Dochter 16 maanden wil niks drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door spannend123, 26 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spannend123

    31 okt 2013
    71
    60
    18
    De titel zegt het al, onze dochter van 16 maanden drinkt niks anders dan melk uit een fles..

    We zijn al zo lang bezig om haar uit andere bekers te leren drinken en dat zonder resultaat. Ze kan het niet, wil het niet, duwt het weg, draait haar hoofd weg..

    Gek genoeg lust ze veel wel, we geven het soms maar met een lepel, dan gaat het er wel in, en dus een paar keer per dag dan maar die fles melk zodat ze wel iets vocht binnen krijgt.. probleem is een dag op de opvang, daar drinkt ze ook de melk niet.. een hele dag zonder drinken, dat kan toch niet?

    Iemand tips? Rietjesbeker snapt ze nog niet..
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Melk aanlengen?

    En stug blijven dooroefenen. Een gewone beker moet met 16 maand ook al behoorlijk lukken.
    Met t mooie weer lekker veel buiten oefenen met water.
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Heel slecht idee maar ‘omkopen’/ verleiden.... iets in je eigen beker wat ze vast super lekker zou vinden zoals limonade, sapje, of ijsthee?
    Misschien wil ze wel uit jouw beker? Of slokje en dan een hapje van iets...

    je kunt ook een beker laten ‘slingeren’ in de kamer. Een beker die niet lekt zeg maar. En ze zal vast eens nieuwsgierig worden wat dat voor ding is en proberen wat je er mee kan.
    En lust ze ijs? Kan je natuurlijk alle smaken geven die je wilt zoals fruit als ze dat lust.
    veel geduld verder.
    Lastig hoor. Zeker op de opvang. Hopelijk pakt ze het snel op.
     
  4. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    En water uit een fles? Onze zoon is daarmee begonnen en drinkt nu uit rietjesbeker en open beker water. Onze dochter koon het pas ruim na de 1.5 en die dronk dus echt geen water maar een klein drupje limonade erin en dan dronk ze het zo weg
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    mijn dochter drinkt als sinds ze 9 maanden is misschien zelfs jonger uit een rietjesbeker van nuby
    gewoon blijven aanbieden
    je hebt ook nog de andere variant van nuby misschien werkt dat wel?
    of samen een leuke drinkbeker kopen?
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Lust ze yoghurtdrink? Ik had al een rietjesbeker maar die snapte die van ons ook niet. Toen zat ik ineens om t hand en heb gewoon pakje yoghurtdrink gepakt, rietje er in gestoken en heel zachtjes knijpen, toen ze dat doorhad iets minder hard knijpen zodat ze meer moeite moest doen en toen dat lukte als de sodemieter dr rietjesbeker er voor in de plaats gedaan terwijl ze afgeleid was op iets op de tv. En hoppa, dronk uit een rietjesbeker.

    Open neusbeker (met zo'n uitsparing) ging niet goed, die 360 beker nog een groter drama, tuitbekers wilde ze ook niet aan (en ik ook niet), normale open beker ook niet. Rietjesbeker heeft ze nu nog steeds, ze kan prima met een open beker drinken hoor maar tis wachten op t donderjagen en dan zit er weer een hand in en smeert ze zichzelf of de tafel in, vinden ze op de kdv ook zo leuk (schorem).

    Flesje water gaat hier ook prima, die van de lidl (is met een kleine opening, maar geen bidon dop) is prima, saskia is t merk geloof ik.

    Hele dag niet drinken is nie goed, vocht uit fruit en etenswaren telt wel mee (ook een banaan telt per gram als ml mee) maar met dit weer is dat wat magertjes.
     
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Bij beide kinderen ben ik begonnen met een pakje drinken. Ik heb de waterfruit variant van Wicky gekocht. Eerst een beetje in het pakje knijpen en vervolgens ging het zuigen vrij vlot. Een rietjes beker zuigt een stukje zwaarder, dus zou het eerst met een pakje proberen omdat je er ook in kan knijpen.
     

Deel Deze Pagina