een muis in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Happy, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy

    Happy Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Bleghhh we hebben een muis in huis, misschien wel meerdere!
    Waar kan je muizen gif of wat dan ook kopen, voel me gelijk zo vies, heb ze niet gezien maar vond net keuteltjes in me keuken(gatver).

    Hoe werkt dat eigenlijk met gif, ik heb ook 2 honden heb geen zin dat hun een dood muisje op gaan eten ofzo?

    Of hebben jullie andere ideeen? Want ze moeten echt me huis uit!

    Moet morgen de hele dag werken, me man is gelukkig thuis dus die gaat morgen mn hele keuken aanpakken, koelkast aan de kant en gasfornuis enzo!

    Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft, ik ben altijd heel netjes en dan vind ik dit pff
     
  2. poeze

    poeze Actief lid

    10 dec 2010
    381
    0
    0
    Hahahahahaha ik heb ook last gehad van muizen in mn garage maarrrreee uhhhh dat kwam omdat ik ze zo lief vond en ze ging voeren
    Het werden er steeds meer en kwamen ze ook in huis.... toen moest ik mn voerplan dus wel uitleggen...
    Toen ik stopte met voeren gingen ze ook weg. Komen ze misscien op eten af waar ze bij kunnen, hondenvoer of konijnendingen ofzo?
    Ik zou zeker geen gif gebruiken als je honden hebt.
    Je hebt diervriendelijke muizenvallen en onvriendelijke waar ze door doodgaan ik zou daar iets tussen kiezen.
    Succes!!!

    p.s Als je je keuken gaat aanpakken, moet je weten waar ze vandaan komen. Het heeft vaak weinig zin ze kunnen zich zo klein maken dat ze overal langs en door kunnen.....
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben op dit moment ook weer een muis. Teede keer in een paar jaar tijd. We weten ongeveer hoe ze binnen komen. Ergens via de meterkast komen ze het huis in. En dan gaan ze onder de gangdeur door de keuken / woonkamer in. Vorige keer hebben we het opgelost door een plank tegen die deur te zetten. Houdini (zo noemden we hem / haar) heeft nog een paar avonden tegen die plank gekrabbeld om binnen te komen en heeft het toen maar opgegeven. Dus die truc gebruiken we nu weer. Zorg dat een muis niet (meer) bij voedsel kan komen en dan blijft hij vanzelf weg.
     
  4. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Zeker geen gif gebruiken nee!!! Muizen die gif eten leven nog even door dus kunnen ook midden in je woonkamer sterven en dan kunnen de honden ze pakken.

    Wss heb je er wel meer dan 1, er zit vaak een nest en die sturen verkenners uit om voer te halen enzo. Het zijn de verkenners die je ziet!

    Ik zelf ben voorstander van de muisvriendelijke muizenvallen, gewoon bij de dierenwinkel te koop en chocolade en pindakaas vinden ze erg lekker! het nadeel daarmee is dat je niet heel het nest uitroeit maar die willen nog wel eens gaan verhuizen als hun verkenners niet meer terug komen ;)

    Plaats een val altijd tegen de wand aan, muizen lopen niet midden over je vloer maar tegen de wanden aan.

    En onthoud, ze kunnen hun schedeltje een soort van indeuken waardoor ze door piep kleine gaatjes kunnen en lopen zelfs tegen stijle muren op!

    suc6!
     
  5. Happy

    Happy Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Omg jullie maken mij bang haha, tegen de muur oplopen, kan dat echt? Brrr!

    Ja de hondenvoer staat hier op de vloer, en zou niet weten hoe ik dat anders moet gaan doen.

    Morgen dus maar even na de dierenwinkel! Welke raden jullie mij aan? Wil er best wat voor betalen, alleen me honden moeten er geen last van hebben!

    Zit me nu zo gek te maken haha, zo lopen ze over mij heen als ik slaap bahbah
     
  6. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    mijn kat even lenen :p
     
  7. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ja wij hebben toen een kat aangeschaft haahahahahahaha.

    en als je huisdieren hebt zekers geen gif gebruiken als je dier ze bijt of wat dan ook dan gaat je beest ook dood.

    wij hebben muizen klemmen gehaald van zwart plastic en daar zit een soort pindakaas in en dat hielp heel goed
     
  8. juenco

    juenco Fanatiek lid

    14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Oh bah! Wij hebben ook muizen gehad, bij mijn ouders thuis was dat nog. Onze hond gedroeg zich al een tijddje vreemd, ineens opkijken, onder de bank snuffelen...

    We hebben toen wel gif neergelegd, rattengif, maar het hielp helemaal niks, dat beest leefde gewoon nog door. Echt wel 3 dagen ofzo. Kennelijk immuun...Toen heeft mijn vader een val gezet en hij zat er meteen in. We vonden hem na een avondje uit. Toch best zielig.

    Echter....de dagen erna hoorde ik steeds gekrabbel boven mijn hoofd in de slaapkamer. Het geluid kwam van zolder. Op een avond, ik lag net in bed, hoor ineens wel héél hard gekrabbel. Ik doe het licht aan, zie niks, doe het licht weer uit en nét voordat het licht uitging zag ik wat onder mijn bureau. Ik het licht weer aan, loopt er gewoon een muis bij mijn draad van mijn bureaulamp omhoog. BAH!!! Toen ging hij weer naar beneden en kwam op me afgelopen, mijn hart bonkte in mijn keel. Hij kroop onder mijn kast die naast het bed stond. Ik heb er snel een kistje vor gezet. Hij ontsnapte later toch en verween in mijn inbouwkast.

    Mijn vader heeft toen muizenvallen gezet op zolder. Resultaat: 9 muizen gevangen. :$

    Wilde even mijn "griezelverhaal" delen, sorry :)
     
  9. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Gif zou ik ook niet gebruiken. Dat heeft mijn ouders hondje ook de nek om gedaan, die vond het ook lekker, rommel is het :(

    Je hebt wel vallen waar ze levend in blijven. Ze zijn trouwens ook gek op hagelslag of vlees. Nog meer dan van kaas.

    En verder gewoon kijken waar ze gesnoept hebben. Dat goed schoonmaken, en hun weg naar buiten ook schoonmaken en versperren. Toen we hier hun voerplek weg hadden gehaald was het muisje ook weg..
     
  10. nazli21

    nazli21 VIP lid

    28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Zij hadden vorige zomer 2 muizen in ons huis.. Misschien wel meer, maar mijn man had er 1 doodgetrapt.. En toen wisten we dat er nog een muisje was, want ze zijn altijd samen.. Dushebben we voor de andere een val gezet met lijm op een karton gedaan.. En zijn we 2 dagen niet thuis geweest.. Is ie toch gepakt.. Hij was nog levend.. In Nederland is die lijmval verboden, maar in Belgie niet..

    ik vind ze gewoon smerig... Ze lopen overal rond en komen ze in huis binnen waar ook kids lopen en kruipen..
     
  11. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    ik ben t niet ik ben t niet echt niet echt niet echt niet :D:D:D
     
  12. Happy

    Happy Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Hahaha muis!

    Ga morgen maar even langs de dierenwinkel, ze MOETEN me huis uit, vind het zoooooo vies
     
  13. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Wij hebben ook muizen.
    Vriendelijke muizenvallen helpen niet..
    dus wij zien muisjes met ingeslagen hersentjes..

    Echt heel erg. Maarja, ik wil ze gewoon niet in huis.. ivm hygiëne enzo.
     
  14. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Nou wij hadden toen wel muizen gif en daar van versteend die muis en ze verteren van zelf ze gaan namelijk meestal terug naar hun plekje en dan daar dood

    En het spijt me maar ik ben echt anti muis voor mijn mogen ze allemaal dood brrrrr bah

    En nu een kat gelukkig geen muizen meer gehad (afkloppen)
    Op 1 muisje na wat ik heel lief not kreeg van onze kat BRrrr
     
  15. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben ze op het moment ook, ik stond net weer stijf in de keuken toen ik hem van het aanrecht af zag regenn AHHHHHH!!

    We hebben bij de blokker zo apparaat gehaald die voor ons niet hoorbaar geluid maakt, in de woonkamer hebben we ze dus niet meer gezien, nee nu dus in de keuken.

    Wij gebruiken wel gewoon gif, en zetten de doosjes op niet berijkbare plekjes voor Quinn

    Katten zeggen ook niks hoor, toen wij nog 4 katten hadden, hadden we ook muizen en die domme beesten van mij deden er niks mee, ja naar kijken en stom zitten mauwen en gewoon weg laten rennen!

    Maar we zijn dus katloos, dus dan maar dit hoor
     
  16. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hier dus ook een muizendiefje..deze steelt het voer van onze poes, dus een kat/poes in huis is dus ook geen redmiddel..;)
    Wij hadden gif gekocht(gewoon bij de karwei dus), maar dat beessie eet er dus helemaal niet van..onze volgende stap zijn toch muizenvallen. hadden er al 1 neergezet, maar dat ding was meer voor ratten, dus dat beestje heeft het kaasje ervan afgegeten, zonder dat hij dichtklapte,;) dus moeten nog kleinere vallentjes kopen.
     
  17. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij hebben hem ook gewoon bijgevoerd hoor eerste twee nachten maakte hij er gulzig gebruik van erna niet meer gehoord. wij hadden hem tussen oons slaapkamerplafond en de zolder vloer kunnen dus geen huisdieren komen.
     
  18. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hij is er hier nog steeds, stond net buiten een peuk te roken, kijk in de keuken, zie ik hem zitten op de keukenvloer, bahhhhhhhh
     
  19. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    miss was het wel 1 van zn 100 neefjes ;) ;)
     
  20. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ja of broertjes of zusjes hihi, ze zijn zelden alleen weet ik, maar probeer daar dan weer net niet aan te denken
     

Deel Deze Pagina