Dochter laat eten in de mond zitten(2 jaar)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kus26, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kus26

    kus26 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Zoals de titel al zegt....ze is een verschrikkelijk moeilijke eter sinds een paar maand. Brood gaat wel, maar warm eten doet ze bijna niet;)
    Nou gebeurd het regelmatig dat ze een hap neemt (brood of warm of koekje) en die hap in dr mond laat zitten....en dat kan ze lang volhouden;) Drinken wil ze dan ook niet en als ik zeg dat ze het uit mag spugen doet ze het soms wel en soms niet. Ik wordt er soms echt moe van, want het gebeurd uiteraard ook wel eens net voordat ze 's middags of 's avonds naar bed moet. En ik wil echt niet dat ze met een volle mond naar bed gaat.
    Nu hoorde ik net van de oppas het verhaal dat dit wel eens een medisch iets zou kunnen zijn. Een probleem met de tong/slikken oid.
    Ik kan alleen de huisarts niet bellen om info want die is er maandag pas weer, en vroeg me af of hier moeders zijn die een kind hebben met hetzelfde probleem.
     
  2. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Je geeft aan dat dit sinds een paar maanden is? Daarvoor ging het eten altijd goed? Dan vind ik de link met tong/slikken namelijk niet zo'n logische...
    Ik denk eerder, het zo lezend, dat het peutergedrag is: ze heeft door dat ze hiermee macht uit kan oefenen.
    Geen aandacht aan besteden dus. Eet ze niet, dan eet ze niet, heeft ze tot aan het volgende eetmoment dikke pech.
    Stiefzoon had er hier een handje van: perse niet willen eten, vooral met avondeten. Tja, dan niet en 's ochtends at ie dan altijd als een razende, :D
     
  3. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.262
    508
    113
    Doet ze dit ook met haar tussendoortjes, lekkers, snoepjes etc. Of alleen als ze geen honger heeft of iets niet lust?
     
  4. kus26

    kus26 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Ja dit doet ze met alles ook lekkere dingen dus....vandaar dat ik het ook zo vreemd vind
     
  5. kus26

    kus26 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo

    Ik besteed er ook geen aandacht aan, alleen wanneer ze naar bed moet. Vanmorgen had ze een hap boterham met kaas in haar mond vanaf half 8 zeg maar. Toen ik haar om half 12 ging halen had ze het nog in haar mond;) Ze wou het niet uitspugen en niks drinken....
     
  6. koetjeukkel

    30 apr 2008
    27
    0
    0
    Zo herkenbaar! Onze dochter deed dit ook, vanaf ca 2 maanden voor haar 2de verjaardag tot pasgeleden. Ze kon gerust 1 uur met een koek in haar mond lopen, zonder te praten of wat dan ook, gek werd ik ervan!
    Maar nu is het over. Wat het geweest is, weet ik niet. Het is ons echter wel opgevallen dat ze weet wat ze eet. We zeggen niet wat het is, maar ze benoemd het wel. Dus misschien iets geweest van maakontwikkeling?
     
  7. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik denk dat het vooral aandacht vragen is. en zo te horen krijgt ze er een boel aandacht mee op het moment.

    mijn dochter van 16 jaar heeft wel een verkeerd afgesteld slik reflex. de hersenen werken dan niet precies samen met het slik reflex. maar zoiets is aangeboren en dus meteen merkbaar zodra ze vast voedsel gaan eten. ze is regelmatig "gestikt" in dingen en toen we voor de 6e keer op de hap zaten om de longen na te laten kijken heeft iemand het ons eindelijk uitgelegd en een gebruiksaanwijzing gegeven. sindsdien gaat het veel beter.

    het is iets wat dus nooit overgaat alleen kunnen ze met veel oefenen dingen bijleren. zo kan ze dus sinds 2 jaar een tabletje innemen, maar je moet niet vragen hoe ze dat doet. dat gaat heel omslachtig en supergeconcentreerd en ik blijf erbij staan.

    sommige dingen lukken gewoon nog steeds niet. denk aan draadjesvlees ofzo. ze probeerd het wel vaak maar krijgt het niet weg. aangezien ze straks 17 wordt verwacht ik niet dat dit haar ooit nog gaat lukken. er is op zich prima mee te leven, zij weet niet beter. maar baalt soms wel stevig. ze heeft ook heel vaak de hik omdat ze veel trager eet dan wij denk ik. en dan heeft ze echt zware hik die zeer doet in het middenrif en dat meerdere keren per dag.


    ik herken dus niks in jou verhaal, ik denk echt dat het erom doet vanwege dwars willen zijn en/of aandacht te krijgen. een typische peuterpuberactie dus.
     
  8. kus26

    kus26 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Nogmaals, ze krijgt geen aandacht behalve op het moment dat ze naar bed moet. Ik laat haar absoluut niet me teen volle mond naar bed gaan;)
     
  9. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    En dat is dus toch aandacht. Dat snap ik wel, maar ik zou het er toch bij laten.
     
  10. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    gaat ze meteen vanuit de kinderstoel het bed in dan?
     

Deel Deze Pagina