Dochter vaak verdrietig zonder reden

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Anan, 5 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113
    Mijn dochter van 6 is de laatste weken bij het naar bed gaan intens verdrietig. Niet van die krokodillentranen maar echt oprecht verdrietig. Als we er dan over praten wat er aan de hand is geeft ze aan dat er niks is. Ze vindt school leuk, heeft vriendjes en vriendinnetjes, heeft een leuke dag gehad etc. Ze is wel enorm perfectionistisch en erg slim/doordenkend voor haar leeftijd. We weten het even niet meer zo goed wat we er mee moeten. Het is zo sneu om je kind zo te zien zonder oorzaak. Iemand nog tips of herkenning?
     
  2. Novi

    Novi Niet meer actief

    Wat ontzettend sneu voor haar en moeilijk voor jullie. Ik heb er geen ervaring mee, maar als ze zelf niet weet waardoor het komt kun je wellicht eens aan haar juf vragen of zij iets aan haar merkt in de klas? Misschien speelt er toch iets op school wat er aan het eind van de dag uit komt?
     
    Anan vindt dit leuk.
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Is het niet "gewoon" een stuk prikkelverwerking? Dat ze dat op deze manier als uitlaatklep heeft?
     
    Anan vindt dit leuk.
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Dit dacht ik ook. Ik had als kleuter dat ik in mijn slaap huilde (en soms gilde). Dat was denk ik echt gewoon prikkel verwerking want ik kan me herinneren dat ik het superleuk vond op school, maar wel heel spannend. En misschien dat het bij jouw dochter er dan ook even uitkomt, op een ontspannen en rustig moment.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113