Dochter geen zin in kamp

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door littlestar, 10 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlestar

    littlestar Actief lid

    6 dec 2007
    113
    14
    18
    Mijn dochter zit nu in groep 8 en ziet nu al op tegen het schoolkamp straks ergens in mei
    Ze heeft erg last van acne en draagt nu make up naar school. Ze is bang dat ze dan moeten zwemmen en haar make up er dan af gaat. Ze heeft een paar meiden in haar klas die daar zeker wat van gaan zeggen.
    Ze is ook de enige met puistjes in haar klas. nu wil ze dus niet mee. Wat zouden jullie doen? Ik vind dat ze eigenlijk wel mee moet maar vind het ook sneu voor haar dat ze zich er nu al zo druk over maakt
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Wat jammer dat ze zich er nu al zorgen over maakt! En ook jammer dat er kinderen opmerkingen over zullen maken en ze daar nu al zo mee bezig is. :(

    Weet ze al óf ze überhaupt gaan zwemmen? En als ze al gaan zwemmen, het lijkt me niet verplicht om het water in te gaan. Ik zou dan met haar en de leerkracht afspreken dat ze dat niet hoeft te doen als ze niet wil. Als dat het kamp draaglijker maakt?
     
  3. biseco

    biseco Actief lid

    5 apr 2006
    301
    30
    28
    omgeving rotterdam
    Is ze al langs de huisarts geweest? En heeft ze er al medicatie voor? En misschien gaat het tegen die tijd wel al weer beter. Een goede crème en evt wat middelen van de huisarts kunnen misschien net het verschil maken. En anders overleggen met de leraar.
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.777
    113
    Wat @biseco zegt is wel een goede tip.
     
  5. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Ik zou en en doen. Dus naar de huisarts. Daarnaast vragen of zwemmen het planning of niet…. Wie weet gaan ze dat helemaal niet doen?
    (Hier dochter die zware acne had, eerst naar huisarts maar middeltjes hadden nauwelijks effect. Door verwezen naar dermatoloog en die zij dus dat ze zware vorm had waardoor we uit alle behandel mogendheden konden kiezen. Zware kuur gehad maar nu acne vrij huidje)
     
  6. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Roaccutane?
     
  7. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.354
    113
    Home
    Ik zou even informeren wat er op de planning staat voor het kamp
    Dan kan je haar misschien wat geruststellen
     
  8. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Klopt
     
  9. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Dat is heftig, maar zeer effectief!
     
  10. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Ja was zeker heftig! Maar geen spijt gehad. Nu zo n mooi huidje. Ze was wel heel jong, 13 toen ze begon. Maar zo geen littekens nog door acne.
     
  11. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    802
    1.081
    93
    Vrouw
    Pff zo jong en al zo’n zorgen.
    Overigens kan het dragen van make-up juist de acne verergeren.
    Ik zou zoals voorgesteld naar huisarts gaan voor goede oplossing voordat er littekens ontstaan tgv de acne.
     
  12. littlestar

    littlestar Actief lid

    6 dec 2007
    113
    14
    18
    Bedankt voor jullie reacties,ik ga idd met haar naar de huisarts,en vraag ook of er wel gezwommen wordt. Ik zat ook te denken om een smoes te verzinnen waardoor ze niet zou kunnen zwemmen. Maar weet nog even niet welke
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Ze zou geen smoes moeten hoeven verzinnen… Enige wat ik kan gedenkenis ongesteld zijn, maar daarvan wil ook niet ieder meisje dat iedereen het weet, dus mogelijk niet de meest geschikte smoes.

    Voordat je allerlei dingen bedenkt, zou ik sowieso eerst vragen óf ze überhaupt gaan zwemmen. En als blijkt dat dat zoons zou ik vragen wanneer. Bij mijn oudste dochter gingen ze altijd op de laatste dag op de weg terug naar school zwemmen, dan zou je je dochter in het uiterste geval wellicht eerder (bij het zwembad) op kunnen halen ofzo.
     
  14. biseco

    biseco Actief lid

    5 apr 2006
    301
    30
    28
    omgeving rotterdam
    Hou ook in je achterhoofd dat ze in de brugklas ook vaak in het begin van het schooljaar met kamp gaan. Gaat ze dan weer niet mee. Ze kan zich niet blijven verstoppen. Misschien is ze dan ook weer de enige. Ze zal er ook mee moeten leren omgaan. Het is ook hoe makkelijker zij er mee omgaat, hoe minder andere kinderen er erg in hebben
     
    Athina, Zeebra en NiekeKris vinden dit leuk.
  15. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    802
    1.081
    93
    Vrouw
    Ik zou geen smoes verzinnen.
    Draagt ze echt zoveel make-up om haar acne te verhullen dat als ze gaat zwemmen het erg gaat opvallen? Hoe doet ze dat dan in de zomer gaat ze dan ook niet met vrienden zwemmen…

    Denk dat t ook erg belangrijk is aan haar zelfbeeld te werken ipv bevestigen door smoezen te verzinnen waarom niet te gaan zwemmen.
    Op t middelbare zal ze ook gaan sporten en zweten kan ze dan ook niet meedoen omdat dan haar make-up kan uitlopen of uitgewreven?
    Nu het goede voorbeeld geven in een positievere zelfbeeld zal uiteindelijk ook resulteren in meer zelfverzekerdheid. Indien iemand erg onzeker is over zijn acne, puisten zal men het ook eerder zien. En ik weet t kinderen kunnen erg hard zijn… maar door juist in dit gevoel mee te gaan versterk je dit gevoel (mi) en houdt je t in stand.

    ts veel succes en hopelijk kan de huisarts iets betekenen voor je dochter.
    Schoolkamp zou iets fantastisch moeten zijn en hopelijk gaat dat t ook worden.
     
    Anouk2005, chrystel73, wendy339 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. littlestar

    littlestar Actief lid

    6 dec 2007
    113
    14
    18
    Ja jullie hebben gelijk meiden,ben gewoon bang dat ze haar gaan uitlachen en ga er teveel in mee. Ze kan zich inderdaad niet altijd verstoppen.
    Bedankt,dat had ik even nodig! ;)
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Even voor die puistjes.

    Wassen met water.

    Onze dochter zat er eerst onder en is gaan wassen met water. 2 tot 3 keer per dag in het begin. Dat volhouden.

    Nu heeft ze een prachtige gave huid. Nog altijd vet maar door het wassen elke ochtend en avond is dat nu beter te onderhouden.

    Make up of maakt het niet beter.
     
  18. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Helaas bij heftige acne gaat dit weinig uitmaken is onze ervaring. Uiteraard voor eerste stap goede tip
     
    NiekeKris en bosi333 vinden dit leuk.
  19. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Wat vervelend voor je dochter zeg.
    Wat al iemand eerder zei, ze zou haarzelf niet moeten hoeven verstoppen. Ze is goed zoals ze is, ook met puistjes.

    Mijn dochter heeft ook puistjes ( hele voorhoofd vol) en nu heb ik laatst bij de supermarkt een detox reinigingsgel (98% natuurlijk) gehaald. Doet ze een paar keer in de week op haar gezicht en of het daar nu aan ligt weet ik niet, maar haar voorhoofd ziet er, al na een week, erg rustig uit nu. Wel pukkeltjes, maar niet rood of kapot gekrabt.
    Misschien zou je dit ook kunnen proberen.
     
    Zeebra vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina