Dochter brutaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maliro, 26 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliro

    maliro Niet meer actief

    Hoi!

    Mijn dochter wordt begin september 6 jaar, na de vakantie gaat ze naar groep 3. Uiteraard voelt ze zich nu heel groot (6 is zeg maar het nieuwe 18 haha), maar haar hele attitude, sjonge jonge. Ze doet heel brutaal, wil continu haar eigen zin doorduwen, ze kat me af, ze doet betweterig en bemoeit zich overal mee. Verder is ze een heerlijk kind ;)
    Is dit een leeftijdsding, zijn er dames die dit herkennen?
    Ik heb verder trouwens geen problemen met haar en ook dit kunnen we aan, ik vraag me gewoon af waar dit ineens vandaan komt. Mijn lieve zoete meisje is een enorme kattekop geworden
     
  2. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg

    Herkenbaar, die van mij is in mei 6 geworden en ik moet zeggen de periode daarvoor werd ze ook brutaal, wil graag haar zinnetje etc. Wat opstandig. Gaat ook naar groep 3 na de zomervakantie en voelt zich zooooo groot. Ik ben wel strenger tegen haar geweest en heb vaak uit moeten uitleggen wat ik wil en verwacht. Het is rustiger geworden. Hoewel ze soms nog wel probeert de boel te regelen, maar ja proberen kan altijd.
     
  3. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ook zo een puberende kleuter die alles beter weet.
    Tegenspreken, boos worden, eigen willetje doordrijven. Ik word er gek van.
     
  4. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Oh herkenbaar!! Ik wilde zelf ook een topic openen. Dochter is bijna 6 hier.

    Ze is heel lief, behulpzaam maar de laatste tijd erg brutaal. We corrigeren haar vrij strikt (elke x als ze zo doet corrigeren en regelmatig een goed gesprek) maar het is al een tijd nu.
    Ook negeren als ik iets vraag, niks tolereren van haar broer. Jaloers zijn op haar broer. Etc. Herken haar niet zo.
     
    maliro vindt dit leuk.
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Haha hier ook hoor. Dochter wordt eind september zes en gaat begin september naar het eerste leerjaar. Dat maakt haar nu blijkbaar ' groot' en 'de baas' ...
     
    maliro vindt dit leuk.
  6. maliro

    maliro Niet meer actief

    Haha gelukkig herkenbaar. En op een dag veranderen die drankjes van ons vast weer in lieve meisjes :)
     
  7. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Hier een dochter van net 5 die ook zulk gedrag vertoont. Nu in de vakantie is het 2x zo erg. Volgens mij verveelt ze zich gewoon echt. En dat snap ik, haha, 6 weken vakantie is echt wel heel lang, zeker als je niet weg gaat, zoals wij. We proberen dagjes weg te doen maarja, dat kan ook niet 7 dagen in de week.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Haha ja dat dus. Zoontje van juni gaat straks ook naar groep 3 en iedereen die nu jonger is dan hij, is een baby of een peuter en hij is heel groot en stoer en weet alles.
     
  9. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Hoe reageren jullie op het brutale gedrag?
    Ik heb het idee dat ik alleen maar aan het corrigeren ben en streng moet zijn. Het is zo niet leuk meer thuis
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Dan is onze knul er vroeg bij! Ik herken het helemaal en hij is nog maar net 4 (of zoals hij zelf zegt bijna 5)
     
  11. Flynnie11

    Flynnie11 Bekend lid

    8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Ja zeg, hou op! 5,5 en ook naar groep 3 en een mond en houding opeens! Normaal gesproken heel makkelijk en lief maar nu... Zucht
     
  12. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    WoW! Hier ook! 6 in mei en na de vakantie naar groep 3. Wij zijn altijd hele zomervakantie weg en ik dacht dat het daaraan lag?! Ze krijgt best veel vrijheid op de campings, maar ze eist nu ook dingen of deelt me mee ipv vraagt. Ze draait ook met haar ogen :rolleyes:!

    Vanavond even een pedagogisch psychologisch gesprekje met haar gevoerd over wat er nu veranderd is in haar gedrag en hoe dat komt... grote tranen, ze weet het niet, maar ze wil gewoon zelf dingen doen en beslissen.
    Ik denk dat het tijd is om haar wat meer ruimte te geven en haar eens serieuze dingen te laten doen. We beginnen morgen met haar brood laten halen. En dan de afwas :roflmao:
     
  13. Chocoholic

    Chocoholic Fanatiek lid

    25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    O ja, hier ook een lid van de "ik-ben-6-en-al-een-hele-dame"-club!
    Jeetje wat vermoeiend... en naast die grote mond en bijbehorende additude het bemoederen van haar zusje. Nu is die niet op haar mondje gevallen gelukkig, maar soms kan ik de oudste wel wat aan doen als ze me weer eens voor is met haar praatjes.

    Vandaag nog.. een staar wedstrijdje :rolleyes: Aan tafel zeg ik dat ze iets niet mag en mee blijft ze mij strak aankijken. Ze weet dat ik dit niet vol kan houden en begint dan te lachen.. bij haar vader doet ze dit niet want weet ze dat ze niet wint.
    5 minuten later vraagt ze of ik haar mee wil helpen kleuren... schiet mij maar lek.

    Degene die hier het handboek voor een puberende kleuter heeft, kom maar deze kant op!
     
  14. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Oh ja dat staren. Helaas heeft mijn dochter een moeder die dat heeft uitgevonden haha. Ik kon dat blijkbaar vroeger ook zo goed, dus ze weet nu ook dat ze dat bij mij niet hoeft te doen. Hier doet ze het bij vriend.
     
    Chocoholic vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina