Dochter 8 plast op straat

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Silvana1981, 16 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvana1981

    23 apr 2018
    77
    21
    8
    Vrouw
    Hi,
    wij weten niet zo goed wat we hier nu mee moeten vandaar dat ik benieuwd ben naar andere reacties.
    Onze dochter van 8 heeft afgelopen zaterdag op een feestje tijdens het buiten spelen ergens buiten staan plassen, mijn nichtje was erbij en die heeft het haar moeder/mijn zusje gisteren verteld.
    Mijn zusje stuurde mij dus gister een appje dat mijn nichtje dit gezien had, en dat ze mijn zusje en haar vriend zich zijn rot geschrokken dat ze dat heeft gedaan.

    ik heb aan mijn dochter gevraagd waarom ze dat deed en ze vertelde dat ze zo nodig moest plassen tijdens het skeeleren dat ze bang was om in haar broek te plassen. Terwijl het huis aan de overkant is.

    Onze dochter is sinds haar 3de zindelijk, nooit ongelukjes gehad. Dit is ook de eerste keer dat ze dit deed zegt ze.......weet natuurlijk niet of het waar is ze speelt dagelijks buiten.
    Heb haar dus wel duidelijk gemaakt dat ze dit niet meer moet doen en op tijd naar de wc moet gaan. Zeker niet op straat je broek naar beneden doen.

    Ze heeft veel vriendinnen op school en in de wijk, gaat erg goed op school heeft prachtige cijfers leert heel makkelijk, haalt 9ens en 10en. Er zijn geen veranderingen verder.

    mijn man vindt het raar gedrag zeker omdat de wc gewoon aan de overkant was. mijn zusje is zich dus rot geschrokken. En ik denk tja kan gebeuren....wil er niet teveel ophef overmaken want zover ik weet is het eenmalig.

    hebben jullie dit weleens meegemaakt met jullie kind? hoe zouden jullie hierop reageren?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Als de nood echt zo hoog is, heeft ze goed gehandeld. Kan gebeuren toch? :) Ze zal nu vast de volgende keer de toiletgang niet zo lang meer uitstellen.

    Onze zoon is dan wel jonger maar heeft in de put geplast bij de speeltuin. Heb gezegd dat ik snap dat hij heel nodig moest maar dat het niet zo netjes is. Nou klaar :)

    Heb op festivals vaak genoeg volwassenen in de bosjes zien zitten omdat de rij voor de dixies te lang waren :p
    Je man heeft ook nooit geplast in de bosjes zeker omdat de nood zo hoog was dat zelfs 3 minuten wachten te veel was :p
     
    Yellowsun en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  3. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Niet meegemaakt met mijn eigen kind, maar ik heb dit vroeger ook wel eens gedaan hoor. En volgens mij iedereen met wie ik buiten speelde. Misschien zit er ook wel een reden achter dat het te lang zo duren als ze naar huis moest en haar skeelers nog moest uittrekken oid? Ik weet dat ik het eens gedaan heb omdat het bijna etenstijd was en ik bang was dat ik gelijk binnen moest blijven. Edit: Ze gaf al aan dat ze bang was dat ze in haar broek zou plassen. Je hebt het duidelijk gemaakt en daar zou ik het ook bij laten.

    Ik snap niet zo goed waarom je haar populariteit en schoolprestaties erbij haalt?
     
    chrystel73, Queen, Melief en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.513
    7.310
    113
    Zo raar is dat toch niet? Je moet hoognodig plassen en hebt skeelers aan. Dan kan een kind sneller even 'zo' plassen dan dat het naar binnen moet, skeelers uittrekken (en na het plassen de hele mikmak weer aan).

    Je kunt ook van een mug een olifant maken (maar hey, dat is mijn bescheiden mening ;) )
    Het is nu eenmaal gebeurd, een volgende keer zal ze vast eerder naar binnen gaan.
     
    chrystel73, suus1983, Jessi79 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Silvana1981

    23 apr 2018
    77
    21
    8
    Vrouw
    Omdat ik ergens gelezen had dat kinderen ongelukjes kunnen krijgen als het slecht met ze gaat op school of geen vrienden hebben, gepest worden etc. wil alleen maar duidelijk maken dat dat dus niet speelt.
     
  6. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Vind het 'zich rot geschrokken' erg overdreven. Netjes is het niet nee, maar zoiets kan een keer gebeuren. Is haar al gevraag waarom ze het had gedaan? Verder praat er samen over en ga verder. No big deal voor een keertje lijkt mij.
     
    Mellshariff vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Dit valt ook niet onder ongelukje, dit is een bewuste actie :) en een normale reactie ook, alternatief was broek nat. Nou dan maar zo ;)

    Dat je zusje er zo van geschrokken is, t is niet dat ze opzettelijk in de voortuin van de buren de planten ging bewateren :p
     
  8. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Maar het is toch geen ongelukje? Ik vind dat je het erg groot maakt allemaal
     
  9. Silvana1981

    23 apr 2018
    77
    21
    8
    Vrouw
    Ik maak toch nergens van een mug een olifant?? Vraag alleen hoe anderen hier op zouden reageren......Omdat mijn zusje en mijn man dit niet normaal vinden.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Ik zou de vraag stellen aan hun of ze zelf nog nooit hebben geplast in de zee omdat het makkelijker was dan naar de wc te lopen bij de strandopgang of onderweg in de bosjes omdat ze het écht niet meer vol konden houden. Zelfs geen 5 minuten.
    Ik denk dat elk mens wel eens heeft wild geplast (en als ik op stap ging hebben vooral volwassen mannen er uiterst weinig moeite om zonder gêne de grachten te bewateren...) En kinderen tot een bepaalde leeftijd ook minder gêne ervoor hebben, als je moet, dan moet je.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Liever gewoon op tijd naar de wc natuurlijk, maar ik snap ook wel dat ze nu misschien te laat zou gaan zijn voor de wc en dus moest kiezen tussen natte broek of snel buiten plassen. Ik had vroeger zelf een stalen blaas en plaste nooit buiten, maar vriendinnetjes doken wel eens snel de bosjes in - we speelden echt op allerlei plekken, dus niet altijd vlakbij huis.
    Ik zou gewoon zeggen dat ze de volgende keer eerder naar de wc moet gaan ipv te wachten tot ze ineens zo nodig moet. Maar geen big deal van maken verder.
     
  12. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Nou dit haha.
    Kalm aan, gewoon aangeven dat ze dit niet meer mag doen. Maar ze heeft niet een kat dood geschopt of zo :roflmao:
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  13. Silvana1981

    23 apr 2018
    77
    21
    8
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat jullie je er ook niet druk om maken, dacht dat ik er te makkelijk over dacht.
     
  14. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.513
    7.310
    113
    Ik bedoelde er ook mee dat je zus en je man van een mug een olifant maken :)
     
  15. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.636
    1.193
    113
    Ik snap je reactie wel, ts. Zou er ook niet blij van worden als mn dochter haar broek ergens naar beneden trekt om te gaan plassen, zeker niet als er gewoon een tiolet in de buurt is. (Tijdens lange wandelingen plassen wij ook wel eens in bosjes in middle of nowhere, maar dat vind ik iets heel anders) Een 8 jarige kan haar plas toch wel 5 minuten langer ophouden. Ik zou een serieus gesprek hebben, zowel over zolang je plas ophouden dat je echt niet meer kan wachten als de mogelijke gevolgen van op straat plassen.
     
  16. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.913
    113
    Rot geschrokken?! Dat vind ik behoorlijk overdreven van je zus en man. Is niet zo heel uitzonderlijk hoor. Ik kan me vaag herinneren dat ik dat ook weleens heb gedaan als kind. En vriendinnetjes ook. Behalve hoge nood ook een soort van ‘uitproberen’ hoe dat nou gaat, oid.
    En vroeger hebben we ook weleens aan de kant van de weg stilgestaan om even te plassen bij hoge nood. Ik heb dat nooit raar gevonden. Hooguit irritant dat zoiets voor jongens veel makkelijker is ;)
     
    HappyRabbits, Luna86 en Afkes 10tal vinden dit leuk.
  17. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Geen zorgen maken! Hier in de buurt plassen er regelmatig kindjes in de struiken. Onze kinderen hebben dat (voor zover ik weet ;)) nooit gedaan. Laatst stond ik met een moeder te praten en haar kindje kwam wiebelend naar haar toe. Hij moest heeeel nodig. Zijn moeder zei toen letterlijk: "Kies maar een mooie boom uit, er staan er genoeg!"

    Ik vind niet dat je het moet aanmoedigen maar als het een keer nu eenmaal zo loopt, zou ik mij geen zorgen maken. Zeker als je zelf het idee hebt dat je kind goed in haar vel zit.

    Maar waarom reageerde je zusje zo heftig?
     
  18. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wat hebben de schoolresultaten van je kind te maken met dit voorval?

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn wenkbrauwen heb opgetrokken bij je titel, ik zag haar al midden in de winkelstraat hurkend plassen.

    Maar na je uitleg vind ik dit echt geen wereldschokkend verhaal hoor, wel een voorbeeld hoe dramatisch tegenwoordig alles wordt gemaakt.

    Ik heb vroeger ook weleens op een vreemde plek moeten plassen, heel zelden, maar als kind heb ik een paar momenten gehad dat ik echt niet ver meer kon lopen.
    Had ik eerder moeten gaan? ja, natuurlijk!

    Maar toen zijn echt geen familietelefoontjes gepleegd en mijn moeder haalde niet mijn complete psyche en schoolprestaties erbij.
    ;)

    Mijn punt: je hebt haar uitgelegd wat ze beter had kunnen doen, laat het verder gaan
     
  19. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar ze had toch helemaal geen ongelukje?
     
  20. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind het ergens ook jammer dat mijn zoon niet meer in een tijd leeft waar een wedstrijdje verplassen tot een gewoon vriendenspel hoort...
     
    spruitje80 en Adje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina