Dochter 5 jaar in het ziekenhuis

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roderoosjes, 24 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    Soms moet je even dingen van je afschrijven. Zo ook ik met mijn verhaal.

    Laat ik bij het begin beginnen. Ongeveer een maand geleden, in de herfstvakantie, kreeg mijn dochter van toen bijna 5 roodvonk. Slap, weinig eetlust, keelpijn, hoofdpijn en de zeer herkenbare aarbeientong. Ze is toen ook afgevallen en moest er echt even van bijkomen. De week erna was ze jarig en kreeg ze krentenbaard. Later begreep ik dat het dezelfde bacterie is al de roodvonk.
    Gelukkig had ik al zalf in huis dus gelijk gaan smeren. Ondertussen herstelde ze van de roodvonk en mocht weer naar school.

    Op de dinsdag werd ik door school gebeld dat ze had gespuugd en niet lekker was. Dus haar weer opgehaald van school. De week thuis gehouden want de week erna zou ze geopereerd worden aan haar amandelen. Ze had last van chronisch ontstoken amandelen dus was echt nodig.

    Haar energie kwam terug en ze werd weer vrolijk en blij. De operatie kon doorgaan.

    Op 6 november is ze geopereerd. Ze had joekels van amandelen zei de arts dus goed dat ze eruit waren. Daarna nog 1,5 week thuis gehouden om bij de komen.

    Vorige week maandag had ze studiedag dus hoefde niet naar school. Op dinsdag en woensdag gewoon naar school geweest en dat ging goed.
    Woensdagavond werd ze niet lekker en klaagde wat over pijn in haar nek.
    's Avonds kreeg ze een aanval van pijn van haar borstkas. Gillen en kronkelen van de pijn. Wij dachten nog aan verkrampte spieren, dus haar lekker in bad gedaan en daarna is ze weer gaan slapen.
    's Nachts kreeg ze weer een aanval van pijn en had er ook koorts bij. De huisartsenpost gebeld en we moesten langskomen. Conclusie: waarschijnlijk een longontsteking maar hou haar in de gaten. Voor het weekend controle bij eigen huisarts.
    De rest van de dag ging goed.

    Vrijdagochtend weer pijn en koorts. Naar de huisarts, daar besloten om bloed af te nemen voor ontstekingsbeeld. Ook omdat ze al meerdere dingen in korte tijd had gehad.
    's Middags terug gebeld door de huisarts dat haar waarden toch best hoog waren. Ondertussen zat ze al op de antibiotica dus was de verwachting dat het beter zou gaan.
    De huisarts had al met de kinderarts overlegd want die vertrouwde het niet. We moesten terug komen om haar lever en milt te laten voelen. Als die vergroot waren moesten we direct naar het ziekenhuis, anders maandag op een spoedplek bij de kinderarts.
    Gelukkig geen grote milt of lever dus mochten het afwachten. Wel heel duidelijk meegekregen dat als we het niet zouden vertrouwen of als ze zou verslechteren we gelijk de huisartsenpost moesten bellen en dat er dan overleg moest zijn met de kinderarts. De huisarts had ook een overdracht naar de huisartsenpost geschreven.

    Zaterdag nacht rond 2 uur kreeg ze weer pijn en koorts. Dus de huisartsenpost gebeld en moesten gelijk langskomen. Daar aangekomen is ze nagekeken door een arts, urine is nagekeken (was 2 dagen daarvoor ook al nagekeken) en er werd gezegd dat deze klachten bij de infectie hoorden. Overleg was alleen nodig als ze zou worden opgenomen maar dat was niet nodig en we werder weer naar huis gestuurd. Bij verslechtering weer aan de bel trekken. Ik heb de overdracht van de huisarts nog genoemd maar dat waren volgens deze arts alleen maar de standaard "waarschuwingen". Ik ben weer naar huis gegaan en daar leek ze iets op te knappen.

    's Middags ben ik even met mijn schoonzus weggeweest en bij thuiskomst zat er een hoopje ellende op de bank. Boven de 39 graden koorts. Kon niet meer voor of achteruit van de pijn in haar borstkas en was slap en lusteloos. Dus direct de huisartsenpost weer gebeld en moesten weer direct komen.
    Daar aangekomen werd er gezegd dat ze deze keer wel gelijk en goed geholpen werd.
    Er kwam een huisarts die mij en mijn dochter gelijk meenam naar de spoedeisende hulp. Daar werden we overgedragen aan de kinderarts en is ze de molen ingegaan. Met het lichamelijk onderzoek kwam inderdaad een longontsteking naar voren. Voor alle zekerheid ook een röntgenfoto gemaakt en daaruit bleek dat ze vocht tussen haar long en borstkas had. En grote kans op een pleuritis (ontsteking van het borstvlies)
    Echo gemaakt en de diagnose werd duidelijk bevestigd. We moesten gelijk blijven, ze is met spoed opgenomen voor antibiotica via infuus en moet zeker nog een aantal dagen blijven. We hopen nu dat het snel beter gaat en dat de antibiotica aanslaat. Dan kan ze hopelijk in de loop van de week naar huis.

    We zijn best geschrokken. Gelukkig gaat het nu beter. De antibiotica lijkt aan te slaan maar wil nog niet te vroeg juichen.

    Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het ergens opschrijven.
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.950
    8.762
    113
    Wat een nare weken hebben jullie gehad, heel veel beterschap
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.999
    25.441
    113
    Heftig zeg! Arme meid, zoveel ziek en beroerd :(
    Hopelijk gaat ze zich snel beter voelen! Beterschap!
     
  4. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Jeetje wat heftig!! Snap dat je dat even kwijt wilt. Zie je al wat verbetering of nog niet? Word je fijn opgevangen in 't ZH? Sterkte hoor, hopelijk knapt ze snel goed op!!
     
  5. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ah sterkte hoor! Je kleine moppie! Dat wil je helemaal niet! Mag je bij haar blijven?
     
  6. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Ach wat veel in zo'n korte tijd. Heftig hoor. Hopelijk knapt ze snel wat op. Beterschap gewenst
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Wat sneu :( arme meid en arme jullie! Hopelijk knapt ze snel op! Sterkte
     
  8. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Wat sneu! Hopelijk krabbelt ze weer op.

    Zelf dit jaar ook Longpleurites gehad. En dat zijn echt heftige pijnen! Heel veel beterschap voor je dochter. Het is inderdaad niet niks.
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Heel veel beterschap voor je dochter! En een grote knuffel voor jou ook, het is niet niets je kind zo ziek te zien!
     
  10. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.509
    113
    Vrouw
    Oei wat spannend voor jullie! Vervelend om je kindje zo ziek te zien. Hopelijk knapt ze nu snel op!
     
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.950
    8.762
    113
    Hoe gaat het vandaag met haar?
     
  12. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Beterschap, wat een ellende allemaal. Hopelijk knapt ze snel volledig op!
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Heel veel beterschap voor jullie meisje.
    En sterkte! ❤
     
  14. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.592
    3.973
    113
    Ahhh, beterschap voor je dochter. En wat een hoop ellende zo achter elkaar. Goed van je om het van je af te schrijven. Dat kan soms even opluchten!
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Beterschap! Heftig je kind zo ziek in het ZH. Sterkte.
     
  16. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    Dank jullie wel lieve meiden. De arts is vanmorgen geweest en hij ziet zeker wel verbetering. Alleen moet ze zeker nog wel een aantal dagen aan het infuus en de antibiotica blijven. Morgen of overmorgen wordt er nogmaals een echo gemaakt en dan weten we meer waarschijnlijk. Ze is nu wel uit de isolatie en verhuisd naar een andere kamer.
     
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat naar joh :( Hopelijk knapt ze met het antibiotica-infuus snel op! Veel sterkte en beterschap!
     
  18. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Wat een heftige weken, arm meisje! Veel beterschap en hopelijk snel weer lekker thuis!
     
  19. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ahh wat een pech zeg, heel veel sterkte!
    Hopelijk knapt ze snel op.
     
  20. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Heftig hoor! Hopelijk knapt ze snel op en voelt ze zich weer beter.
    Sterkte!
     

Deel Deze Pagina