelt je dagen vol te plannen (en je testdag vrij te houden) dan vergeet je het een beetje.

dat er te veel mee bezig zijn nadelig werkt vind ik onzin. ik ben er zo ontzettend veel mee bezig geweest, maar het heeft niet negatief uitgewerkt. ik ben wel begonnen met gelijk gezond te leven, en ook de extra pijnstilling die ik had gekregen voor na de punctie heb ik niet meer ingenomen.

heb je er wat aan? ;)

4. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Wat de ivf arts tegen mij zei na de terugplaatsing vond ik wel prettig...
    Hij zei dat ik alles mocht doen, ook vrijen, in bad en sporten enzo, maar als ik me er niet fijn bij voelde moest ik het zeker niet doen...
    Als ik dan negatief zou testen zou ik mezelf niet de schuld gaan geven namelijk....

Liefs Alice

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb in de brochures gelezen dat de eerste 6 dagen vrijen wordt afgeraden, verder dat je wel mag sporten maar liefst wandelen of yoga oid, dus niet een super aerobics les omdat je lichaam ook tijd nodig heeft op te herstellen omdat je eierstokken wel een opdonder hebben gehad en idd niet in bad gaan en geen kruiken gebruiken, dit juist wel weer voor de punctie. Je ziet ik ben er ook mee bezig :D

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Over seks zijn alle ziekenhuizen anders gestemd. De een raadt het aan en de ander raadt het af.
    Bij mij hetzelfde als bij Lieselot:
    Doe waar je zin in hebt en laat vooral dat waar je je niet goed bij voelt.
    Ik denk dat dat ook het belangrijkste is!
    Als jij in bad gaan (bijv.) niet zo'n gerust idee vindt, doe het dan niet.
    Al mag het wel..als het niet goed voelt, niet doen.

Ik heb geen bijzondere dingen gedaan of gelaten, uiteraard veel stress gehad maar toch zwanger!

Probeer er wat neutraal mee om te gaan!

Succes,
    Elmo

Deel Deze Pagina