dochter 6 maanden en opnieuw zwanger

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama van Dilara, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Dilara

    Mama van Dilara Actief lid

    10 sep 2012
    102
    0
    0
    Schiedam
    Mijn dochtertje is bijna 6 maanden, hoewel ik weken na de bevalling riep dat ik het nooit meer over zou doen ben ik nu opnieuw zwanger.

    Toen mijn dochtertje 3 maanden was wilde ik ineens nog een kindje, nu ben ik een week overtijd en breekt het zweet me uit.

    Hoe zwaar gaat dit worden straks met 2 kleintjes? Wie heeft hier ervaring mee en kan mij een beetje moed inspreken?
     
  2. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik heb er geen ervaring mee, maar van harte gefeliciteerd! Het gaat vast helemaal goedkomen, de eerste maanden zullen zeker zwaar zijn maar als je eenmaal in een ritme komt, gaat alles hopelijk op rolletjes lopen! Probeer je er niet bij voorbaat al druk om te maken, en zorg dat je goed bent voorbereid als je tweede geboren wordt, wat extra hulp betreft.

    Wel leuk dat ze echt samen op zullen groeien...
     
  3. miss geul

    miss geul Fanatiek lid

    26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik heb er geen ervaring mee maar gefeliciteerd en wat ik tegen alle nieuwe mama's uit mijn omgeving zeg verwacht niet dat je huis spik en span is, je kind alle aandacht kan krijgen en je full time kan werken ergens moet je eens tap terug doen.

    veel succes en het komt vast allemaal goed
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.335
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier een 'lotgenoot', al is het bij ons iets anders gegaan. Onze dochter hebben wij gekregen via IVF. Omdat we niet wisten hoe lang het zou duren voor er een tweede zou komen (of dat er uberhaupt een tweede zou komen) zijn wij met 7 maanden begonnen met terugplaatsing van een cryo. Wie had kunnen denken dat de eerste terugplaatsing gelijk raak zou zijn?!!!! Over de eerste hebben we namelijk bijna 4 jaar gedaan.
    We zijn super-blij (dat wil ik er wel even bijzeggen!), maar ik krijg het ook wel een beetje warm als ik denk aan straks twee van die kleintjes in huis... Pfffff!
    Toch is dat voor later zorg. En ik probeer dan ook volop te genieten van dit tweede wondertje. Al is dat soms ook lastig met zo'n kleine dondersteen, die op het ogenblik overal op en onder wil klimmen...
     
  5. blauwespeen

    blauwespeen Fanatiek lid

    20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ga eerst maar een test halen! :D danweet je pas zeker. Hier ook een keer een week overtijd geweest. Ik baalde dat de test wit bleef.

    Nu inmiddels gelukkig en zwanger. Bij ons zal er 16 mnd verschil tussen zitten. En iedereen roept: je zult het druk krijgen, maar het is ow zo leuk! Dus daar ga ik maar vanuit.
    Me moeder heeft al aangeboden dat de oudste aan het eind van de zwangerschap elke week mag komen logeren. en daarna ook. Dat idee vind ik erg fijn.
    Tja en huishouden werk en aan al me socialecontacten toe komen zal dan even niet gaan.

    Als je zwanger bent, kun je het aan!
     
  6. Sabrine1984

    Sabrine1984 Niet meer actief

    Geen ervaring, maar ik wil je wel feliciteren. En het komt heus allemaal goed! Geniet :)
     
  7. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Gefeliciteerd :D

    Tussen de oudste 2 zit anderhalf jaar, tussen 3 en 4, anderhalf jaar en tussen 4 en 5 ook anderhalf jaar.

    Komt goed ;)

    neem zoveel mogelijk rust als je kan en ga lekker rusten als de kleine op bed ligt. Ze slapen voorlopig nog wel even overdag dus dat is weer je voordeel tov later nog een kindje erbij. Alleen als ze begint met lopen en jij loopt op het eind zal het wat zwaarder zijn. En ik hoop natuurlijk dat je een beetje van de kwaaltjes verstoken blijft.
     
  8. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik ben ruim 4 maanden na de bevalling van mijn zoontje ook weer zwanger geraakt......:)

    Zeker niet bewust want ik wilde er juist graag zeker 2 jaar tussen hebben maar het komt zoals het komt en we zijn er dolblij mee!
    Maar nu het "nog maar" 3 maanden duurt voordat ik moet bevallen vraag ik me wel steeds meer af hoe dat straks allemaal moet gaan met 2 babies! :)

    Komt allemaal best goed meid, je bent iig niet de enige!!
     
  9. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Je weet dus nog niet zeker of je zwanger bent?! Zou eerst een test halen en als blijkt dat je zwanger bent heeft het natuurlijk geen zin meer om je druk te maken hoe het straks zal gaan. Ben je toch niet zwanger zou ik eerst maar eens goed nadenken of je al toe bent aan een tweede!

    Mijn man en ik hebben het er ook al wel over maar toen ik dacht aan stoppen met de pil kreeg ik toch de kriebels(en niet de positieve!) 2Kleintje kort op elkaar is gewoon erg druk en dan niet te vergeten dat je lichaam nog niet eens is bij gekomen van je eerste zwangerschap en bevalling.

    Ik stop voorlopig nog niet met de pil, wil eerst goed genieten van mijn zoontje en pas als hij wat "zelfstandiger" is kijken we wel weer verder.

    Ben je zwanger zou ik zeggen lekker genieten van je kind en je zwangerschap het komt echt wel goed!!

    Groetjes!
     
  10. Emmarijn

    Emmarijn Fanatiek lid

    21 jun 2011
    2.548
    1
    0
    Ik was na 7 maanden weer zwanger van nummer 2. We hebben nu 2 meiden, oudste is 23 maanden en jongste is 7,5 maand en het is fantastisch! Oudste is zo ontzettend lief voor d'r zusje en andersom moet de jongste zo hard lachen om haar zus.

    Ja, het is lastig af en toe, vooral omdat de slaapjes elkaar gezellig afwisselen, maar ik zou niet anders willen.
     
  11. Smiley24

    Smiley24 Fanatiek lid

    1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Niet al teveel druk maken :)
    In het begin is het even zoeken met 2 kleintjes maar als je het allemaal goed organiseert valt het reuze mee..

    Ik ben ook snel zwanger geraakt na mijn 2e dochtertje (bewust), zie mijn handtekening ;) En met 3 kleine kids gaat het voor als nog hier uitstekend.
     
  12. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Het komt vast allemaal goed! Hier wel een groter verschil maar toen ik zwanger bleek ( niet gepland) kreeg ik ook zweetdruppels op mn voorhoofd. En indd best pittig zo en sinds afgelopen week heb ik pas het idee dat het allemaal een beetje loopt.
    Het enige wat ik irritant vind is dat ze niet allebei in een "zelfde ritme" zitten. Ik genoot altijd erg van de middagslaap van mn zoon want dat was het moment dat ik ook ff op de bank ging. Maar nu steeds vaker is mijn dochter precies wakker op het moment dat mijn zoon slaapt ;) Maar goed wel positief voor beide kindjes: zo kan ik mn zoon aandacht geven als dochter slaapt en andersom...
     
  13. Luun

    Luun Bekend lid

    24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ja, in het begin krijg je wel dat nummer 1 's middags slaapt en nummer 2 daar precies omheen slaapt. Hopelijk krijg je nog een periode dat ze allebei 's middags 1x slapen, dat is wel makkelijker. In het begin is het moeilijker, zo dicht op elkaar, maar later gaan ze met elkaar spelen en dan is het juist makkelijker dat ze samen opgroeien. Gefeliciteerd!!
     
  14. xxisoldexx

    xxisoldexx Fanatiek lid

    1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Hier ook zie banner:D
    Niet gepland wel gewenst. Zelfs wij hebben er vertrouwen in en dat terwijl ik zware bekkeninstabiliteit heb. Het komt vast goed. Al getest?
     
  15. Anke1986

    Anke1986 Bekend lid

    22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hier ook ongeveer zelfde verhaal. Haha, ik heb inmiddels de komt goed roze bril gekocht. Dat helpt ;)
     
  16. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Bij ons zat er iets meer tijd tussen, wel acht maanden :) voordat ik weer zwanger was , maar het komt echt goed. De eerste twee maanden na de bevalling vond ik vooral erg heftig, maar nu de oudste gewend is aan zijn kleine broertje (en aan het delen van de aandacht) gaat het een stuk beter.
     
  17. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    En indd het huishouden even laten voor wat het is. Hier moest ik vanmorgen even een slaapzakje halen voor de jongste (die ligt ´s nachts ergens boven in dr bed) en de ontbijtspullen stonden dus nog op tafel toen ik terug kwam. Tel daarbij een wasmand op met was die ik nog moet vouwen en het speelgoed van de oudtste wat overal en nergens lag omdat ik gisteravond even geen zin meer had om op te ruimen....

    Hahah heb eerst mn dochter fles gegeven toen ik terug kwam, op bed gelegd, speelgoed opgeruimd even snel, gegeten met oudtse zoon, die naar bed gebracht en heb een uurtje aan mn fotoboek gewerkt. Nu ga ik gauw nog even stofzuigen en die was opvouwen en dan is het weer netjes zolang het duurt! En dan hopen dat er nog een beetje me-time is :)
     
  18. Mama van Dilara

    Mama van Dilara Actief lid

    10 sep 2012
    102
    0
    0
    Schiedam
    Nou heb net een test gedaan en weet het nu zeker duidelijk Zwanger!

    Zo te zien ben ik niet de enige hihi gelukkig maar, ik zie er het positieve nu ook wel in. Is leuk voor de kids samen opgroeien! en dan ben ik ook sneller uit de luiers hihi het is maar hoe je het bekijkt.

    Het was wel gepland maar niet verwacht dat het zo snel zou zijn, en als het dan zover is is het meteen definitief.

    Ben benieuwd hoe mijn omgeving erop reageert maar ik wil het nog wel even stil houden.

    Bedankt voor jullie reacties
     
  19. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Gefeliciteerd meid! :)

    Ik moest er ook even aan wennen maar ben nu echt superblij! ;)
     
  20. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    #20 Dubbeltje82, 9 okt 2012
    Laatst bewerkt: 9 okt 2012
    Enige tip die ik je kan geven: luister niet te veel naar "dan zul je het straks wel druk krijgen meid" (het komt mij nu al de strot uit)... Maar laat het over je heen komen

    Mijn dochter zal ca. 1 jaar zijn als haar broertje wordt geboren.

    Ik zie het allemaal wel hoor. Ik kan me op voorhand wel heel veel kopzorg gaan maken, maar het kan uiteindelijk meevallen of andersom.

    Belangrijkste is dat de kamertjes af zijn, de eerste kleertjes en andere essentiële benodigdheden er zijn en de rest zien we wel.

    Ik merk aan mijn omgeving wel dat er lang niet zo positief op gereageerd wordt dan verwacht... Velen lezen je de les (alsof ze met een tiener van doen hebben!) en ook veel mensen menen je te moeten zeggen hoe slecht het wel niet is voor je lijf... etc. etc.

    Al met al dus tegen enorme vooroordelen moeten opboxen, terwijl het vroegah toch echt heel normaal was om snel achter elkaar aan kinderen te krijgen.

    Ondanks alles geniet ik nu met volle teugen van deze zwangerschap en van onze prachtige dochter!
     

Deel Deze Pagina