Dochter laten testen?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Mamavan2SE, 20 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.935
    1.662
    113
    Vrouw
    Dochterlief is bijna 4 jaar

    altijd in de winter en sporadisch in zomer heeft zijn inspanninghoesten en blafhoesten. 8–10 keer per jaar


    Nu heeft ze sinds gisteren weer die blafhoest. En vooral in de ochtend (nu dus ook) woensdag en donderdag wat snottebellen gehad maar die zijn weer weg. Geen koorts of benauwdheid
    Ze heeft gisteren gewoon haar ding gedaan, gespeeld, geknutseld, ze was dr eigen ik met paar hangmomentjes.

    wat zouden jullie doen??
     
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Ik zou niet testen.
    Alleen testen bij koorts of benauwdheid.
    Zo'n test is best heftig voor een kind, en ze kunnen natuurlijk ook gewoon verkouden zijn.

    Hier ook 2 met snottebellen en hoesten, geen verhoging of benauwdheid.
    We laten ze daarom ook niet testen.
     
    Zulema vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.613
    10.509
    113
    Ik zou ook niet testen, met die klachten mag ze gewoon naar het kdv, als er koorts bij komt kan je het overwegen.
     
  4. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.935
    1.662
    113
    Vrouw
    Ze heeft nu al 37,5
    Ga over uurtje weer meten
     
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.001
    17.026
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is ook aan het snotteren sinds gister en 's avonds had hij verhoging. Maar echt niet dat ik het hem aan ga doen om te testen. Mocht het verergeren dan misschien wel, maar nu niet.
     
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.967
    8.771
    113
    Als ze niet benauwd is en echt ziek zou ik niet testen. Wanneer de situatie veranderd zoals hangen, koorts of benauwd dan wel.

    Onze knul is zeer bewegelijk en ondernemend, als hij dat niet zou zijn overweeg ik de test.

    Gewoon goed blijven kijken naar je kind:)
     
  7. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.748
    736
    113
    M was 1,5 week behoorlijk snotterig, in het begin ook wat verhoging. Ik had overlegd met het kdv of ze na een negatieve test wel weer mocht komen. Zij raden echt af om te testen, de test is echt niet fijn vooral niet voor kinderen. Bij ‘echte’ klachten natuurlijk wel testen. Dus bij koorts enzo. Je kan anders ook nog overleggen met de GGD, ik geloof dat niet alle regio’s kinderen met hele milde klachten willen testen, juist om de eerder genoemde reden.
     
    Merel 2009 vindt dit leuk.
  8. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik zou niet testen. Ze heeft ook niet voldoende klachten om getest te worden geloof ik. Hier testen ze kinderen pas als ze echt goed grieperig zijn (hoesten én koorts bijvoorbeeld)
     
  9. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hoi, ik heb 2 weken terug gebeld met de GGD. Een arts belde mij terug en ze gaf goed advies. Bellen kan altijd, ik heb uiteindelijk niet laten testen. De verkoudheid was na een week over zoals ze ook adviseerde.
    Ze adviseren vooral om de volwassenen te testen als zij ook klachten krijgen in het gezin. Voor kinderen is het best een vervelende test maar ik lees ook genoeg verhalen dat het enorm meevalt.
     
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.944
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zolang ze niet benauwd is zou ik zeker niet testen. De klachten die ze nu heeft herken je van eerder en daarom heeft testen geen enkele toegevoegde waarde. Ik hoop dat ze zich snel weer beter zal voelen. Beterschap!!
     
  11. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.486
    1.443
    113
    Mijn jongste had deze week dezelfde klachten. Ik heb haar niet laten testen, maar wel thuis gehouden.

    Ik zou ook echt alleen een test overwegen bij meer klachten, zoals benauwdheid en koorts.
     
  12. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    @MamaChantal @debq @Spectre
    Wij hebben onze dochter (7) wel laten testen, 1,5 week geleden. Ze had lichte klachten, waar we bekend mee zijn, maar die normaal wel tot 2 maanden kunnen aanhouden. Juist omdat we duidelijkheid wilden geven aan school, NSO, familie, sportclubs en dergelijke en omdat het ook consequenties had voor haar broers (niet naar school kunnen), besloten we al snel haar wel te testen.
    De test viel haar en ons echt enorm mee, terwijl zij normaal altijd het kleinzerigste is bij ons in huis. Dus vandaar dat ik dat ook even wil delen hier. Misschien haalt het wat angst weg.
    In de teststraat was een speciaal ‘kinderloket'. Ze bleef wel in de auto zitten, maar de GGD medewerker legde het rustig aan haar uit en zei letterlijk: Het kan wat raar voelen, maar ik beloof je dat het geen pijn zal doen. Ze moest eerst 2x flink haar neus leegsnuiten en tijdens de test goed haar hoofd stilhouden. Swab ging er een heel end in, maar is van flexibel materiaal, dus deed idd geen pijn. Ze moest alleen erg giebelen erna, want het kriebelde zo.
    Daarna de keeltest, viel ook mee. Alleen een raar kokhalsgevoel en wat vieze smaak erna. Het was echt allemaal in 2 minuten gedaan en ze kreeg nog een leuk kadootje als beloning.
     
  13. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.001
    17.026
    113
    Vrouw
    Ik vind de leeftijd wel een verschil, mijn zoontje is pas 3 jaar en ik wil hem dit gewoon niet onnodig aandoen. Nu mag hij ook gewoon naar de opvang met verkoudheidsklachten, tenzij hij koorts krijgt, dan niet natuurlijk.
     
  14. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Ja, snap ik. We konden het onze dochter goed uitleggen idd. Dat scheelt een hoop.
    Fijn dat hij toch mag gaan. En beterschap voor hem!
     
    Spectre vindt dit leuk.
  15. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.935
    1.662
    113
    Vrouw
    Thnx allemaal
    Tis wat ze al heel de winter had

    dus we hebben niks gedaan
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  16. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.269
    2.439
    113
    Vrouw
    Zolang er geen sprake is van afwijkende klachten ten opzichte van het normale in combinatie met koorts zou ik niet testen. Sowieso alleen als de klachten langer aanhouden.
     
  17. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    Mijn dochter van bijna 12 wordt morgen getest. Ivm afscheid week op school gaat ze getest worden omdat t anders zo sneu is Als ze haar afscheid mist. Hopelijk hebben we voor woensdag de uitslag
     
  18. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Onze kinderen van 8, 6, 3 en 3 maand waren afgelopen week flink verkouden. Toen ik zelf ook keelpijn en verkoudheid klachten kreeg heb ik alleen mij zelf laten testen (negatief gelukkig) en de kids heb ik deze week uiteraard thuis gehouden. Ik denk dat ik de kinderen pas zou testen wanneer de klachten lang aanhouden of wanneer er koorts bij kwam kijken. Dan zou ik denk ik eerst de huisarts voor advies vragen.
     
  19. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Om deze reden zou ik dat ook doen! Mijn dochter wil komende week erg graag naar school ivm leuke dagen zoals juffendag en de laatste schooldag. Ze is niet meer verkouden, maar omdat ik het nog wel ben heb ik me laten testen (negatief) zodat ze maandag gewoon weer naar school kan.
     
  20. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Ik zou niet zo snel laten testen. Zegt alleen dat ze wellicht op dit moment geen corona hebben, maar geeft geen garantie dat ze het alsnog oplopen volgende week ofzo. Wat heb je dan aan zo'n test.
     

Deel Deze Pagina