Goede nachtrust dronk ik ook altijd! Ik weet niet waarom, maar ben echt een beetje bang om te eten en te drinken. Ik eet alleen een boterham of beschuitje met ei, jam of kaas. En kwa avond eten groente vlees en aardappels. Kwa drinken alleen maar water, cola met water en soms een glaasje melk. Verder wil ik weer wat meer yoghurt eten. Fruit eet ik als ik zin heb, meestal wel 1 of 2 stuks per dag sowieso. (soms ook wel meer, hangt van mn bui af..)
salami uit de winkel is niet gemaakt van rauw vlees en mag je gewoon hebben (alleen niet de ambachtelijke)... enige nadeel is het zoutgehalte, maar zolang je geen hoge bloeddruk hebt en/of veel vocht vasthoudt mag het gewoon
tijdens ze zwangerschap moet je gewoon eten waar jij je goed bij voelt, en vooral waar je zin in hebt... Ik vind carpaccio erg lekker en at dat wekelijks (uit de supermarkt) op een Italiaanse bol... nu heb ik mezelf besloten met maximaal 1 keer in de maand te verwennen om het "risico" zo klein mogelijk te houden...
Joh, je mag echt veel dingen eten en drinken hoor, ik begrijp je angst voor eten en drinken niet echt... of je heb je misschien een achtergrond met boulimia of anorexia? Dat je daarom bang bent om te eten? Wanneer je gewoon de lijst van het voedingscentrum aanhoudt dan zit je echt op de goede weg.
Ja het ligt ook aan mij. Maar wil het graag goed doen. En dat betekend ook zo goed mogelijk eten. En dat betekend niet naar mijn idee dat je dan toch maar risico moet nemen, want t overkomt je toch niet. Wat betreft de lijst van het voedingscentrum, ik denk dat die lijst vooral bedoeld is voor mensen die niet zo heel bewust eten en drinken. Gewoon een doorsnee persoon. Mensen die bij de bioshop komen, en spirulina en dergelijke als dagelijkse standaard kost beschouwen eten nu eenmaal andere dingen dan een doorsnee persoon. Ik gebruik bijna nooit medicijnen, los alles op met kruiden en bessen en dat soort dingen. Het is natuurlijk goed om de chemie buiten je lichaam te houden, maar ik zou het wel heel fijn vinden om te weten welke niet-chemische dingen toch ook schade kunnen veroorzaken. Als het mij kan genezen, dan kan het mij toch zeker ook vernietigen?.... Beetje overdreven misschien, maar je snapt mn punt.
Zolang je geen rood vlees eet, rauwmelkse kazen, geen rauw e Dat doe je het al goed hoor... (Het zit gewoon in je hoofd) Eet en drink gewoon normaal.. Al die kruiden waar jij t over heb zijn schadelijk als je er KILO's van op eet... Als al die dingen schadelijk waren geweest dan zou dat echt wel algemeen bekend zijn enzo en tussen de standaard regels staab Overdrijven is ook een vak..
ik denk dat als je alles gaat opzoeken van wat wel en niet mag en je er dus teveel mee bezig bent je snel stres krijgt, die stress kan meer kwaad dat een hapje vandit of dat "ooo jeee ik heb dat gegeten en die ene website raar dit af" dan ben je te erg bezig wat ook niet goed is voor de baby ik ben niet zo goed in uitleggen maar jullie snappen wel wat ik bedoel